• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Lindiz skrev 2014-09-22 09:28:57 följande:

Hade/har BIM igår eller idag. Fick grym mensvärk redan i lördags. Igår sprang jag på toa stup i kvarten eftersom jag trodde mensen kommit. Men icke. Gjorde ett test på morgonen då jag misstänker det var bim. Men visade negativt. Idag måndag har värken avtagit och ingen mens i sikte. Gissar på att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Bara för att man vill så pass mycket. Ska vänta några dagar innan jag testar igen. Säkert mensen som ligger på lur. Jobbigt...

Hoppas det är ett plus som står runt hörnet! :) 
    Viljan finns ju där oavsett om vi vill tänkta på det eller inte, det går bara inte att sluta hoppas! Och ju närmre BiM man kommer, desto starkare blir viljan antar jag.
    Så var det iaf för mig förra månaden då vi trodde att jag var gravid, nu när vi bestämt oss för ett första försök så känns det väl lite halvt lugnt just nu... men tror inte att jag kommer vara lika lugn och avslappnad veckan innan BiM nu när jag vet att vi gjort första försöket till en knodd :) Uppdatera oss om hur det går!

Och till er allesammans, så ber jag om ursäkt för att jag inte varit så aktiv här på FL. Har varit bortrest över helgen och haft en hel del att stå i här hemma så har inte hunnit med så mycket skrivande, men försöker svara på kvällarna när det är lite lugnare :)

KRAM PÅ ER!
  • Frallanz
    Ellabella87 skrev 2014-09-22 23:47:23 följande:

Hej :) jag är snart på bim +3 (imorgon bitti)

Jag har testat varje dag senaste två dagarna hehe.. Fått neg varje gång :/ idag kollade jag på testet efter 1-2 h och då är där ett svaaagt streck? Räknas det eller är det ogiltigt eftersom det inte är inom ramen? Ska väl tilläggas dock att man såg det

tydligast om man höll testet mot en glödlampa.. Men ett streck var där, höll sambon med om också :s frågan är det var ett spökstreck?!

Gah känns som mensen ska komma närsom.. Sprungit på toa 20 ggr idag o kollat.. Men icke.. Imorse kom det dock ytterst lite brungula(?!) flytningar, och igårkväll kom det ytterst lite svagt ljusrosa på pappret när jag kissat, men inget blod. Ngn som har liknande? :)

Spökatreck eller så är du helt enkelt låghormonare kanske? :) bästa är väl att vänta 1-2 dagar igen o se om där dyker upp nån mens och om inte göra ett test igen.

Ang. det ljusrosa så kan det ju vara en nidblödning, men det brungula har jag ingen aning om vad det kan vara. Kanske någon annan som haft samma svarar så småningom :)

VÄLKOMMEN ALLA NYA!
  • Frallanz
    Sarah1990 skrev 2014-09-23 00:01:59 följande:

Tog ut min hormonspiral för 5v sedan och gjorde vårt första försök nu men vet egentligen inte säkert om jag ens haft någon ägglossning! :/ Beräknade väl att mensen skulle komma i fredags men hittills är det inga tecken på någon blödning. Testat 2 ggr, senast imorse, båda negativa. Beställt hem ett paket med både ÄL-tester och grav-tester inför nästa runda så väntar bara på den där jäkla mensen nu :p

Är förresten 24 år från Småland och bor tillsammans med min blivande man som är några år äldre än mig.

Har ingen aning om hur ägglossningen är efter preventivmedel osv, pratat med en bm om det? Förmodlingen väldigt individuellt det där. Men hoppas du haft äl och plussar redan nu såklart :)
  • Frallanz
    Phialia90 skrev 2014-09-23 02:44:41 följande:
    Jag är på bim+12. Ingen mens i sikte, har för övrigt en väldigt punktlig mens men gravtest på bim+8 visade neg så mensen gör nog bara semester ett tag eller så är jag låghormonare har ju aldrig tittat på testen efter 1 timma kanske ska testa det
    Man ska inte läsa av tester efter 30 min sägs det, men om där är ett streck vil man ju gärna att det ska stämma också :)

Men man rekommenderar att inte läsa ett test efter 30 min (tror det är 30), står på förpackningarna.
  • Frallanz

Hej tjejer!

Hur går det för er som har haft bim eller som har bim i dagarna? 
    Har ni testat? När tänkte ni annars göra? :) Hur mår ni?

Jag tycker dagarna går såååå segt fram till BiM och då är jag mitt uppe i ägglossningen nu. Vill inte spänna mig för mycket, men vill bara att bimdagen skall vara förbi och aldrig mer ses :)

• Frallanz

Till er som inväntar BIM: Jag hoppas med all min kraft att det tagit sig för er! 
    Hoppas att plusset väntar runt hörnet för er! :)

Till er som precis haft mens: Hoppas, hoppas och HOPPAS att kärringen Röd håller sig långt åt h-vete bort från er härnäst! Denna ÄL hoppas jag det e eran tur! 

Leonas: Du kanske är låghormonare, så ett pluss kanske inte är långt borta för dig :) håll oss gärna uppdaterad om hur det går! Håller tummarna för dig/er!

camifranky: Jag är toknervös över bebisgrejen, eller egentligen inte... men förlossningen gör mig nervös! Jag är inte rädd eller så, är bara sååå nervös över o få veta hur/när och var typ, haha. 

Jag tänkte uppdatera lite om mig själv, vi har inte varit jätteaktiva med sexet just nu vid ÄL.. kör heller inte med ÄL stickor så när EXAKT äl är/varit vet jag inte.
    Men vi hade uppehåll med sex mellan den 17/9 - 21/9, mellan de dagarna hade vi alltså inte sex. 
    Har sen haft sex, 21/9, 23/9, 24/9 (dock kom han inte den gången då vi blev avbrutna), 25/9 och 27/9. Enligt min app WomanLog har jag ÄL 28/9 (dvs idag!).
    Men den är väl inte helt 100% säker just den appen, men jag fick "mensvärk" som jag brukar få vid ÄL den 25/9. Sen nu i eftermiddags fick jag molvärk igen och den håller i sig än. Jag känner att det inte har tagit sig denna gången.. vi kommer ju ha mer sex de kommande dagarna, men jag känner ändå att "nae... denna gången lyckades vi inte. Så jag har inte det minsta tro eller hopp om ett plus denna månad faktiskt...

KRAM på er allihopa!

• Frallanz
    flugsvampis skrev 2014-09-28 21:50:12 följande:

Vilken underbart positiv tråd! 

Jag har äntligen hittat den perfekta familjefadern och till råga på allt blivit kär i honom! 

Han håller i dagarna på att flytta in i "mitt" hus. Vi började tjuvstarta redan innan vi ens blivit sambos eftersom jag räknade med att det skulle ta ett tag innan det skulle ta sig med graviditet. 

Chocken blev stor då det tog sig på första försöket! Chocken hade inte ens lagt sig innan nästa chock kom och vi fick missfall i V 6. 

Jag är i naturen en väldigt positiv människa så försöker trots missfallet se det positiva. Nu vet vi att vi faktiskt KAN få barn och jag är glad för att min kropp faktiskt är smart nog att ta bort barnet om något blir fel. 

Var väldigt stressad den cykeln vi gjorde första försöket tänkte på detta dygnet runt. Denna gången tar jag allt med ett lugn. Nu har jag ingen koll alls på äl och BIM utan vi "leker" när lusten faller på och nu vet jag hur graviditet känns så nu behöver jag inte kissa på stickor morgon, middag och kväll. 

Snart nog har vi fyllt huset med ungar ;)

Välkommen in i värmen! :)

Beklagar ditt mf :( det är orättvist! Men som du säger är det bra att kroppen säger ifrån om nåt är fel!

Naturligtvis är det Er tur snart igen! Och det är helt underbart o se att du har en sån positiv inställning trots det negativa Ni gått igenom. Styrkekramar till dig!

Hoppas nästa ÄL ger er erat första barn :)
  • Frallanz
    Kiki10 skrev 2014-09-28 23:59:35 följande:

Hej! Jag är 22 år och är inne på första försöket, efter 6 år av p-piller! Den 7/10 är det förväntad Bim! Såå jobbigt att vänta!

Välkommen!

Första försöket för mig med, bim 12/10.

Hoppas du plusar i oktober och får en juni bebis :)
  • Frallanz

På ena graviditeten kanske man hade det ritigt jobbigt med illamående, kräkningar etc medan den andre kanske är helt symtomfri ett bra tag in i den :)

Så det kan skilja en hel del samtidigt som det kan vara precis som innan.

Lycka till!

• Frallanz
    skepparbarn skrev 2014-09-29 10:09:05 följande:
    Tack så mycket! Vi har lite svårt att hoppas. Vi är ju unga (20 & 26) men ändå är det svårt. Men hoppet ligger där och gror ändå. Förhoppningsvis något annat också :)
    Jag är själv 26 i Oktober :) men aldrig försökt innan då detta är första försöket så jag hoppas ju det räcker med det...

Men det ska nog gå bra ska du se! :)

Jag håller tummarna stenhårt för er!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!