Inlägg från: hjärtemamma |Visa alla inlägg
  • hjärtemamma

Träningsutmaning

Mee skrev 2014-09-17 23:15:45 följande:

Ett jobbigt pass på gymmet blev det idag. Kände mig såå orkeslös och uttråkad! Men men blev ett pass iaf och en promenad till stan :)

Pass 2/60 avklarat! :)

Det är jättebra, det svåra tycker jag är att ta sig i kragen och göra något. Men det brukar vara skönt när man väl har gjort det
  • hjärtemamma
    skyus skrev 2014-09-18 20:32:26 följande:

Jag är sjuk just nu o kan inte träna på några dagar, men sen är jag gärna på! Behöver nog en spark i baken för att komma igång igen.

Vad kul att du vill vara med, nu börjar vi bli några stycken
  • hjärtemamma

Igårkväll gjorde jag något jag inte gjort på över 10 år. Jag tränade innebandy. Det var riktigt roligt och jag kommer nog ha rejält med träningsvärk tror jag

Pass 3/60 innebandy 60 minuter

• hjärtemamma

Trots lite ont både här och där efter innebandyn igår tog jag barnvagnen och gick en promenad på 40 minuter. Min träning så här i början kommer främst bestå av promenad/pw för att anpassa kroppen till rörelse. Tränande en hel del i våras, men skadade höften och är därför lite försiktig nu.

Men pass 4/60 är iaf gjorda.

• hjärtemamma
    isaswe skrev 2014-09-20 12:03:10 följande:

Och självklart skall det stå benpass och inte barnpass :)

Haha jag tänkte det, började fundera på vad barnpass var för någonting
  • hjärtemamma

Vad härlig att se att flera av oss har kommit igång. Nu är det bara att kämpa på, det är oftast tuffast i början

• hjärtemamma

Efter att ha gjort 8 pass på en vecka bestämde jag mig för att ta en vilodag igår. Då jag endast sovit 2 timmar på natten pga sjukt barn så kändes det faktiskt okej.

Idag passade jag på att köra styrka och kondition när dottern sov. Magmusklerna fick verkligen jobba.

Så pass 9/60 är gjorda. Ska nog inte bli några problem att nå målet innan jul

• hjärtemamma

Här är det tyst. Jag har försökt träna regelbundet den här veckan och tycker jag har fått till det ganska bra. Jag har också bestämt att jag rapportera mina pass varje söndag. Detta för att själv se hur jag har tränat under veckan.

Här kommer veckans pass som jag inte rapporterat.

Pass 10 styrka och kondition 50 minuter

Pass 11 promenad 50 minuter

Pass 12 pw 50 minuter

Pass 13 pw 50 minuter

Pass 14 pw 70 minuter

• hjärtemamma

Den här veckan får jag inte till träningen över huvudtaget. Känner mig inte alls motiverad

Svar på tråden Träningsutmaning