• Mee

Träningsutmaning

hjärtemamma skrev 2014-10-01 05:15:29 följande:

Den här veckan får jag inte till träningen över huvudtaget. Känner mig inte alls motiverad

Ta det lite lugnt denna vecka istället :) Du körde ju på riktigt ordentligt förra veckan :) Ta en lugn och skön promenad när du hinner så kommer du nog igång igen! :)

Själv har jag inte hunnit göra någon riktigt träning idag. Men har hjälpt min pappa att flyttstäda hela dagen samt packat och burit.

Jag räknar det som en annorlunda träning då jag blev riktigt svettig :P

Pass 8/60: Flyttstädning med packning :)
  • Mee

Vad duktiga ni är! :) Heja heja! :)

Själv har jag inte haft ork eller motivation till att ta mig till gymmet eller liknande för att träna. Men ska försöka ta mig ut på en promenad imorrn med familjen :)

• Mee

Skulle komma igång igen med träningen efter helgen. Men så blev sonen tokförkyld, sedan sambon och nu jag. Suck! Förkyld så in i Norden! Med halsont och snorig!

Får peppa upp mig ordentligt här till nästa vecka då jag hoppas jag är på benen igen!

Har iaf börjat med en liten diet och har på så sätt börjat gå ner i vikt. Än så länge är det förmodligen bara vatten men känns ändå bra att se att man tappar på vågen :)

• Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-10-12 21:00:21 följande:

Var ute och promenerade med yngsta dottern som försöker lära sig cykla. Det blev en massa stopp överallt så jag räknar det inte som träning. Skönt att komma ut i alla fall!

Hur går det för er alla? Det är så tyst här i tråden...

Vad skönt att komma ut :)

Själv är jag fortfarande sjuk, har en långdragen dagis förkylning, så orkar inte träna för tillfället.
  • Mee

Pass 8/60 igår, gym 40 min.

Sedan har jag börjat på ett nytt jobb där vi ska bla möblera om konferenser. Så 6 nätter i rad har jag burit både stolar och möbler samt gått, gått, gått! Så man har rört på sig rejält där också! ;)

• Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-11-09 14:10:10 följande:

Pass 11/60 9 km jogging.

Hur går det för er andra? Kom igen nu! Jag känner mig ensam här!

Vad duktig då är! Själv kom jag igång med träningen igen igår efter en massa förkylningar! Nästa vecka blir det många fler träningar för mig :)

Pass 9/60 powerwalk 45 min!
  • Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-11-10 19:05:24 följande:
    Skönt att du är frisk igen och kan träna!

Skulle simmat efter jobbet men det kom annat emellan

Ja, äntligen! :) Blir sjuk oftare nu då sonen nyss har börjat på dagis och alla baciller som kommer hem :P

Åh vad synd! Hoppas du kanske kan göra det en annan dag här i veckan! :)

Vad och hur tränar du? :)

Pass 10/60: powerwalk 45 min och benövningar, insida/utsida lår :)
  • Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-11-11 15:31:59 följande:

Bra jobbat.

Springer och simmar. Fast jag har kommit av mig efter sommaren för då var det för varmt och nu har jag varit sjuk endel. Simmar försöker jag göra nån gång ibland på väg hem från jobbet då jag slutar sent fast simning är otroligt tråkigt!

Solstråle00001 skrev 2014-11-11 19:59:09 följande:

Mee: snyggt!

Har sprungit och gått 3 km med min dotter! Så pass 12/60

Okej, härligt! Har funderar på att börja simma men får se hur jag hinner med :)

Härligt! :)
  • Mee

Härligt vad hurtig du är solstråle! :)

Själv tog jag en vilodag idag, har haft så otroligt ont inländryggen! :O

• Mee

Åh vad bra det går för dug solstråle! Nästan så att jag får dåligt samvete att jag inte har tagit mig för att komma iväg på träning själv! Känner att det blir lite svårt för mig i helgen att kunna träna då jag jobbar natt och inte hinner träffa familjen nästan. Men nästa vecka kommer jag igång igen :)

• Mee

Ja ibland kan det vara struligt! Haha ja jag har ju gjort det, så bättre än inget ^^ Skönt att komma iväg så på rasten, själv har jag ingen rast som jag kan ta fångad jobbar själv på natten :) Men inatt ska jag möblera om en hel del på konferensen så blir väl som träning det också ^^ gå en massa och lyfta bord och stolar :p

Ja, av någon anledning så får man mindre tid kring jul :P Men när man går och julshoppar så tränar man ju på ett sätt också. Alla promenader från butik till butik mm ;)

• Mee

Ja ibland kan det vara struligt! Haha ja jag har ju gjort det, så bättre än inget ^^ Skönt att komma iväg så på rasten, själv har jag ingen rast som jag kan ta fångad jobbar själv på natten :) Men inatt ska jag möblera om en hel del på konferensen så blir väl som träning det också ^^ gå en massa och lyfta bord och stolar :p

Ja, av någon anledning så får man mindre tid kring jul :P Men när man går och julshoppar så tränar man ju på ett sätt också. Alla promenader från butik till butik mm ;)

• Mee

Härligt! :)

Jag känner samma! Att man inte har rört på sig mer! :O Fast jag tror att jag har varit och tränat fler gånger än vad jag har skrivit upp. Känns det som iaf!

Nu blir det till att göra sig klar för sista nattpasset på ett tag sedan blir det nya tag på gymmet! :)

• Mee

Härligt! :) Själv har jag inte lyckats träna något denna vecka heller. Har jobbat natt hela veckan! :O Men ledig imorgon! Då jävlar! :)

• Mee

Har också blivit förkyld. Blev det efter den intensiva arbetaperioden :( Jag som var så taggad att komma igång igen nu när jag har min lediga period :(

• Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-12-06 16:21:39 följande:

Usch då! Mår du bättre nu?

Jadå jag mår bättre nu :) Har varit och tränat 2 gånger denna vecka plus en promenad idag :) fast det har jag glömt skriva in.. :O vet inte hur många träningar jag har gjort nu men hinner verkligen inte träna 60 gånger fram till jul :O :P

Mår du bättre nu? :)
  • Mee
    Solstråle00001 skrev 2014-12-06 19:59:20 följande:

Skönt att du mår bättre och har kommit igång igen!

Ja nu är förkylningen bort igen! Ser fram emot lite julledigt. Då borde man hinna träna mer! Kanske dags att sätta upp ett mål för midsommar! Hinner inte med 60 ggr innan jul!

Ja det känns bra :) Hade nå djävulskt med träningsvärk i onsdags så kunde nästan inte träna XD

Vad skönt! :) Vad skönt att vara ledig under jul! :) Själv jobbar jag natt dagarna innan jul efter jul och nyårshelgen :/ Så får börja starkt nästa år när jag är ledig igen ;)

Haha ja verkligen! Ska vi säga 60 ggr innan midsommar och alla träningar över 60 är bara ett riktigt stort plus! :D
Svar på tråden Träningsutmaning