Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Rataxes skrev 2014-10-11 13:40:03 följande:
    Det är en sak, korrekt.

Något annat är detta skuldbeläggande av svenskar i allmänhet.
    Fast är det någon som verkligen skuldbelägger svenskar i allmänhet.

Rasism eller främlingsfientlighet har väl bara blivit påtagligare och mer högljudd i och med partier som SvP och SD och dessutom att det idag finns helt andra möjligheter att ge uttryck för egna åsikter än förr - alla de insändare som förr kastades i papperskorgen på tidningsredaktioner hamnar idag på forum som Familjeliv.

Min uppfattning är att rasismen i samhället snarare minskar än ökar sett över tid.

Kanske till och med rasismen på Familjeliv minskar över tid, det faktum att vi har tre SD-troll på forumet som under en mängd nick står för kanske 90 procent av de rasistiskt debila inläggen säger ju inget om rasismen på FL men mycket om moderatorernas vilja och förmåga att hantera rasism.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-10-11 21:14:38 följande:
    Du har rätt att rasism minskar i samhället, det stödjer även forskningsrapporter. Det som däremot ökar i samhället är vänsterextremism.

Intressant, inbillar du dig att även jag har andra nick och jag är ett av dessa troll med olika nick?
    Om du tar höger-vänsterskalan och gör om det från en linjär beskrivning till en cirkulär så kommer du att finna att extremerna plötsligt ligger alldeles intill varandra - som beskrivning av höger- respektive vänsterextremism så inbillar jag mig att det cirkulära betraktelsesättet bättre åskådliggör att skillnaden dem emellan är hårfin i många avseenden.

I övrigt inbillar jag mig inte särskilt mycket - det krävs inte mycket av språkkänsla för att man ska kunna känna igen ett par figurer som återkommer med ständigt nya nick.

Nej, du tillhör inte dessa - inbillar jag mig.
  • FDFMGA

Ett exempel på hur en ledande sverigedemokrat i Västmanland frågar en nazist om han vill representera dem i kommunfullmäktige. Själarnas gemenskap, typ.

tinyurl.com/mlkuhgs

• FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-04 14:10:43 följande:
    M-ledamot hänger med sin vän HA presidenten. Ett slags brödraskap på flera plan.
    hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3505778-...
    Nja, jag har svårt att se att det skulle existera ett brödraskap mellan M och SD.

Vad jag förstår har inte moderaten gett uttryck för sympatier med Hells Angels medan sverigedemokraten  frågade nazisten om han vill komma in under SD-flagg.

Tja, egentligen SD-flag- men det handlade väl mest om att få sverigedemokrater värnar svenska språket.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-04 14:10:43 följande:
    M-ledamot hänger med sin vän HA presidenten. Ett slags brödraskap på flera plan.
    hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3505778-...
    Här har du en annan skillnad mellan M och SD. Där moderaten är bekant med någon från ett kriminellt mc-gäng så har sverigedemokraten varit ledare för ett sådant.

Hm, på bilden ser det ut som någon som kan driva in spelskulder.

www.expressen.se/gt/bandidos-ex-ledare-tvingas-bort-fran-sd/
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-04 21:44:29 följande:
    Oj, vilken skillnad. Vara bästis med en HA president är alltså något fint?

Då vet jag vad du anser.
    Jepp. Sverigedemokraten har ju ett synnerligen outvecklat förstånd. Det är en viss skillnad på att vara bekant med en person i ett kriminellt gäng och att vara ledare för ett kriminellt gäng.

Dessutom är ju den sverigedemokratiska ynkryggsreflexen oerhört väl utvecklad. Finns inte en person i SD som inte har den som automatreflex - men titta på dom då blir alltid det givna svaret.

Sverigedemokraten är som ett söndercurlat barn som aldrig fått lära sig egenansvar.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 15:41:31 följande:
    Sjuklöverväljren är som ett barn på dagis som inte kan ta in verkligheten.

Ska ni anmäla igen tro?
    Här har du ju tråden där Biffus beskriver  den våldsamma överrepresentationen av brottsdömda bland sverigedemokratiska riksdagsledamöter, inlägget du efterlyste

Nu har du möjlighet att visa ett sverigedemokratiskt intellekt i full aktion - eller blir det som jag gissade att du dryper av med svansen mellan benen i stället för att visa att Biffus har resonerat fel.

Vad tror du - törs man gå förbi riksdagshuset nu när det finns så många lagförda sverigedemokrater där?

Jag såg att SD-kommunpolitiken skrev om folkgrupper som får brottsligheten med sig i modermjölken. Sånt tror jag inte på, men jag tror att en viss typ av människor lockas till SD.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 23:11:59 följande:
    Medans SD städar i leden, så satsar Sossarna, MP och till viss del M på världsrekord i kriminella politiker. Bara idag har Kaplan varit inblandad i en förskingringshärva. Men han lär ju få sitta kvar, för sådant bryr sig inte den sönderrökta ledningen om.
    Jag såg att du varit runt i landet och hittat miljöpartister som gjort något ofog. Du borde försöka lära dig vad riksdagen är för något.

Det är alltså i den här tråden Biffus beskriver den våldsamma överrepresentationen i brott bland sverigedemokratiska riksdagsledamöter, 600 procent.

Du skrev ju i en annan tråd att du skulle visa att detta är fel. jag har länkat och jag har citerat inlägget.

Är det skygglapparna som åkt på. Kommer du ihåg vad jag svarade när du påstod att du skulle reda ut det hela:

Att du skulle smita i från uppgiften med svansen mellan benen
    Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Biffus skrev 2014-10-06 21:07:37 följande:
    Okej, jag kollar på den här listan över brottsdömda politiker i andra partier än SD, och kollar hur många av dem som sitter i riksdagen.

C - 0 st
    Fp - 0 st
    S - 0 (en har nästan samma namn som en, men nära skjuter ingen hare)
    M - 1 (Tobias Billström, licenssmitning)
    Mp - 0
    V - 0
    KD - 0

Och SD...
    Roger Hedlund -  två fall av misshandel, tillsammans med en nazist.  Han var klädd i bombarjacka och sprutade tårgas i folks ögon. Han är även dömd för häleri, stöld och olovlig körning.
    Runar Filiper -  är dömd för bl.a. stöld, narkotikabrott och misshandel. Har 13 domar och har avtjänat flera fängelsestraff. Har funnits med i nazistiska Riksfrontens kontaktlista och har prenumererat på nazisttidningen Info 14.
    Linus Bylund - våld mot tjänsteman
    Markus Weichel - förtal
    Carina Herrstedt - dömd tre gånger för förtal

Det parti som representerar ca 12,9 % av riksdagen utgör 5/6 (ca 83 %). Fast man kan blunda, uppenbarligen... 

Kan du inte komma med något som är svårt att svara på istället? Åtminstone inte enklare än att lägga ett tvåbitarspussel? Obestämd
    Kan vara skrämmande för dem som bor i närheten av riksdagshuset eller har vägarna förbi.

Men man bör inte skygga för sanningen. Brottsbenägengeten är häpnadsväckande hög bland SD-riksdagsledamöter- 600 procent.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!