Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Jo, fast i min bransch är det väldigt mycket så. Det finns oftast inte så mycket extra personal, så då har man inte så mycket val.
Samma här faktiskt :) Var därför jag flyttade hit! Det har faktiskt knappt varit nån slask här sen jag flyttade hit för fyra år sen, för snön har mestadels uteblivit. Det är mer regn än i Norrland dock, ska tilläggas :) Jag gillar oväder, så jag har inga problem med det ;) Ja, sommaren höll ju i sig hur länge som helst i år tex. Det var sommarvärme redan i maj och den höll väl i sig in i september. Skönt! Men förstår dig, lägenhet är svårt att få, och det är inte helt lätt att tajma lägenhet och jobb heller. När jag sökte jobb här nere så hade jag ingen lägenhet, utan bodde hos ett ex (detta var innan jag träffade min man), fick jobb 2 veckor senare, flyttade in till Göteborg 2 veckor efter det. Bodde i ett rum i en lärarinnas familjs hus, det var inte så skoj..men vad gör man inte :P Nu har vi äntligen förstahands, nybygge. Klart det är alltid en chansning när man bryter upp sitt liv och försöka börja ett nytt någon annanstans. Men vågar ni någon gång så är ni så välkomna! :) Nämen, tänker att det är roligt att prata med dig, och tänk vad roligt vi hade haft då om vi setts irl :) Och du hade haft en vän iallafall, mig!
Ja, allt som kan leda till att det finns en lite större chans är väl värt tycker jag :) hoppas dom rackarna simmar som aldrig förr nu! ;)
Måste sticka till jobbet nu, får skriva ner vitaminer sen :)
Jag tycker regn är mysigt, men då jag gillar att vara ute så är regn inte lika kul längre.. vara helt genomblöt är inte så roligt i längden och speciellt inte roligt när man kommer hem ;) Maj? Var i Trollhättan i April, åkte härifrån med +2 ungefär, kom till Trollhättan med +20. Gick ju sommarklädd, i April, när vi fortfarande hade snö här och där. Helt jäkla galet! Ville inte riktigt åka hem igen, haha ;) Vi hade också varmt ovanligt länge här uppe.. och denna vinter har varit helt cp.. vi har haft max. 4cm snö, och det är typ två gånger.. sen har det bara regnat och nu har snön vi fick på Lucia regnat bort <.< vill hellre ha snö än regn när det är kallt ute, faktiskt :P
Gud nej.. fick ett jobberbjudande i Göteborg men då jag har 3 månaders uppsägning på min lägenhet + att man måste hitta ny så gick det ju inte att ta jobbet då dom ville att jag skulle börja typ 2 veckor efter samtalet.. svårt som tusan att tajma allting.. känns som att man måste skaffa lägenhet först, flytta och leta jobb under dom 3 månaderna medans man flyttar och allt.. stressigt nanting!
awh, vad söt du är! tror vi hade haft det jätteroligt tillsammans :) hade ju dock skrattat åt vissa ord och dialektsaker alla säger där nere, typ "chex" ;) och alla där nere hade nog kollat snett då jag kommer med mina "he", "eljest", "kex" osv ;)
Jag och sambon gnabbar lite om chex och kex, han är uppväxt med chex men säger kex här uppe.. han kommer med "hur säger du kött, körkort, kök" varav jag kommer med "hur säger du kanske, kvast, kuk, kristall" och sen håller vi på så ett tag och skrattar sen ;D
Eller hur! hade grymt ont i ena äggstocken igårkväll och tänkte "ägglossning?!?!?!?" och sen kom smärta på andra sidan också efteråt, varav jag tänkte "ehm, släppte jag två ägg eller har jag bara ont..?!" och nu känner jag ingenting och tempen har inte höjts.. så jag vettetusan vad jag kände :O jag hoppas på ägglossning och då vi hade sex några timmar innan det så hade jag förhoppningsvis lite simmare som väntade fint på ägget ;)
Ja, gör det. jag ska in på sidan och läsa mer noggrant idag, vissa saker var helt galna som folsyra.. så ska se om brist på annat resulterar i att man får ett barn med ett ben eller något så man kan knapra lite piller :P