pappan manipulerar barnet och jag förlorar. Är helt slut. finns det fler???
Hej
Det är ingen lätt situation du hamnat i. Jag vet hur det är. I mitt fall gick det så långt att mina barn hatade mig innerligt och förnekade mig helt som mamma. Pappan gjorde en orosanmälan mot mig till socialen men till slut efter flera års helvete såg de igenom hans spel och förstod att något var väldigt fel. Idag bor barnen hos mig och har i nuläget ingen kontakt med sin pappa. Vilket de i framtiden givetvis ska ha men beroende på hur allt artar sig.
Det jag har lärt mig av allt detta är att ju mer jag gav med mig för barnens skull, ju mer förlorade jag dem. Alltså de ville bo hos sin pappa och jag tänkte att för barnens skull, för att det skulle bli lite lugn och ro, så fick de bo där mer. Slutade med att de inte kom alls till mig. Har du en pappa som manipulerar och alienerar med ditt barn så kommer du aldrig att göra honom nöjd förrän han har barnet helt. Ju mer du ger, ju mer tar han.
Sen är det fruktansvärt svårt att bevisa en föräldraalienation. Myndigheter och kuratorer kan misstänka och spekulera i detta men det är väldigt svårt att hitta saker som pekar på att det förekommer. Barnet "spelar" ju med föräldern som alienerar och visar på alla sätt att det verkligen vill vara med den föräldern och gör allt för att sätta den andra i dålig dager. Oftast finns där inget bra med den föräldern. Det är mycket svart/ vitt hos barnet.
Jag hade två val. Antingen släppa mina barn eller kämpa och ge allt jag har för dem. Jag valde det sista och har aldrig ångrat det för en sekund! Men det har krävts många tårar, mycket smärta och massor av styrka! Och personer som stöttar och tror på en. Jag har en lång väg kvar men börjar mer och mer få ro i mitt hjärta. Jag hoppas innerligt att du får hjälp i detta och framförallt hittar någon som tror på dig och kan hjälpa dig att bevisa vad som pågår.
Många styrkekramar