• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Ztarduzt skrev 2015-02-08 18:09:30 följande:
    Tant röd kom på besök idag, kom medans jag kelade med mammas dräktiga voffe... Hm. :( som sagt, skengravid. Men nu fick jag mens iallafall så bara ta piller om 5 dagar och se till att ligga så borde bebbe bli till. November är dock senaste månaden som känns bra att få barn i, sen gärna skippa både december och januari då det ändå är så mycket då. December fyller massa kusiner år, jul, nyår.. Januari fyller pappa, syster.. Årsdag för farfars död osv. November eller februari skulle vara bättre. Bara fortsätta försöka :)
    Beklagar kärringen röd! Men henne slipper du snart när ni plussat :) bra att du har humöret uppe och håller en positiv inställning till det hela.

Hejar på er o håller tummarna för er!
  • Frallanz
    Tulpan skrev 2015-02-10 13:01:06 följande:

Hej allesammans.

Nu var de länge sedan jag var här. Hänt en hel del, dock inget pluss. Beslutat mig för att flytta tillbaka till min hemstad, så att säga. Min tid på mitt jobb i Gällivare är nu över & längtan hem är obeskrivlig.

Min man har ännu sitt arbete kvar här uppe. Men vi vill båda skaffa hus tillsammans i våra hemtrakter. Men tills dess ska jag försöka flytta i förväg.

Hoppas att ni andra mår bra.

????

Trivs man inte så ska man ju absolut flytta :) man måste ju må bra i bebisverkstaden också så att säga. Hoppas det tar sig för er snart och att ni får komma hem ordentligt :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-21 12:54:29 följande:
    Tänkte precis skriva att första kuren med hormoner är tagna, CD14 idag och har för första gången en mjuk tapp och vattniga flytningar! Vi ska mysa på idag och imorgon om jag får en temp höjning :D känner mig positiv till detta, hoppas att sista mensen på 9månader redan är avklarad <3
    Ja, ååh vad jag hoppas för er skull nu!

Mys på nu och tänk på varandra och glöm allt annat. Ta det som det kommer och mys mycket före och efter.

Håller tummarna så hårt för er :) HEJA BEBIS!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 08:41:23 följande:
    Iiiih! Fick en extrem såndär "innan-ägglossnings-dipp" idag som alla andra får men jag aldrig fått. Från 36.47 till 36.18!!! Ååh vad jag hoppas!! tänker lite på nemo nu.. "fortsätt simma, fortsätt simma!" ;)
    Hahahahah ja det där passar ju in perfekt :D

Fick mig ett gott skratt när jag läste det. Nu fortsätter jag att ha den meningen i huvudet så hoppas jag att dem simmar snabbt och rätt så att säga :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 10:46:58 följande:
    Skrattade rätt gott när jag skrev det också, fick lite "vad tusan är fel med dig" blickar av sambon ;) tur man kan ha lite humor emellanåt ;D

Tack, jag hoppas innerligt att detta är vår tur att bli föräldrar! Varit barnvakt till lillebror i helgen också, han är 12 men man får ändå känna på lite hur det är att vara förälder :)
    Haha ja men humor måste man ha :) snnars blir det lite långtråkigt.

Ja jag skulle bli jätteglad om det tog sig för er nu. Tycker det är SÅ orättvist att det finns så många som har barn, men skiter i dem eller de som väljer att ta alkohol eller droger i graviditeten, o sen finns de människor som verklgen förtjänar ett barn men som får färsöka jättelänge. Nej usch. Nu får de vända med lycka till de som behöver den mest!

Ja jag har själv 4 småsyskon, de två minsta är 9 och 12 (13 nästa månad) och när den första föddes av dem så var jag själv 13 år så man har ju tagit hand om dem båda som om de vore mina egna :) mysigt med mammakänslor.
  • Frallanz
    90MOA skrev 2015-02-23 18:34:02 följande:

Har läst tråden och så kul det är att följa alla! Känner att jag måste hoppa in bland er nu, haha.

Jag slutade med mina p-piller för lite mer än ett år sedan, då vi kände för att testa. Dock kände min sambo (som är yngre än mig) att han inte riktigt var redo än men jag började ändå inte med p-piller igen efteråt då jag hört att gud nu minns jag inte vad det heter, men det som är i p-piller kan sitta i uppåt ett år efter att man slutat ta dom. Så hursom beslöt vi för att vi skulle börja nu i höst istället.. MEN.

Jag är en sån där som har noll koll på när den såkallade lingonveckan ska komma och så även ÄL. Så vi har som bara kört på ändå. Nu var det ett tag sedan jag hade min mens, måste varit 2-2½ vecka sedan och det händer så mycket konstiga grejer med mig nu!

Främst är jag illamående nästintill heela tiden, mina bröst var så otroligt ömma för ett par dagar sedan (höll i sig ungefär 1 vecka) så jag nästan skrek så fort man nuddade dom. Jag har halsbränna och mitt kiss luktar så starkt och vidrigt så jag nästan är nära att spy varje gång, haha. Det trots att jag häller i mig vatten. Dessutom har jag de 2-3 senaste dagarna känt en värk i min högra äggstock. Den är svår att förklara, det hugger inte och sticker inte men det är som en molande värk som kommer och sedan försvinner igen. Lite då och då, ganska ofta. Sen har jag bara en känsla i magen som jag aldrig någonsin känt förut. Dessutom är mina bröstvårtor hårda heela tiden vilket dom aldrig varit förut.

Vågar man hoppas måntro?!

Hej och välkommen in i värmen! :D

Om det är ca 2 veckor sedan du hade din mens, så bör din ägglossning vara runt nu eller varit precis. Kanske den du känner av?
    Visst låter dina symtom som en graviditet också, men jag tänkte mer på att du säger att du inte haft din mens på 2-2½ vecka och det är ju ungefärlig tid för ägglossning. Men vänta och se om där kommer nån mens, den bör ju komma inom 2 veckor isåfall :) 

Ett tips är att använda dig av appen WomanLog i telefonen, den använde jag mig av för att hålla koll på min mens förut, och på så vis räknar den även ut när man är som mest fertil osv. Om det inte är så att du är gravid nu, vilket jag hoppas, men om mensen kommer så skriv upp dagen i telefonen, tex i WomanLog så kommer den räkna ut ungefärlig tid när det är dags för nästa osv.

Lycka till, håller tummarna för er! :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-23 17:39:22 följande:
    Uhm.. Blankt äl-test idag och ingen temphöjning.. Vad händer?! Känns som att ägget måste ha släppt idag och att det hunnit sjunka under dagen, haft smärtor så blir mys ikväll hursomhelst :D

Ja, det känns så hemskt, sen läser man om alla som gör abort och man liksom "ge mig graviditeten!!"

Awh, jag var 11 då min lillebror föddes och 19 då lillasyster föddes, hon har man tyvärr mammakänslor för och det är smått jobbigt då man inte lyckas få till ett barn själv.

Nemen vad konstigt! Hm, din kropp vill inte ge sig till känna riktigt ;) luring!
    Är du som mig, får mensvärk vid ägglossning? Så jobbigt, men det är väl tur att man känner av litegrann, även om man inte kan veta exakt var i ägglossningen man befinner sig just då. Mys på nu, tänd lite ljus och ta en dusch tillsammans och gosa till det ordentligt ;) HEJA BEBIS!

Ja, jag förstår att det kanske känns lite jobbigt att ha moderkänslor så sätt. Men vet du, du kommer få vara gravid en dag, och du kommer bli mamma! 

Lycka till! 

• Frallanz
    90MOA skrev 2015-02-23 20:07:06 följande:
    Men tackar :D

Jag tror inte det är min ägglossning då jag alltid känner av den och den känns inte riktigt såhär. Jag kan vara helt ute och cykla angående när jag hade min mens senast, du anar inte hur dålig koll jag har he he. Den bör vara antingen 1 eller 1½ vecka bort när jag ska ha den nästa gång. Jag glömde skriva att jag igår även fick en grymt slemmig flytning, ganska genomskinlig fast med lite blod i. Jag har ju läst om nidblödningar och sett bilder på det (jag vet, säg inget haha) och jag tycker det liknar en sådan. Men sen ser man ju lite det man vill också så det är egentligen ganska svårt att säga. Hursom, så har jag aldrig fått någon flytning med blod i innan förutom när det är dags för mensen då.

Å men tack för tipset! Den ska jag ladda ner på direkten!
    Det där med mensen var en gåta får mig med innan. Men började skriva upp min mens i kalendern i telen, sen hittade jag den appen och efter det behövde jag aldrig mer bry mig om att hålla koll då den påminner om att mensen är påväg också :)

Jag hade min senaste mens den 12 september, visste ungefär när min ÄL var tack vare appen. Vi räknade inte med att det skulle ta sig på första försöket så jag tänkte inte så mycket på det. En vecka innan mens fick jag ömma bröstvårtor, molandevärk och ju närmare mensdagen jag kom desto tröttare blev jag. Mensen kom inte på morgonen Den beräknade dagen som var den 12 oktober (min mens dök alltid upp på mornarna). Men trots det så tänkte jag inte mer på det då heller. På eftermiddagen när jag vaknade efter en powernap så gick jag och testade mig på toaletten, där var ett starkt plus och jag var gravid. Så var det för mig så du kanske kan jämföra lite :) nu är det ju så individuellt, jag har int haft några speciella grav symtom liksom. Aldrig mått illa, enda som fick mig att använda testet var för att jag var sååå trött. Tröttheten och molvärken som kom flera eckor efter är de enda gravtecken jag haft. Fick aldrig nån nidblödning så jag kan inte yttra mig där iaf :)

Men fråga gärna om du undrar över nåt :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-24 05:48:56 följande:
    Ja. Den är riktigt knasig.. Den vill inte alls.

Jag fick som små hugg eller något, svag mensvärk typ.. Men ingen temphöjning än. Blir galen, det här går ju inte :s min kropp gör allt den inte borde och ingenting den borde.. O.o
    Ja, men det enda man kan göra är att vänta och försöka slappna av så gott det går. Man kan ju inte beställa bebis tyvärr :/ önskar man kunde det, men så enkelt är det inte.

Vi får avvakta o se :) när har du bim?
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-24 17:08:16 följande:
    Jo det är ju det, försöker att inte tänka på det alls men är svårt.. Ska träna och ta en vaaarm dusch ikväll, vilket kommer bli skönt och sen tända ljus och umgås med min älskade karl! Är så glad att relationen inte tärs av allt detta iallafall :)

Jag vet inte säkert då jag inte är 100 på när äl var, men runt 9-11 mars :)
    Sålänge man har varandra, och kan hålla kärleken stark i jobbiga dagar så kommer man långt :) att ha en stark relation till mannen i sitt liv är den största trösten i en jobbig vardag tycker jag.

Har du regelbunden mens? Eller brukar den vara väldigt konstig? Om du har en menscykel på ca 28-30 dagar så kan jag rekommendera WomanLog i telefonen :) den använde jag mig av för att hålla koll på min mens. Den räknar även ut äl och fertila dagar :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!