• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Moorii skrev 2014-12-10 03:02:31 följande:
    Haha, ja :) jag är 32,känner mig som en gammal tant :P min man är tre år yngre och har en son sen tidigare.

Oj, jobbigt att vara så rädd! Klart jag tänkt tanken att det kanske inte går, fast hoppet har jag ändå alltid haft :)

Ja, precis, så står man där med ett bestämt namn och så kommer det ut en tjej! :P

Det där med att lägga upp en bild kl fem känns inte som ett skämt längre. Här ligger jag vaken, kan inte sova fast ögonlocken är tunga. Mina bröstet skavde så mycket innan läggdags, så jag tittade på dom i spegeln. Dom var större, mörkare i färgen och knottriga, bröstvårtorna alltså. Kändes som ett tydligt tecken och en direkt biljett till insomnia :P snart två timmar kvar tills mannens klocka ringer och då blir det test! Vill veta nu!

Haha, meh, varför säger du så, det är väl en extremt charmig egenskap ;) nä, får hoppas de får det bästa av mig och det bästa av min man, resten låter vi vara osagt ;)
    äsch, 32 är ju en vanlig ålder att skaffa barn på :) okej, men dåså, bara se till att han får ett syskon! :) 

Det är bra! Hoppet måste finnas, annars lär det aldrig ske.. Hur länge har ni försökt? :) 

Haha, precis! Bah "öhm.. vad hade vi för namn på en tjej nu igen?!!?"

Men oj! Hoppas på symtom! :D 
    Men jahaaa, hur gick det nudå? Eller tog du dig inte upp? :P Vill också veta ju! :D

Haha, joo, extreeemt charmig ;) Jo, det hoppas man ju definitivt! :D Ska bli kul att veta vem dom liknar mest osv ^^  
    Så, vad vill du helst ha för kön på första barnet? Om du fick välja ;D 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-10 15:07:31 följande:
    Ja, det kanske det är :)

Detta är fjärde försöket som är seriöst, första som vi använt ägglossningstest, börjar bli riktigt otålig nu! :P hade du sagt hur länge ni försökt? Börjar nog bli lite vimsig :P

Jag låg vaken till tre, då vaknade mannen och det slutade med att jag tog ett test, men inget :/ dock tidigt ännu, så än så länge har jag inte gett upp helt, men klart jag blev besviken. Somnade sedan vid halv fyra och vaknade åtta, men känner mig ändå inte så trött konstigt nog :)

Verkligen! Hoppas barnet ser mest ut som min man :P vi vill båda ha två döttrar, så hoppas på en liten tjej! Vad skulle du helst vilja ha? :)
    Försökt sedan April, så blir vårt nionde försök nu. Har försökt med äl-test som aldrig ger utslag, så vi har bara kört på och hoppats på det bästa. Vaknade inatt med konstig känsla i livmodern och jag kunde inte sluta känna mina egna hjärtslag. var grymt frustrerande. 

Awh :/ hoppas det ger utslag närmare bim då! :) Skönt, jag är trött 24/7 denna årstid.. spelar ingen roll vad jag gör så är jag ständigt trött men kan aldrig somna på kvällen, trots att jag knappt orkar röra mig så ligger jag bara där.. 

jaså? en tjej som ser ut som en man? snyggt ;) (just kidding ;D)
    Jag vill helst ha först tjej, sen kille och sen spelar det ingen roll. En av varje så är jag nöjd. Men just nu lutar det nästan mot två döttrar och en son :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-10 16:39:30 följande:
    Ah, ok. Vad använder ni för ägglossningstest? Jag använde någon jättebillig variant i början som inte alls fungerade, nu har jag cb och fick glad gubbe efter tre dagar, så om ni inte provat de testerna så kan jag rekommendera :) jaså, vad underligt! Kroppen har så konstiga saker för sig. Kan det vara ett tecken kanske?

Ja, hoppas kan man alltid, men känner mig inte alls lika förhoppningsfull nu, men kanske lika bra så man inte blir så besviken. Vet vad du menar, jag är också alltid trött vintertid, jobbig årstid! Däremot kan jag alltid somna, bortsett från inatt då. Jobbigt att du har svårt att somna :/

Haha, kul ;) han har vackra gröna ögon, mörkt hår och långa mörka ögonfransar, tycker jag är fint :) ja, innan jag träffade min man så ville jag ha en av varje med, men nu har han ju en son, så det får bli två tjejer istället, om nu min beställning kommer fram ;) blir det tätt emellan barnen?
    Vi har kört på rfsu hittills, men får nog byta och hoppas CB vill ge mig svaret jag vill ha ;) har svaga streck hela månaden med rfsu, vilket är negativt men grymt störande..  Ja, grymt weird.. känns hjärtslag i livmodern är ju en skum känsla då man inte har något där inne. 

ge inte upp än! det kommer :D jag hoppas för dig så nu borde testet visa ett plus ;) men, skulle nog allt mot förmodan gå åt skogen så hoppas jag till nästa månad :) man blir alltid lika besviken vilket gör så ont :/  mja, har alltid haft så.. men om jag inte får somna somnar jag direkt, men det måste vara icke planerat.. planerar jag att jag inte får somna så somnar jag ändå inte.. suck ^^ 

åh, vad fint :D här är det inte så mycket som kan ändras beroende på förälder ;) båda är blonda med mörkbruna ögon :) däremot har jag svårt att gå ner i vikt.. spelar ingen roll vad jag gör och läkarna fattar ingenting varför jag inte går ner något :P sambon däremot är tvärtom, han kan äta ett helt bageri utan att gå upp ett gram.. morr.. 
    Jag vill ha 2år mellan varje, ungefär :) så när yngsta föds är äldsta 4.. herregud.. lät ju jobbigt då jag skrev ner det sådär :D haha
  • Ztarduzt
    Tulpan skrev 2014-12-10 16:50:18 följande:

Hejsan allesammans!
    Får man var med på ett hörn?
    Jag har läst alla era inlägg & slås av den värme ni ger varandra under resans gång. Å tänkte genast att här vill jag vara med. 

Lite info om mig/oss: Jag & min make är båda 25 år. Varit tillsammans i lite mer än 6 år. Försökt få barn sedan i våras. Men det händer inget. Försöker att ha tänket " det blir när det blir". Men det är svårt, särskilt som kvinna, tror jag. Vill ha många barn så då måste man  ju sätta fart  

Grattis till er som fått det efterlängtade pluset. Till er andra, kämpa vidare! 
    Hoppas även på att få följa resans hela gång, tills efter förlossningen. 
    Bolla alla tankar & funderingar med de i samma båt

Kram allihopa! <3

Välkommen! :) 
    Ja, vi är rätt varma mot varandra här inne, blir som att man känner varandra och vill ge stöd genom hela processen :) 

Jag är 23, sambon 31. Inga barn sedan tidigare och planerar att skaffa 3 små pyren! :D Har försökt sedan April, så detta blir vår nionde gång :( 

Jag skulle verkligen vilja följa alla jag lär känna genom graviditeten, går det inte här så skulle det vara kul via mejl, facebook eller whatever :) Alltid kul att följa och se vad som händer genom graviditet, barnens första år osv.
  • Ztarduzt
    Tulpan skrev 2014-12-10 17:15:13 följande:
    Tack så mycket!

Precis vad jag känner. Ingen av mina närmsta vänner planerar barn så det känns på de sättet som ett smått ensamt tåg. Så känner att stöd från er kan vara behövligt. Nog för att våra vänner stöttar & finns där när vi/jag behöver prata men det blir inte riktigt samma sak, som ni säkert förstår. 

Jag hade kunnat ha 5 ungar! Ju fler desto mysigare... men vore strålande om de blev lite åldersskillnad ^^ 
    Jag har varit gravid en gång förut, jag var 17 år & situationen var allt annat än bra då. Gjorde en medicinsk abort. Något som varit tungt i hjärtat. För barn har jag alltid velat ha sedan jag var väldigt liten själv. 

Men nu blickar vi framåt i hopp om ett plus ^^
    Förstår precis. Mina vänner antingen har barn eller är helt ointresserade.. finns som ingen i samma sits. 

Oj, jag vill ha max. 3, minst 2. Vill kunna packa in hela familjen i en vanlig kombi utan att behöva ha en buss eller två bilar ;) 
    Ah, förstår.. abort gör man alltid av en anledning, är inte tiden rätt förstör man nog mer för barnet om man föder det, tyvärr :/ 

Lycka till iallafall!
  • Ztarduzt
    Tulpan skrev 2014-12-10 17:29:14 följande:

Stort tack. 

Har en app i mobilen, P tracker. Men den hoppas jag att det ska bli enklare att hålla koll på bla ÄL & Bim. Äl den 16/12 & beräknad Bim den 30/12. Så då får vi se. Som det har nämnts tidigare så vore det ju som kul att kunna säga på nyår att det kan vara på väg en liten <3 

Jag använder "Min kalender", söt och har stämt på BIM hittills :)  

Jag kommer inte säga något till någon fören mina första 12 veckor gått, då vet jag att risken för missfall är nästintill borsta :) 
  • Ztarduzt
    Tulpan skrev 2014-12-10 17:51:48 följande:
    Jag tror inte att jag skulle kunna hålla mig till dom närmsta, känner mig själv för väl. Men de klokaste är ju att vänta som de du säger ^^
    Tyvärr är det ju bäst, men kan nog vara skönt att berätta för föräldrarna, då kan dom stötta om det hemska händer :)
  • Ztarduzt
    Tulpan skrev 2014-12-10 20:24:49 följande:
    Jo jag känner så. Jag är typen som behöver mkt närhet vid tröst. Så de skulle vara en trygghet i sig om dom visste.
    Men då tycker jag absolut att du ska berätta för dom närmsta, men kanske inte gå ut med det på jobbet osv :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-10 22:16:31 följande:
    Ok, ingen aning om hur de fungerar, men om de är som de jag hade så tycker jag de kändes väldigt osäkra. De jag hade förut var som grav-test, exakt likadana. Ja, väldigt märkligt..

Tackar :) Tror alldeles säkert det blir ett plus nu ;) men som du säger, om inte så är det bara att köra vidare! Hoppet är tydligen det sista som överger en har jag hört, det verkar onekligen vara så :) Besvikelsen däremot, den får man nog leva med under tiden :/ Men så dumt! Provat lättare sömntabletter, eller är det ett big no no? 

Men så trevligt :) Kanske till och med blir svårt att säga vem barnet är mest lik? :) Jag har blå ögon och råttfärgat hår, så ögonen kan de väl få ärva, men hårfärgen hoppas jag dom slipper :P tur det finns hårfärg, för min egen del..  
    Men så jobbigt! Och konstigt. Har det alltid varit så? Åh, sånt blir jag galen på med, folk som kan äta precis vad som helst utan att det märks..man bara, ge mig dina gener! :P

Haha! Ja, och tänk, inte ett endaste glas vin eller öl på över 5 år ;)  
    Ja, dessa är precis så! Ser ut som gravtest och känns bara skumma :s får kolla på CBs test helt enkelt :D 

Jag hoppas verkligen det! Väntar fortfarande på ÄL så jag har som inget att hoppas på än, så allt hopp går till dig! ;) Ja, hoppet försvinner tackochlov inte, då är det nog kört med allt :s Besvikelsen lever kvar som en blodigel.. vill inte släppa och kommer nog hänga med tills man får plusset! :) Provat sömntabletter en gång, sov 13h trots massa oljud.. sov, men var lika trött efteråt och 13h var lite väl länge :) 

Jo, tror det. Blir väl formen på ögon, näsa och mun som får avgöra allt ;) Mörkt hår är väl överlag det som ärvs, så får hoppas på det! :) 
    Jo, har alltid haft problem och inget hjälper.. när jag ser filmer på sambon som barn så vräker han i sig bullar osv, är ändå smal och jag blir galen! Tycker han kan ge mig dom, men hoppas så innerligt att barnen får hans gener. 

Det är helt okej! Dricker inte så ofta, och då jag far bort så ser jag alltid till att jag kör då alkohol inte är min grej ;) Dricker väl något glas på nyår och sånt. :)
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-10 22:27:35 följande:
    Haha, ja fan :P
    Om du missat så har jag senare tid börjat älska namnet Loke på en son.. och var ligger felet? Jo, min KATT heter det.. VAD TÄNKTE JAG?! ;P 
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!