Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Hejar på er o håller tummarna för er!
Hej allesammans.
Nu var de länge sedan jag var här. Hänt en hel del, dock inget pluss. Beslutat mig för att flytta tillbaka till min hemstad, så att säga. Min tid på mitt jobb i Gällivare är nu över & längtan hem är obeskrivlig.
Min man har ännu sitt arbete kvar här uppe. Men vi vill båda skaffa hus tillsammans i våra hemtrakter. Men tills dess ska jag försöka flytta i förväg.
Hoppas att ni andra mår bra.
????
Har läst tråden och så kul det är att följa alla! Känner att jag måste hoppa in bland er nu, haha.
Jag slutade med mina p-piller för lite mer än ett år sedan, då vi kände för att testa. Dock kände min sambo (som är yngre än mig) att han inte riktigt var redo än men jag började ändå inte med p-piller igen efteråt då jag hört att gud nu minns jag inte vad det heter, men det som är i p-piller kan sitta i uppåt ett år efter att man slutat ta dom. Så hursom beslöt vi för att vi skulle börja nu i höst istället.. MEN.
Jag är en sån där som har noll koll på när den såkallade lingonveckan ska komma och så även ÄL. Så vi har som bara kört på ändå. Nu var det ett tag sedan jag hade min mens, måste varit 2-2½ vecka sedan och det händer så mycket konstiga grejer med mig nu!
Främst är jag illamående nästintill heela tiden, mina bröst var så otroligt ömma för ett par dagar sedan (höll i sig ungefär 1 vecka) så jag nästan skrek så fort man nuddade dom. Jag har halsbränna och mitt kiss luktar så starkt och vidrigt så jag nästan är nära att spy varje gång, haha. Det trots att jag häller i mig vatten. Dessutom har jag de 2-3 senaste dagarna känt en värk i min högra äggstock. Den är svår att förklara, det hugger inte och sticker inte men det är som en molande värk som kommer och sedan försvinner igen. Lite då och då, ganska ofta. Sen har jag bara en känsla i magen som jag aldrig någonsin känt förut. Dessutom är mina bröstvårtor hårda heela tiden vilket dom aldrig varit förut.
Vågar man hoppas måntro?!
Nemen vad konstigt! Hm, din kropp vill inte ge sig till känna riktigt ;) luring!
Är du som mig, får mensvärk vid ägglossning? Så jobbigt, men det är väl tur att man känner av litegrann, även om man inte kan veta exakt var i ägglossningen man befinner sig just då. Mys på nu, tänd lite ljus och ta en dusch tillsammans och gosa till det ordentligt ;) HEJA BEBIS!
Ja, jag förstår att det kanske känns lite jobbigt att ha moderkänslor så sätt. Men vet du, du kommer få vara gravid en dag, och du kommer bli mamma!
Lycka till!