Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Inte speciellt insatt i allt som har med bebistillverkning att göra eftersom detta är första försöket som är påväg o ske.
Jag tycker också att det låter logiskt på ett sett men man vill ju ändå inte riskera att missa sin enda chans i månaden :p
Haha jag vet inte ens hur man känner tappen? Är nog ganska oinsatt märker jag :p
Ja, jag skulle tro det också att det är individuellt alltså :) så glad att det är så många som plussat, och att man får vara med och dela både glädje och mindre glada dagar med varandra.
Blääää, tycker det är en evighet till BIM. Försöker att inte tänka på det så mycket.
Försöker mer fokusera mig på att vi en dag kommer ha ett barn, men när får helt enkelt ödet avgöra :) inte lätt, men man måste ju försöka fokusera på nåt så man inte stressar upp sig.
Hej! Hoppar gärna in här! Det känns verkligen som en härlig tråd! Grattis till er som har plussat! Man blir verkligen peppad av att läsa era inlägg!
Jag är 25 och min sambo är 31. Vi bor i Göteborg! Jag har BIM 29/9 och hade ÄL för två dagar sedan. Vi har kört avbrutet länge men slarvat mycket och lixom bestämt att händer det så händer det! Han kom i mig 3 dagar innan ÄL och nu bara känner jag i hela kroppen att det kan ha tagit sig och håller på att bli galen av förväntan!
Välkommen! :) vad roligt att ni planerar barn och att du funnit mannen med stor M!
Jag tänkte låta bli stickor, eftersom denna ÄL som kommer blir den första att försöka på så tänkte jag bara låta det få komma naturligt. Jag känner att jag skulle bli stressad av stickorna, och tänkte att om det inte tar sig inom 3 försök så ska jag ev. börja med stickor. Du då, tänker du använda det? :)
Kram!
Hej alla. Testet blev negativt idag. :( Så mensen dyker nog upp på lördag.
Men det är bara försöka igen nästa månad. Jag trodde ju egentligen inte att det hade kunnat bli något. Men hoppades ju ändå.
Ang tappen så är jag ingen expert. Men den är öppen under äl och mens annars är den stängd. Sen kan den va hög och låg och hård eller mjuk. men det har jag aldrig fått någon ordning på. om man känner på den varje dag så kan man nog lära sig känna skillnader. :)
STOR KRAM! Vad tråkigt :( är bim på lördag? Förstår att det känns tungt, det skulle jag med tycka. Men hur det än är måste man ju se framåt nästa månad istället och försöka att inte bli allt för deppad. Vet att det är svårt att låta bli att hoppas, men det gör man ju oavsett om man vill eller inte! Det gör vi alla :)
Jag försöker att inte tänka på det, men herregud det är så jäkla svårt att låta bli!!!
Glöm inte att vi är med dig, och finns här :) KRAM!
Är på Bim+7 idag, min mens brukar vara punktlig så hoppas. Tog dock ett gravtest på +2 men negativt, så tänkte vänta lite till och ta på morgonurin. Är tröttare än vanligt, haft metallsmak i munnen samt kissar något otroligt mycket :)
Ja, men det kan ju vara smart att göra så! :) de ska jag prova, bara för o kika om det stämmer. Jag får molvärk vid min ägglossning, om det nu är före, under eller efter det varnar vet jag inte. Men jag har en app på telefonen som säger att jag ska ha ägglossning runt den 26e. Så vi har bestämt att vi har sex när lusten känner för det och hittills har vi haft varje dag sen i lördags, förutom igår och idag (fast dagen är inte slut än ;)) men tänkte iallafall försöka varannan till var tredje dag, fram till BiM. Det är inte så att "NU ska vi ha sex, kom nu!" utan mer att det kommer av sig själv, då vi vet att det är bebistillverkning på gång så blir det genast mycket mysigare :) Har ni också bara tänkt köra på när lusten faller in? Eller har ni planerat in dagar o så? Har hört många som har schemalagt sina dagar för sex, absolut inget fel med det men för mig skulle det aldrig fungera då jag skulle känna mig stressad.
Känner mig lite nere. Idag fick jag mens och dag tre efter mensen ska jag ta blodprov. Men det är på lördag och då är det stängt:/ tänk om jag måste vänta till nästa cykel då? Hoppas gyn hör av sig imorgon mailade förut. Vill bara komma igång med alla prover NU!!
Tack Frallanz! Känns redan bättre. Har så mycket annat roligt i livet och egentligen är det inte såå bråttom med barn. Men det skulle vara himla roligt. :)
Välkomna ni nya! Håller timmarna för alla!