• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Ztarduzt skrev 2015-03-09 05:51:43 följande:
    Ja verkligen! Har kollat massa på 'livet på BB' och kommit fram till att många känner sig misslyckade vid ett snitt.. Jag hade ärligt inte brytt mig så länge barnet kommer ut friskt. Större delen beror på att barnet ligger fel vilket inte ens är ens egna fel så varför dom känner så undrar jag lite.

Haha, när katten är borta dansar råttorna på bordet ;) våra är på bordet då vi har fönstret öppet där ibland så dom får gå in och ut som dom vill, men är fönstret stängt är det inte lika kul :p

Haha, ojdå, medkänsla! Jag tappade en del hopp då tempen sjönk från 36.94-36.74 idag, men vi ser väl vad som händer! Känner mer och mer som sambon - det händer när det händer och är inget man kan tvinga fram. Samtidigt vet jag inte vad den temp ändringen innebär fören imorn typ. Kul när appen inte ens vet min lutealfas så man går i blindo hela tiden. Hoppas på en temp höjning imorn igen och att den håller sig där i 9 månader.

Blir dock galen på grannarna, dom har en hund som ylar heeela natten..
    Antar att det är en del av grejen med att bli snittad som gör att man känner så, samma sak känner vissa när de fått förlösas med tång eller sugklocka. För mig gör inte ett snitt heller nånting, är det vad som krävs för att få ut min lille så varsågod. Men tång och sugklocka hoppas jag på att slippa, det ser så oerhört hemskt ut måste jag säga.

Jag håller absolut med din sambo, helt rätt! Exakt så kände jag mig efter första försöket med denna. Att det kommer när det kommer, det var så vi sa till varandra när vi bestämde oss för att sluta med skydd (vi använde dock aldrig nåt annat än avbrutet samlag). Så vänta och se du bara, njut av livet med din sambo och fortsätt som du gjort hittills så ska du se att din kropp är så harmonisk att där växer ett frö inom kort! :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-09 16:13:53 följande:
    Jag väljer snitt före tång och sugklocka, verkar förstöra mer än snitt :s huvva!

Ja, får bara se till att äta hormoner så jag får äl, men utöver det kommer tanken på barn inte vara sådär påträngande som för andra.. Måste vara as jobbigt att tänka på det hela tiden :s bim imorn eller övermorgon, spännande. Just nu känner jag inget inför varje mens eller grav men det ändras väl. Inställd att det inte tagit då jag är så symtom lös även om tex du inte hade symtom.
    Ja absolut väljer man snitt framför sugklocka/tång. Hemskt men ibland behövs även det.

Ja, det måste vara jobbigt att tänka bebis hela tiden :/ nu hann vi aldrig tänka mer än "det händer när det händer" eftersom det tog sig på första "försöket" så tänkte jag inget spec inför färsta mensen eftersom jag aldrig kunde tro att det skulle gå så snabbt, det gör väl ingen liksom. Men rätt som det är så händer det, så jag tror på att vara i nuet och fortsätta vardagen som den är. Nu är givetvis inte det de minsta lätt när man försökt gång på gång, kan jag tro av erfarenhet från vänner som haft svårt och som har svårt än idag med att få till plusset. Orättvist som sagt :/ jag tycker du gör det bra som är så lugn. Di verkar mer självsäker och harmonisk nu än i början av inläggen så jag rycker du är jätteduktig som är så lugn och go i allt :) hejar på dig med båda tummarna klämda!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-10 05:53:14 följande:
    Känns som att det gör mindre skada på barnet också, och det är det som är prio 1 :)

Ja ibland har man tur! Hade det tagit på vårt första hade bebis kommit runt 20 Januari. Men jag orkar typ inte stressa över det, var lugn runt det hela fram till november och sen ökade stressen tills nu, så är tillbaka i lugnet iaf vilket känns grymt skönt. Awh, tack! <3 tempen sjönk dock ytterligare idag så mensen kommer idag eller imorrn, bara ta nya tag då :)
    Men vetdu, man ska inte släppa taget förrän mensen visar sig :) när och om den dyker upp, då först kan man rycka på axlarna så att säga :) det går ju framåt iaf. Inte för att snoka elle så, men har din sambos spermier kollats också? Tänkte att det behöver ju inte enbart vara du liksom, ibland är de spermierna som är väldigt lata bara haha :)

Jag läste en gång att man ska ligga kvar efter sexet, vilket man normalt gär såklart, men att man ska ligga högt med rumpan. Vet inte pm det kan hjälpa men haft vänner som pratat om det med varandra också :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-10 16:53:35 följande:
    Nä sant men kändes bättre att börja sikta på nästa månad än att hålla kvar hårt i hoppet bara :) nä, han Kommer inte kollas förrän detta inte funderar.. Smart vård som proppar en med hormoner innan man ens vet om det finns fler fel liksom. Man blir så jävla less. Men skulle det vara spermierna krävs IVF.. Kommer inte ha råd med flera barn då ens och vägrar ha enbart en då ensamma barn blir så äckligt bortskämda. Huvva.

Jag ligger alltid högt med rumpan efteråt och kör i princip enbart doggy då vi båda gillar det bäst, så dom får rutschkana in direkt han kommer, haha ^^ sen efter det lägger jag mig på rygg med benen på sänggaveln så dom inte har något val än att halka rätt. Sist vi hade sex innan ägglossningen var tappen mjuk och i princip inget kom ut efteråt, vilket det alltid gör annars..

Förlåt för massa info, haha ;P hoppas ju såklart det räcker då mensen inte kommit idag, sänks tempen mer imorn kommer nog mensen imorn men höjs den igen kommer jag såklart vilja testa ;p
    Haha lugnt, här kan vi snacka avföring och sex precis som man vill :) vi körde mycket doggy också, men låg mycket missionären just då och hade två kuddar under rumpan så att det blev högt så var det typ som doggy fast på rygg hahah :)

Jag tycker du kan testa imorgonbitti ändå. Det skulle nog jag ha gjort iaf, fast man vill ju heller inte göra det för tidigt. Jag testade mig på eftermiddagen samma dag som mensen skulle komma. Men såklart ska du testa när du känner för det :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-11 05:57:50 följande:
    Haha bra ;D vi körde mycket missionären förut, sen i november började jag få ont i missionären och enbart doggy och sked var bekvämt. På VUL såg dom inget onormalt med det och tryckte och hade sig så jag nästan grät.. Dom trodde det var slidväggen som var öm eller något. Nu i februari kunde vi helt plötsligt köra missionären igen så antar att dom hade rätt :) dock är hela min livmoder typ sne. Vänster äggledare är längre fram än höger, höger gömmer sig långt bak i kroppen + att den är bakåtlutad.. O.o förlossning på sidan, ja tack!

Liiiten temphöjning, men vet inte vad det beror på. Dessa två nätter med låga tempar har jag fryst med täcke och filt, sambon svettas bredvid mig. Vet inte om jag fryser pga någon "innan-mens-kallhet" eller vad :p har däckat sen i fredags runt 1h tidigare än vanligt och vaknat tröttare, min tanke var att nu jäklar kommer mensen. Blir alltid tröttare nån dag innan.. Bah. Vi får se om mensen kommer idag helt enkelt :) inget jag kan styra över ändå! Har inte mensen kommit innan måndag testar jag nog, vet ju inte lutealfas eller något så kanske är mitt i smeten nu.
    Nemen oj då, det lät lite snett ja. Men det är väl inget farligt antar/hoppas jag? :) haha, ja jag vill faktiskt också föda på sidan. Det känns lite som det bästa (just nu), men sedan kanske jag vill stå på knä istället eller nåt när det väl gäller. Men jag vill slltid ligga på sidan när jag har ont i magen så det lär väl bli så ;)

Skönt med en temphöjning iaf! Jag skulle bli galen på att kolla tempen hela tiden, så du gör det bra som håller koll på det viset :) men ååh, att du klarar av att vänta så länge då! Jag hoppas verkligen det tar sig nu, eller inom kort om det inte är så denna gång :) håller tummarna än!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-11 11:06:27 följande:
    Ja det var lite weird men gick ju till sig iaf :) och jag hoppas det inte påverkar senare ;p jag kommer vägra ligga på rygg, tycker det är sjukt obehagligt redan nu och med en 4 kilos unge dessutom skulle aldrig gå. Ursch för ryggläge ;)

Haha, jag är inte så testig av mig, och tempen är så skönt att hålla koll på då man ser att ägglossning verkigen varit och får indikation att mensen är på väg så man slipper lägga ner pengar på test. Förstår inte dom som testar från äl+8 fram till bim. Skulle bli galen! :o vi får se när jag testar, kommer inte mensen och tempen inte sjunker mer så kan jag testa, men sjunker tempen mer så känns det ovärt :) har inga känningar på något alls utom trötthet och frusen.. Lite illamående pga hunger kan se :p har värk i livmodern men det kan ju betyda vad som helst >.
    Det ska göra ondare att föda på rygg sägs det, många av mina väninnor födde i doggystyle pga tynglagen hjälpte till mer o så :) man får helt enkelt se, man kan ju aldrig veta hur ens förlossning blir.

Nä gud nej, jag skulle bli stressad av att testa hela tiden. Jag gjorde ett enda test, och det var på bim dagen då mensen inte kom på morgonen som den alltid gjort annars.

Nu hade inte jag några tankar om att jag var gravid då heller, jag hade inte de symtomen tyckte jag. Hade molvärk, ömma bröstvårtor och var trött. Precis som varje gång innan min mens, enda som fick mig att fundera var min enorma trötthet som kom i samband med bimdagen. Utöver det och utebliven mens den morgonen så skulle jag aldrig tro att jag var gravid just då faktiskt :) enda jag haft hittills är uppblåst mage, växande mage, sparkar och nu foglossning, annars inga symtom på graviditet alls, haha. Så man vet aldrig :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-12 05:54:25 följande:
    Huvva. Och ändå gör många det. Stackarna som inte får veta :o sidan eller doggy kör jag nog på ;D

Ahopp.. Tempen gick upp igen så tänkte "äsch, gör ett test då" som såklart var negativt.
    Ja, det märks vilket som känns bäst :) jag har en sån där yoga boll hemma som jag sitter och gungar på här hemma, enda som gör att jag inte känner av foglossningen då jag får jätteont av att sitta/ligga länge. Sä nätterna är en pina, men en sån boll hoppas jag de har framme på förlossningen också.

Men det behöver inte betyda att det är negativt, du kanske inte är riktigt på BiM än och låghormonare, så det kanske inte syns riktigt än ifall där är nåt :) avvakta lite och se om där kommer nåt innan söndagen. Kommer kärringen röd innan dess, ja men då hoppar vi på vagnen till nästa äl :) det här fixar du, bebis är inte långt borta!!!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-12 11:41:47 följande:
    Dom brukar ju ha såna bollar framme som man kan hoppa runt på, mamma hade iaf det och hon satt på den tills lustgasen börjat verka :) förhoppningsvis finns det en, annars får du gnälla ;)

Jodå, bim borde jag vara på, annars har jag lång lutealfas.. Och förra cykeln var lutealfasen 10 dagar, är på dag 15 nu. Äsch, får se vad som händer, har en känsla att mensen kommer vilken dag som helst så inställd på att försöka igen helt enkelt! Har med mig Alvedon, massa bindor och tamponger till jobbet så kommer kärringen är jag väl förberedd! :)
    Ja, det måste vara jobbigt att inte ha regelbunden mens :/ jag får alltid klicka i min app förut, WomenLog heter den. Jättebra att använda för att hålla koll på mensen tycker jag :) den räknar ut nästkommande mens, och ägglossning kan man även ha koll på :)

Haha, ja det är bra att du är väl förberedd mes kärringen :)

Uäk, idag har jag varit trött hela dagen lång. Sammandragning och "mensvärk" just nu som gör mig trött :/ får hoppas de försvinner innan morgondagen iaf så jag kan vara pigg och orka promenad imorgon. Så fint väder ute nu ju :) man blir glad av vårvädret.
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-12 20:51:45 följande:
    Hade ju regelbunden förut som alltid stämde med appen, men nu vetefan vad som hänt :( suck, så fort man försöker lära sig så går det inte :p ingen mens idag heller.. Kanske imorgon då? Hoppas testen är dåliga eller nått, haha ;p mår inte som jag brukar heller :/

Men vad jobbigt :( jag hoppas du mår bättre imorrn! Helt galet fint väder, förvånad att det smälter så mycket, i mars, här uppe i Norrland :o men I love it! Våår och snart sommar! :D snart kan man tralla runt ute igen och börjar närma sig det årliga besöket söderut till sambons släkt :)
    Ja förstår att det är klurigt o hålla koll när den kommer lite som den vill :/

Vilka tester använder du? Jag använde mig av RFSUs teststickor. Dem röd rödvita :) litar mest på dem.

Hoppas också det, man vill ju vara ute men orkar inte det när jag är trött hela tiden, jobbigt o stå på benen då. Ja bor själv i Hälsingland och landskapet är väl det finaste i sverige såhär års :) min sambo har också sin släkt söderut, Dalarna.
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-03-13 05:58:39 följande:
    Oja, helt sjukt. Men nu sjönk tempen rejält så nuu borde den komma, haha :p

Just nu testlagrets, men har även använt rfsu. :)

Usch, ibland får man bara ta sig ut typ.. Jag bor i Västerbotten, kan inte säga att det är vackert med slask och is överallt men snart så blir det ljust dygnet runt vilket jag älskar! Sambons släkt bor i Västra Götaland, så vi har 100 mil enkelväg för att hälsa på, förra året var det som att fara utomlans. For härifrån i - 5, kom fram till +20 och blommande körsbärsträd! Hade lust att flytta på stuts ;)
    Ja, här är det då bar backe och fint vårväder varje dag så man kan inte annat vara glad trots att man har värk och är trött :) ljusare tider är alltid bra!

Om mensen nu tänker komma så hoppas jag den gör det snart så ni kan fortsätta myspyset :) finns inget värre än att vänta på kärringen röd o sen behöver ha henne övernattandes ett par dagar, satkärring :p haha.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!