• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Moorii skrev 2014-12-15 06:19:01 följande:
    Sant :P

Jo, fast i min bransch är det väldigt mycket så. Det finns oftast inte så mycket extra personal, så då har man inte så mycket val.

Samma här faktiskt :) Var därför jag flyttade hit! Det har faktiskt knappt varit nån slask här sen jag flyttade hit för fyra år sen, för snön har mestadels uteblivit. Det är mer regn än i Norrland dock, ska tilläggas :) Jag gillar oväder, så jag har inga problem med det ;) Ja, sommaren höll ju i sig hur länge som helst i år tex. Det var sommarvärme redan i maj och den höll väl i sig in i september. Skönt! Men förstår dig, lägenhet är svårt att få, och det är inte helt lätt att tajma lägenhet och jobb heller. När jag sökte jobb här nere så hade jag ingen lägenhet, utan bodde hos ett ex (detta var innan jag träffade min man), fick jobb 2 veckor senare, flyttade in till Göteborg 2 veckor efter det. Bodde i ett rum i en lärarinnas familjs hus, det var inte så skoj..men vad gör man inte :P Nu har vi äntligen förstahands, nybygge. Klart det är alltid en chansning när man bryter upp sitt liv och försöka börja ett nytt någon annanstans. Men vågar ni någon gång så är ni så välkomna! :) Nämen, tänker att det är roligt att prata med dig, och tänk vad roligt vi hade haft då om vi setts irl :) Och du hade haft en vän iallafall, mig!

Ja, allt som kan leda till att det finns en lite större chans är väl värt tycker jag :) hoppas dom rackarna simmar som aldrig förr nu! ;) 
    Måste sticka till jobbet nu, får skriva ner vitaminer sen :)
    oh, ja då blir det svårare att bara dra hem som jag alltid gör ;) "nämen, är inte denna klar, och den ska fraktas idag? får jag ingen ersättning om jag stannar nån timme extra? neejmeen ojdåå, stämplade jag ut?!" ;) 

Jag tycker regn är mysigt, men då jag gillar att vara ute så är regn inte lika kul längre.. vara helt genomblöt är inte så roligt i längden och speciellt inte roligt när man kommer hem ;) Maj? Var i Trollhättan i April, åkte härifrån med +2 ungefär, kom till Trollhättan med +20. Gick ju sommarklädd, i April, när vi fortfarande hade snö här och där. Helt jäkla galet! Ville inte riktigt åka hem igen, haha ;) Vi hade också varmt ovanligt länge här uppe.. och denna vinter har varit helt cp.. vi har haft max. 4cm snö, och det är typ två gånger.. sen har det bara regnat och nu har snön vi fick på Lucia regnat bort <.< vill hellre ha snö än regn när det är kallt ute, faktiskt :P 
    Gud nej.. fick ett jobberbjudande i Göteborg men då jag har 3 månaders uppsägning på min lägenhet + att man måste hitta ny så gick det ju inte att ta jobbet då dom ville att jag skulle börja typ 2 veckor efter samtalet.. svårt som tusan att tajma allting.. känns som att man måste skaffa lägenhet först, flytta och leta jobb under dom 3 månaderna medans man flyttar och allt.. stressigt nanting! 
    awh, vad söt du är! Hjärta tror vi hade haft det jätteroligt tillsammans :) hade ju dock skrattat åt vissa ord och dialektsaker alla säger där nere, typ "chex" ;) och alla där nere hade nog kollat snett då jag kommer med mina "he", "eljest", "kex" osv ;) 
    Jag och sambon gnabbar lite om chex och kex, han är uppväxt med chex men säger kex här uppe.. han kommer med "hur säger du kött, körkort, kök" varav jag kommer med "hur säger du kanske, kvast, kuk, kristall" och sen håller vi på så ett tag och skrattar sen ;D 

Eller hur! hade grymt ont i ena äggstocken igårkväll och tänkte "ägglossning?!?!?!?" och sen kom smärta på andra sidan också efteråt, varav jag tänkte "ehm, släppte jag två ägg eller har jag bara ont..?!" och nu känner jag ingenting och tempen har inte höjts.. så jag vettetusan vad jag kände :O jag hoppas på ägglossning och då vi hade sex några timmar innan det så hade jag förhoppningsvis lite simmare som väntade fint på ägget ;) 
    Ja, gör det. jag ska in på sidan och läsa mer noggrant idag, vissa saker var helt galna som folsyra.. så ska se om brist på annat resulterar i att man får ett barn med ett ben eller något så man kan knapra lite piller :P
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-15 15:02:08 följande:
    Ja det är lite träligt, men går ju ändå :) haha, ja nej fy fan! Skönt att slippa mens i 9 månader när man är gravid iaf :D

Jaså? Där ser man! Ja alla tycker olika och tur är ju det :) :P Ja vampyrer gillar jag också. Älskade verkligen True Blood (kanske lite Alexander Skarsgårds förtjänst) men ska ta och läsa böckerna som serien baseras på tänkte jag.

Ja det är synd! Vill också ha vänner i min ålder som är i samma sits som man kan prata med nu innan och under graviditeten. Så är det för mig också. Mina två bästa vänner är dessutom yngre än mig som gärna festar hela tiden, men för mig är det lite been there, done that och vill ta ett steg vidare nu med barn liksom :)

Nu har jag fixat den :D men vet inte om man kan gå in nu, haha!
    Jamen gud ja! har man tur slipper man mensen några månader medans man ammar också, händer ju vissa ;) mammas bekant däremot... hon födde och hon var av någon anledning kåt efteråt, så dom tog en snabbis på toan och guess what? Hon blev gravid på BB! när andra ungen kom - same thing. blev gravid på BB.. efter tredje barnet vägrade mannen att ha sex med henne efter förlossningen.., haha ;) 

jo, det är tur att man gillar olika, annars hade det blivit extremt jobbigt :) aah se där :) jag har inte hittat någon film/serie jag älskar med vampyrer, utan håller mig till böcker där man får fantisera fram hur alla ser ut istället ;) 

man känner sig så gammal då det händer! jag har ju gamla klasskamrater som har barn, men har inte pratat med dom på flera år och känns ju fel att bara "tjaa, du har barn, jag försöker bli gravid.. ska vi hänga?!" 
    jag blev less på festandet i tonåren innan jag ens fick köpa alkohol själv. samma sak med nikotin. började då jag var runt 14, slutade då jag var 17. <.<

nope, kan inte gå in på den :P måste ändra typ "enbart inloggade kan se sidan" eller vad det står :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-15 17:17:13 följande:
    Så, hemma till slut, en barista-kurs klokare..eller? :P Man tycker man har koll, men så en vecka senare är allt försvunnet ^^
    Jo, vitaminer var det.. jag knaprar bara folsyra för tillfället, har inte alls läst på vad man bör äta och inte, men folsyra vet jag är viktigt, fast inte ens det är jag särskilt bra på att komma ihåg varje dag. Borde skaffa en sån där doserings-ask :P Men ska kolla upp vad jag behöver och bunkra upp inför januari :) Jaså, det låter ju som att munkpeppar ändå kan vara en bra grej! Här ska läsas på ;) 

Haha, hade jag gjort så så hade jag nog fått skäll :P tänk vad olika det är på olika jobb! Jag avundas alla som har det så, och kan vara sjuka i lugn och ro, utan att behöva ha ångest för att någon får jobba dubbelt osv. Tur är väl att jag har ett killer immunförsvar :P Har inte varit sjuk sen april, peppar peppar.

Nej, klart, jag tycker väl inte regn är speciellt kul om man ska nånstans och vill vara torr när man kommer fram ;) Däremot är jag bara ute och går och det regnar så kan jag tycka det är härligt :) Nackdelen med Göteborg är att det oftast blåser när det regnar, så paraply är helt meningslöst. Förstår inte att det fortfarande finns göteborgare som tar med sig paraply, när de vet att det kommer blåsa sönder efter fem minuter. Man hittar alltid trasiga paraplyn på gatorna och i sopkorgar när det är sånt väder :P Jag har gjort det en gång, sen aldrig mer! En snygg regnkappa däremot hade varit praktisk :) Så, nu har jag skrivit en hel novell om regn i Göteborg också :P 
    Ajust, det kanske var väldigt varmt redan i april, jag har kanske förträngt det då :) 

Vilken grej! Synd ni inte kunde flytta ner just då, låter ju rätt bökigt faktiskt. Som du säger får man nog flytta först och söka jobb på plats, annars skulle man få ett nervsammanbrott :P Hihi, det tro jag med :) Haha, vad roligt! Jag och min man har precis samma "bråk", jag säger ju kex såklart (finns ju bara det uttalet på det ordet ;) ) och han brukar komma med såna argument med :P Jag vägrar säga det så, och har nu även lärt bonusbarnet att säga kex, hehe ;) I övrigt så är det inte så mycket konstigt, om man inte stöter på en urgöteborgare som brötar så man knappt förstår :P Jag kan också slänga mig med norrländska termer ibland, utan att tänka på det. För inte alltför längesen dök "ids du göra det" upp, min man bara tittade på mig och såg frågande ut :) Men han gillar min norrländska, som tur är! 

Oj, vad knepigt! Hoppas att det verkligen var ÄL då och att simmarna hittar hem :) Har själv aldrig kollat tempen, men ska faktiskt köpa en termometer till nästa gång, och se om det händer något :) brukar det vara tydligt för dig? Hur mycket höjs temperaturen? Jag hade ingen aning om detta innan jag ramlade in på detta forum, men jag vet att jag brukar känna mig febrig emellanåt, så det kan ju vara därför då. Konstiga nu, är att efter den där flytningen så har det kommit lite mer brunt, men det är inte den vanliga 4-dagars mensen. Vet inte vad min kropp håller på med :/ tror dock inte jag är gravid, men vill ju ha lite rött, inte bara brunt. Blir orolig när det är så :/ har du haft så någon gång? För mig är det oftast rött i början, sen bara brunt. Känns ju inte rätt på nåt sätt. 

Ja, jag ska också läsa på nu och se vad man ska proppa toalettskåpet med ;) 
    haha, man glömmer oftast det mesta fort om man inte gör det hela dagarna ;D vet precis hur det är. ibland glömmer jag saker jag gör varje dag för att jag gör det per automatik, när man sedan ska förklara för en annan står man där och bah "ööööh alltså.. du gör såhär....eller....vafan?!" Sånt jobb.. skulle aldrig palla.. är så glad att jag kan sluta när jag ska sluta och är jag sjuk så gör det inget.. inga extrapass eller något för någon :) Jag har inte varit sjuk på.. hmm.. minns inte ens :o pappa tror det är för att jag överkonsumerar vitlök och chili, han och min lillasyster höll på att dö när han smakade chilipastan jag har i mat (A) whoops. dom tycker jag och min sambo är lite knäppa i skallen som äter det :]

Nah, regn är som sagt mysigt när man sitter inne och hör smattret på plåttaket, och att bada i havet/en sjö i regn är ju bara sååååå mysigt! Bästa som finns typ :D jag lyckades faktiskt pajja ett paraply sist jag hade ett med mig ut ;) så kan blåsa lite här i norrland också, men tror allt gbg är liite värre. kan vara därför jag tvekar lite också ^^ lätt hänt, jag minns inte ens hur mycket snö vi hade förra vintern.. alla typ "men minns du förra året? minns du hur mycket snö det var då?" jag typ "ehm..det var väl...snö..?" Regnkappa hade varit nice, men finns det verkligen snygga kappor? jag och kläder.. jag är så himla petig men ändå inte.. helt sjukt. jag  hatar att shoppa btw, så beställer alla kläder online, gå i butiker, prova kläder osv... fy. Skor måste jag prova dock då mina fötter är mer korta och tjocka :P haha.

eller hur, men hon som ringde sa åt mig att jag skulle höra av mig då jag väl flyttade så kan ju ha jobb om jag flyttar, om jag har tur :P man ska bara ta sig ner också.. och i allt bebisbakande hade det väl varit skönt att flytta nu innan graviditet och inte när man är några månader gången ^^ HAHA! ojdåå ;) vad säger maken om det egentligen? hans barn säger kex fel.. herregud :D risk för hus i helvetet då ju :D ja, är ju det också, när det kommer en riktigt göteborgare och brölar, jag skulle se ut som ett frågetecken, bokstavligen :D "ids" är ju så himla nice ord! fungerar ju till allt och är så mycket enklare än "orkar".. samma sak med "far" i "nu far vi, nu for vi, när for vi?" osv. ett ord till ALLT, vare sig man åker bil, buss, cykel, går :P norrländska är fint, men man märker att man är rätt lat i uttalet så man förkortar allt ;)  

jag hoppas det, men tempen har ju inte höjts något så jag hoppas verkligen den höjts imorgon, vet inte hur många dagar det tar.. har precis börjat tempa, (tredje dagen idag ;)) så jag kan ingenting om det. vet att tempen höjs efter äl, och att det kan variera i antalet dagar vad jag hört iallafall. måste läsa på mer om det.. man måste ju tempa exakt varje tid varje dag, och sova minst 3-4h innan man tempar. jag väntar på höjningen och hoppas jag haft sex innan så spermierna lever ;) 
    Kan du inte vara gravid då? jag hade brunt i början på förra mensen, men det snabbade snabbt på sig och blev rött. inte så mycket jag brukar ha men det kom iaf igång. Jag har aldrig brunt i slutet utan det tvärslutar sista dagen, sen kommer det lite rosa när jag torkar bara ^^ om din mens inte kommer igång som den ska kan du ju ta test, annars kanske mensen bara fick spjuck denna månad? eller ring en barnmorska bara? dom lär väl säga att det är normalt, men det är ju bara positivt att höra från någon som kan :) 

rosenrot låter ju också bra, men vet inte om man ska blanda rosenrot och munkpeppar :D haha
    You know you're in love when you can't fall asleep, because reality is finally better than your dreams.
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-15 21:49:09 följande:
    Ja, precis! När jag gjort ett recept en miljon gånger på ett jobb, så har jag alltid tänkt, amen det kommer jag ju alltid komma ihåg, det behöver jag inte spara. Så går det två veckor sen man slutade och så är det som bortblåst :P Har jag lärt mig den hårda vägen.. Förstår det, önskar verkligen jag hade ett sånt jobb! En dag kanske drömmen bli verklighet :)

Jo, det är klart, det är alltid mysigast när man sitter någonstans där man kan höra regnet smattra mot taket. Typ en husvagn :) vi åkte mycket husvagn när jag var liten, därav referensen. Själva semestrandet i husvagn var väl sådär, med fyra syskon :P Jag är likadan! Hatar att prova kläder i butik, Provhytterna framhäver alla ens värsta sidor och passar inget blir man bara less och butter. Eller jag iallafall :P brukar handla en del på nätet, men nu var det ett tag sen. Skor gör jag likadant, funkar oftast inte om man handlar sånt på nätet. Men jag hittade en byxdress sist jag var på stan, en glammig, som jag ska ha på jul och nyår. Otippat men kul! :) Sa till min man, ååh, dit vill jag gå in, men lika bra att inte göra det, för jag kommer bara vilja ha en massa. Så säger han, jo men ska vi inte gå in dit då? Skyll dig själv sa jag. Kom ut med en ny vinterjacka och byxdressen ;)

Jamen dåså, då har ni säkert möjlighet i framtiden :) Det finns alltid för- och nackdelar med alla delar av Sverige :) Haha, jo, fast han har inte erkänt det. Han såg allt lite oroad ut när han sa kex. Fast ärligt talat, hans ch-ljud är inte helt bra än, så när han försöker säga chex så låter det som sex.. så det var inte bara för sakens skull som jag försökte lära honom att säga kex :P 
    I know, norrländska äger! :D Här nere låter jag nog mer göteborgsk, men så fort jag pratar med andra från norrland så kommer det fram :)

Jaha, är det så det fungerar? Men då ger det ju ingen indikation innan ÄL då? Bara på att den faktiskt har skett? Jag kommer aldrig förstå mig på kroppens alla funktioner :) det hoppas jag med!
    Gravid tror jag inte att jag är, men nåt är inte riktigt som det ska denna månad. Är fortfarande öm i brösten, det borde varit borta, eller inte ens blivit alls, så jag är väldigt förvirrad. Kanske borde fråga någon om det, hade väl varit bra att få veta. Får se om jag kommer mig för i dagarna. Onsdag är beräknad bim enligt appen, så kanske kommer den igång på allvar då. Den som lever får se!

Haha, kan vara värt att kolla upp det innan ja ;) 
    Haha, så är det alltid! Jag kom ibland inte ens ihåg vad jag gjorde innan helgen, förtränger typ allt när jag går hem så får man ta det som det kommer dagen efter ;D haha

Ah, vi gjorde resor men vi tältade istället, hade ju vara ett syskon då så då gick det galant ;D men fyra syskon? vilket jobb att hålla er i schack :P Haha! wtf.. alla tjejer jag pratar med typ "men huuuur kan du hata att shoppa? det som är sååååå kuuuul!!!" typ alla jag känner äger typ 100par skor, knökfull garderob osv :) Ja, och sen hatar jag att man blir så förbannat varm då man shoppar. På sommaren är man redan varm, på vintern går man med jacka och då dör man ju inne i butikerna. näe, tacka internet!! haha, då får han faktiskt skylla sig själv lite tycker jag ;) jag väntar på ett paket med byxor i, kände att det behövdes då alla mina jeans sprack på samma ställe nästan samtidigt xD mina lår går ju ihop då jag går, så dom nöts rätt fort där.. undrar om man kan sy fast en förstärkning som inte är ful?! hm..

jodå, kollade på lägenheter i gbg nyss, men kom fram till att jag aldrig kommer hitta något då jag är så jävulskt kräsen på lägenheter.. jag ska ha minst en trea, med tvättmaskin och plats för diskmaskin, lugnt område som är barn och djurvänligt. Bottenvåning eller en trappa upp med egen ingång då vi har två utekatter. Skulle vi flytta och dom måste vara inne skulle dom riva lägenheten och pissa ner alla möbler.. :| och hitta en sådan lägenhet, på ett bra ställe är inte så lätt då man inte vet vilka delar av gbg som är bra och dåliga :P oooh.. sex.. haha! du ser, det heter kex, inte chex.. barn kan inte ens uttala skiten! ;) 

aah se där ;) jag undrar om min dialekt kommer ändras om jag flyttar... sambon får ju sin dialekt då han snackar med vännerna där nere via skype/ts och är där nere :P gah, älskar deras dialekt.. där i gbg/trollhättan området.. <3 gbg-dialekt och norrländska ord måste ju vara det bästa som finns ;) 

precis, man vet inget innan, men man ser iaf att man släppt ett ägg. då vet man ju att man inte blir gravid den månaden och slipper gå och hoppas :) sen kan det vara bra underlag också, man tempar i tre månader och släpper inga ägg, då kan man ju lättare argumentera för att få pergotime osv :) jag vill ha tvillingar.. så jag hoppas jag släppte två ägg ^^, dock har jag haft lite ont varannat idag på båda sidorna.. inget extremt men typ som att något trycker där inne.. ägget kanske fastna och jag får utomkvedshavandeskap?! :| nu rejsar tankarna igen... gud :P 
    tycker du borde ringa för att iallafall lugna nerverna, kan ju vara något dom vill kolla upp också, så ring när du får tid så man får veta vad det är :) kan ju ha nidblödning också som kommer nu då det är brunt, då har det ju legat där ett tag redan. ja, den som lever får se, och jag hoppas på nidblödning så ett pyre växer och mår gött där inne ;) 

på förlossningen "ahem... åt inte du den här vitaminen?!" "eh va?" "ja, ditt barn här saknar ett öra, har 15 tår och 20 fingrar" 

för övrigt äter jag nu folsyra, vitamin D och vitamin B och så munkpeppar ska börjas tas vid nästa mens... om jag nu får hem dom :P Vitamin D ska tydligen vara bra för något då man vill bli gravid, och vitamin B är det inge bra att ha brist på, då blir man trött osv :) hittat något du ska knapra som du kan dela med dig av? :D
    You know you're in love when you can't fall asleep, because reality is finally better than your dreams.
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-15 23:49:30 följande:

Hahaha!! Så jävla galet ;D det var nog smart av den mannen att inte släppa till då ;)

Jaha, okej. Ja det fungerar ju också. Som Fifty Shades of Grey älskar jag! Och lääääängtade till de skulle bli filmer, men när jag fick reda på vem som fick huvudrollerna blev jag sjukt besviken. Dom såg ju inte ut som jag föreställt mig! Men ska se filmen när den kommer iallafall :)

Ja man gör ju det! Jo visst är det så.. För mig är det lite detsamma, känns dumt att höra av sig till folk man inte umgåtts med på år och dar. Men man lär väl känna lite nya "mamma-kompisar" om man går på mammagrupp-träffar. Men vad vet jag? Kanske inte är så :P

Oj, jaså? Det var ju tidigt. Men kanske är bra det? Jag började också festa och sånt rätt tidigt så känt mig "klar" med det jämfört med kompisar som inte började festa förns de var 17-18 år liksom :)

Vad konstigt! Är imarkerat på "Endast inloggade medlemmar". Hmm.. Ska kolla runt lite :D

Han tyckte tre ungar med 9 månader mellan räckte fint ;)

Jag gillade böckerna första gången jag läste, andra gången var hon så himla mesig att det inte ens gick :o vet inte vad som hände riktigt.. O.o men jag lär se filmerna också, även om båda karaktärerna inte är ens i närheten av vad jag fantiserade ihop ;) mina var mycket hetare (a)

Precis! Hm, sant :) men jag har svårt att lära känna folk i grupper, så känns lite pirrigt inför mammagrupp faktiskt :p men man får väl se till att bju på se själv! ;D

Min syster försöker få med mig på fest och krogen hela tiden, jag har varit på krogen 3ggr och hatar det. ;p känner mig som klar med alkohol och fylla.. Inte lika roligt längre.

Men what... Den vill icket att jag ska komma in på den alltså :o
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-16 06:19:14 följande:

Ja, det är nog den bästa lösningen ^^ 

Du, det var inte alltid särskilt kul med fyra syskon kan jag tala om, blev helt vansinnig emellanåt :P och mina föräldrar, ja de valde att ha fem barn alldeles frivilligt, så jag tycker faktiskt inte synd om dom ;) men vi lekte mest själva, vi bodde avsides med en väldigt stor gård med skog osv, så vi byggde kojor och roade oss bäst vi kunde :)

Jag vet! Vad är det som är så kul med att shoppa egentligen? Om jag hittar något bra snabbt så funkar det och allt råkar passa direkt, men hur ofta händer det liksom? :P Senast gjorde det dock det.. ;) Ja precis, varmt, håret blir elektriskt av alla kläder man tar av och på, osv osv.

Oj, fråga inte mig om sykunskap, för jag har ingen alls :P heelt hopplös! Däremot vet jag på ett ungefär var det är bra och dåligt att bo i Göteborg, så fråga mig bara ;) Men du har många krav, helt klart, dock inte orimliga. Vi har ju också en katt, men han har bott inne sen han var tre veckor, och fast jag har försökt med koppel så vill han helst bara vara inne. Hinner vara ute i fem minuter, så börjar han dra i kopplet mot dörren :P Hur bor ni nu då? Exakt som du beskriver? :)

Nej, jag menar ju det ;) vi får väl se vilken "sida" han väljer när han blir äldre ^^

Det beror på hur bra kameleont du är när det kommer till dialekter :) Jag tar åt mig av andras dialekter ganska snabbt, vilket oftast är mest plågsamt, eftersom det inte låter riktigt rätt :P suck.Ja, jag gillar båda dialekterna med!

Jaha, så temphöjning är alltså negativt om man försöker bli med barn? Jag har alltid trott det var tvärtom, eller alltså, sen jag började läsa om det här :) 

Nu får du hålla koll på dina tankar :) tror inte det är någon fara! Men förstår att du nojjar, blir ju så. Tycker du ska vänta och se och jag håller tummarna under tiden :)

Kom nåt lite rött nu inatt, så det är nog ingen bebbe :/ kanske nästa gång då!

Åh fy, hemska tanke! Så illa hoppas vi inte det går om man missar en vitamin :P Nä, inte än, hann inte med något alls igår! Vi fastnade i downtown abbey istället..^^

Tror jag håller mig till 3barn, för barnens skull ;) fast, det beror ju på om moder natur är snäll nog och ger mig en av varje kön, eller om hon är svårflörtad och ger mig min första son/dotter först när jag fått 6barn redan :p avsides är mysigt, vi bodde avsides men ändå nära centrum. Vi bodde precis vid havet, på en udde så hade hav runt oss, vi var totalt 4 barnfamiljer där så vi lekte alltid med samma barn med 4km i till centrum av samhället :) däremot inga trädkojjor ;D jadu, vissa tycker det är dagens höjdpunkt att shoppa.. Jag blir less efter en affär och sen är det så många människor överallt som trängs :s blir ju galen för mindre! Men tur du hade då! Måste ju vara som att vinna på triss då plagget passar! :)

Doh, får fråga mamma då :p eller så säger du bara dom bästa och sämsta områdena ;) och är det sant att Göteborg är as svårt att köra i? :p jo, jag har krav. Hatar gemensamma tvättstugor, passa tider och jävlas. Så mycket behändigare att kunna tvätta när man vill och kunna fara ut 3h utan att tänka på tvättiden :) och katterna vägrar jag lämna, dom är mina bebbar ju :) haha, känner igen det. Pappas katt är typ 14år och har aldrig varit ute. Nu vägrar hon vara ute oavsett koppel eller inte :) mina katter skulle dräpa mig i sömnen om dom inte fick gå ut ;p just nu har vi en totalt nyrenoverad lägenhet, andra våningen av 2 men egen trappuppgång utomhus. Tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin :) kan definitivt skippa nyrenoverad bara jag får mina andra krav :) han lär väl gå med chex då alla hans vänner säger det och det är "rätt". Mina barn hade blivit mobbade med alla norrländska ord dom kommer lära sig om vi flyttar :p

Hm, vet inte.. När jag var i gbg och Norge som barn hade jag kvar min dialekt, när jag var i Trollhättan i påsk hade jag kvar den, men det var ju bara 2 nätter vi var där så :) haha! Vad kul ändå.. Smälter in lite fint sådär ;D

Nejnejnej, temp höjning är positivt! Annars släpper du ju inga ägg :) är som ett bevis att ägget släppt när tempen höjs :) mina tankar flyger lätt iväg, men dom är samlade nu. Hade lika ont igårkväll också och känner inget nu :s tempen ligger på stadiga 35.9 också.. Temat 4 dagar, fått 35.8, 35.9, 35.9 35.9 suck. Jävla tjejmage! Ska höjas typ 0.5-1 grad vid ägglossning om jag förstått det rätt :)

Men skumt att du fått mensen så tidigt då? :s hm, jadu.. Undrar vad som hände :o man får en del tankar men smartast är väl att fråga någon som kan om man är rädd. Är säkert inget :)

Haha, är nog ingen fara, folsyra verkar viktigast då dom kan få hål i ryggraden och hjärna som växer utanför :s hur gör folk i länder där tabletter inte finns?! Haha, lätt hänt att fastna i annat och komma på vad man ville göra då man går och lägger sig :p
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-16 13:42:28 följande:
    Haha, det förstår jag :P men jag själv vill ha tre eller fyra barn, men kanske inte så tätt inpå varandra. Haha!

Jaha, okej. Jag är lite sugen på att läsa om men kanske inte är som jag minns dom :P ja i min fantasi var dom hetare och framförallt Christian, såååååå mycket hetare..

Okej. Ja jag kan också vara lite blyg för jag är väl lite speciell om man säger så, jag hörs mycket och skämtar om allt. Gärna grova saker som många inte tål, haha :P men har ju lätt att anpassa mig efter andra så blir nog att göra det så jag får någon mammakompis :D

Fast det kan ju vara bra, så du inte får panik när du får barn att du inte är klar med ditt "ungdomsliv" liksom. 

Märkligt.. Ändrade till alla nu så får se om det hjälper? Och när jag försöker ändra mina inställningar på "mitt konto" så verkar dom inte sparas heller?
    haha, jag stannar nog på tre, vi får se ;) beror väl också på hur man bor osv :) 

men gudars.. han var ju värsta drömmen.. sen kom filmen och man typ "what..?!?! vad fan? det där är inte Christian, nooo waaayy!!!"

hahaha, samma här :D slänger ofta ur mig helt fel saker så folk typ blir rädda att lära känna en istället.. men man får väl hålla sig och skaffa en kompis innan man öppnar sig ;) någon borde man väl kunna få tycker man :) 

jo, det är rätt skönt att veta ändå.. att man redan lämnat den delen så man inte vill gå på krogen 9 månader gravid och sedan när man ammar.. typ "äh, mamma ska bara ut och festa lite, kommer snart!!" stackars unge ^^

nuuu kom jag in, skickade följningsförfrågan ^^ 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-16 19:59:23 följande:
    Ååååååååååååh, hade nästan skrivit ett helt svar, och så kom jag åt nåt på datorn så försvann allt :( inte första gången det händer, men nu hade jag inte tålamod för det egentligen.. jaja..
    Nä, två barn för min del, jag vill ju ha råd med dom! :) vi fick gå i ärvda kläder länge, fick nog nytt först då jag var 14-15. Vad härligt det låter! Älskar havet, det är helt magiskt vid skärgården här i Göteborg. Samma här! Hatar när det är mycket folk. Åker hellre 30 minuter till frölunda torg, som har en jättestor galleria, där man typ går vilse :P Lite avsides och större yta, aldrig trångt. Bäst :) Orkar inte alls med nordstan inne i centrum, undviker om jag kan!

Bästa områden skulle jag säga är, Olskroken, Lunden, Kålltorp, Guldheden, Johanneberg, mestadels östra delen av Göteborg. Vi bor på Hisingen nu dock, som många skulle undvika, men det är vissa delar av Hisingen som inte är nåt vidare, där vi bor är det nybyggt och lugnt och vi älskar att bo här :) bara 6 minuter med buss in till stan. Åh, jag vet vad du menar! Hade aldrig kunnat lämna våran katt heller. Vi hittade fyra kattungar i min mans gamla hus garage, och blödig som jag är så kunde jag inte lämna dom stackarna, så jag tog dom till min lägenhet, byggde en bur av kompostgaller och matade med nappflaska. Två sålde vi, den vi tänkt behålla fick vi avliva pga njurfel :/ så det fick bli denna lilla rackare. Han är som en bebis, så får vi inga barn så har vi alltid honom ;) Han måste alltid ha sällskap på mornarna till toaletten, och sen väntar han utanför tills man är klar så man kan följa honom till matskålen :P Klart det inte går att beröva en utekatt från dess frihet, det funkar ju inte. Men flyttar ni så hittar ni säkert något som passar :)
    Vi har tvättmaskin och torktumlare i våran lägenhet, så himla värt! Första gången jag haft det .) Nu ska vi bara få råd med en diskmaskin också. 

Då kanske du är en sån som behåller din dialekt då, men den är väl lite mer utbredd i Umeå än där jag är ifrån? Flyttade runt en del då jag var liten, kanske hann någon dialekt aldrig riktigt rota sig?

Jaså, ja men då kan det ju vara värt att kolla ändå :) Jobbigt om det inte blir nån temphöjning :/ livrädd att kroppen inte fungerar som den ska. Har ju inte koll på det, men alla är ju olika, och alla kanske får olika mycket temphöjning? Tror inte du behöver vara orolig :)

Ja, jag vet inte, har ingen aning om vad jag ska knappa in i appen, vilket datum den började, för jag har ingen aning :S i vanliga fall är det ganska tydligt, nu vet jag inte. Blöder inte konstant, kommer bara då jag gör det där andra på toaletten.. väldigt underligt. 

Men huga, vad hemskt! Måste ju vara extremfall dock :P Såna skräckscenarion hör man ju inte talas om så ofta iallafall, och det kan ju inte vara varje gravid människa som äter extra folsyra vid sin graviditet. Mycket det finns som man kan nojja över, onödigt mycket :P
    men gud vad jobbigt! jag brukar få att sidan typ dör när jag skickar så allt försvinner, lärt mig den hårda vägen så nu kopierar jag allt innan ;D 

men du har ju en bonusson också, så då får  du ju ungefär tre barn ändå, för jag antar att du lär finnas i hans liv ett bra tag till så han blir ju som en son :) aaah I see.. jag fick ärvda kläder ett tag också, men speciellt efter mammas och pappas separation. Mamma hade svårt ekonomiskt pga lån osv. och vi gjorde ju såklart allt vi kunde för att hjälpa till :) jag har inget emot ärvda kläder ändå, så länge dom är hela. kommer nog köpa en del kläder till mina barn på tradera osv, speciellt då dom är nyfödda för dom växer ändå ur kläderna innan man hunnit använda dom två gånger nästan :P så allt är ju fortfarande fräscht. havet är helt underbart! skulle så gärna vilja bo vid havet igen, men då jag är fast besluten att bo på en gård och ha hästar är det kanske lite mycket begärt att denna gård ska ligga vid havet eller en sjö ;) jamen oja, jag far alltid till strömpilen eller till ersboda och handlar, allt finns ju där också så man undviker stan :) minns knappt då jag var på stan senast... hm.. 

okej, då får jag leta där då och undvika resten om vi bestämmer oss för att flytta :) får rådfråga igen om jag hittar något så du kan avråda mig i värsta fall ;) jag har alltid haft egen tvättmaskin, är sååå guld värt. förstår inte varför folk vill bo där det är tvättstuga :P vill ju helst köpa ett hus, såklart :) vad söt du är! skulle gjort samma sak, stackarna :/ men gud vad tråkigt! djur växer ju på en och blir en familjemedlem! men säg inte så! nog ska du få barn ska du se :D är bara frågan när, inte om! :) 

hm, jadu :P Umeå har inte direkt en dialekt egentligen.. typ.. vi låter iallafall inte lika mesiga som sthlmare men den är ändå lite platt jämfört med gbg :) tycker jag som är van det då :P haha! reagerar fortfarande på sambons Ö.. det har han kvar så hörn och smör osv låter as kul för mig :D hm, kan ju faktiskt vara så :O 

jag hoppas att den är höjd på lördag iaf, dagen efter jag ska ha äl enligt appen :) på tal om äl så har jag fått tid till kvinnokliniken nu där jag ska kolla upp mina konstiga hugg i tjejmagen.. jag hoppas ärligt dom hittar något fel som går att åtgärda enkelt så det försvinner :) orkar inte leva med det och tror det påverkar varför jag inte blir gravid. 

gyn brukar säga att man ska knappa in då den riktiga mensen börjar.. men jag vet inte :s allt blir ju så fel om appen visar fel :o väldigt märkligt beteende din kropp har för sig :P 

ja, det måste det vara.. tror inte heller alla äter extra folsyra så man får hoppas man har nog ändå om man skulle missa någon dag :P jag har en låda där jag har mina tre tabletter/dag, vad det nu heter :P ska man gå efter allt så får man ju knappt andas när man är gravid för partiklarna i luften är farlig :P 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-16 23:16:57 följande:
    Jo precis! Kan ju även vara så att man helt tröttnar efter en :P haha. 

Ja men eller hur!! Jag var så jäkla besviken. Är fortfarande besviken, men aa. Han är lite för töntig i mina ögon, tänker bara på honom som the sherif i Once Upon a Time, så det blir ju fel. Nej nej, så såg han inte ut i mina tankar..

Hahah, vilken tur att jag inte är själv med det :D :D hahah, jo det är nog det man får göra ;D visa sitt riktiga jag sakta men säkert ;P ja det tycker jag nog :)

Absolut, det tycker jag också! Men tyvärr är det ju mest det sättet som man umgås med vänner på. genom att festa. För gör man inte det så träffas man ju inte så mycket tyvärr. Jag har två tjejkompisar, som även är mina bästa som jag träffar regelbundet utan att dricka annars hänger jag inte med så många andra, för alla andra i min ålder vill bara festa liksom.

Ja men dåså :D ska följa dig tillbaka med fl laggar när jag försöker gå in på din sida :P
    haha, nejdåå, det gör man nog inte :D 

man får nog lida sig genom filmen iallafall, bara för att ha sett den liksom ;D haha, jag också, följer du också den serien? :) 

jag menar, då man redan är vänner kan dom väl inte bara sticka när man visar hur man är? eller? ;) 

men samma här.. jag har oturen att dom tre vänner jag umgicks med utan att dricka har flyttat.. nu har jag bara kvar dom som hela tiden vill festa.. >.<

meh :o vad taskig sidan är då :s kan ställa in så alla ser den vare sig man är inloggad eller inte så kanske den vill fungera :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-17 06:19:24 följande:
    Smart där! Det här hände dock i slutet, innan jag hade skrivit klart, kom åt någon knapp som backade tillbaka eller nåt, sen när jag gick tillbaka igen så var texten borta..suck. Men fick ju ner det igen iallafall :) 

Jo, det är ju förhoppningen att jag ska alltid ska vara en del av hans liv :) klart jag räknar honom som ett barn, även om jag han inte är mitt genetiskt eller att jag träffar honom så mycket. Ärvda kläder har jag egentligen inte heller något emot, men det var inte så kul när man gick i åttan.. för små barn tycker jag det är bättre att köpa begagnat, beroende på vilket skick det är i såklart :) men som du säger har man ju knappt köpt något förrän det är dags att byta storlek igen :P Oj, vilka drömmar du har ;) Men det låter härligt! Jag hade gärna också bott vid havet, men hellre kanske en gård, med grannar som inte bor på för nära inpå, det är nog det jag vill ha. Och en veranda som går runt hela huset ;) inga konstigheter!Åh, strömpilen.. jag bodde som alla andra studenter på ålidhem, så jag brukade ta cykeln till strömpilen och handla. Hade med mig min sportbag, den blev allid överfull, för chockerande nog så gillar jag att handla mat ;) och det blir ofta mer än jag tänkt.. smått jobbigt att cykla hem sen :P

Ja, precis, då får det bli en update :) Nej, nu när jag har fått prova på det här med tvättstuga i hemmet så vill jag aldrig byta tillbaka :P 
    Go du är, tack för peppen :) klart jag hoppas ju att det blir barn, men som de flesta så nojjar jag över att det är något fel.. men hoppas ju att det bara är att jag nojjar :)

Håller med dig :) jag gillar dialekter med lite karaktär, det ska höras ;) 
    Jaså, vad bra! Äntligen, så skönt att du ska få kolla upp det. 

Du, nu satte mensen igång på allvar..! Hade bara förblödningar i nästan en vecka, helt normalt.. vad händer liksom?

Skriver mer senare idag, bråttom igen :P
    man tappar ju nästan lusten att skriva då allt försvinner.. skriva om allt, igen.. suck. man kanske får börja skriva allt i ett dokument på datorn istället så har man ju iaf kvar det även om internet skulle ta självmord :) 

dåså, då har ni ju iallafall en unge tillsvidare, för jag är helt inställd på att du kommer bli gravid, så är det bara :) precis, bebisar växer ju ändå, men när man börjar komma upp i mellanstadiet/högstadiet vill man ha egna kläder, som man vet är sina egna och är mer "inne" :P känsligt ålder det där.. jag är livrädd att mina framtida döttrar kommer vilja sminka sig i typ lågstadiet som jag läst om så mycket. förstår inte hur föräldrarna kan godkänna det :s hatar alla barn som är bortskämda och man ser att det är föräldrarnas fel, för dom vill inte säga nej och bråka med barnen så dom får som dom vill istället.. man får typ damp. iPhone i mellanstadiet, egen iPad osv. får allt dom pekar på.  ååh, veranda runt huset.. tur man kan bygga sånt i efterhand om man inte hittar ett hus som har det redan :D så himla skönt att bo på en gård där grannarna bor en bit bort så man har lite avstånd, jag funderar alltid på vad barnen kommer tycka om det dock :P haha, det där känner jag igen, man handlar alltid lite mer pga bra pris, man blir sugen, man kommer på vad man kan göra till middag osv medans man handlar.. bästa är ju att handla mätt så man inte är sugen på så mycket skit och bara handlar efter en lista :P haha! 

förstår dig, det går som inte att gå tillbaka då längre, det är kört! :P äsch, är det något fel hoppas jag bara att din ägglossning krånglar och det går att fixa med ett piller, så blir du gravid månaden efter :) det jag hoppas själv faktiskt.. att det är min ägglossning för då kan jag ta pergotime så kommer den igång och jag blir gravid. :) är det inget fel alls så känns det mer hopplöst så jag försökt sedan april och det inte blir något.. kommer försöka denna månad och januari. händer inget då funderar jag på att ta 2 månaders paus och slappna av och göra ett nytt försök i april :) tänka på annat och liksom börja om. 

haha, ja ;D gillar dock inte skånska, för man hör ju knappt vad dom säger! ;) 
    ja, riktigt skönt faktiskt :) får vi se vad som säger för har haft sådär ont idag igen :s 

men what.. skumt :s har du haft mellanblödningar förut? 
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!