• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Ztarduzt skrev 2015-01-24 13:55:48 följande:
    Tydligen förstår ingen varför min temp gått från superhoppig till superickehoppig. Spelar nog ingen roll i dagsläget ändå, får ingen hjälp än och är väl pcon som spökar.
    Nä, jag har aldrig tempat o hållt koll eftersom vi gav det ett försök bara :/ kanske kan du fråga någon på mvc eller vårdcentralen?

Hur går det med dieten o så annars? :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 00:30:25 följande:
    Läst en del men kan ändå inte göra något åt saken.. Aldrig haft sen mens egentligen, max 2 veckor men ändå rätt regelbunden. Dock har jag aldrig haft normal ägglossning tydligen, hur dom nu kan veta det.. :S om 4 månader ska jag till endokrinmottagningen, innan dess verkar jag inte kunna försöka alls då min mens blir 4 veckor sen på fredag, CD60.

Får ingen hjälp än och mensen uteblir så kan inte ens försöka själv så länge. Ger nog upp fram till endokrinmottagningen om inte mensen vill komma.
    Du är ju förmodligen väldigt uppstressad över alla tankar o din situation, och stress/oro kan skjuta upp mensen rejält. Min har blivit uppskjuten en gång, då 5 veckor och 3 dagar pga en stressperiod jag hamnade i.

Säger inte att hela situationen beror på stress, men tänkte att du kanske ska försöka slappna av och försöka att inte tänka så mycket ifall stress spökar lite också, medvetet eller inte.

Kram :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-30 01:02:25 följande:
    Tack för tipset, men just nu är jag rätt lugn. Haft ont i tjejmagen, fått äl utsatt av Fertility friend (tempappen).. Lol.. Nu liksom?! Och tror mensen är på G. Ska prova lite munkpeppar nästa cykel och ev serpafar som har samma inverkan som pergotime. Läst mycket positivt om dom men är lite smått skeptisk såklart, men kommer mest troligt köra på det iallafall och se om vi får en väldigt sen 2015 bebis.

Vet att man inte ska ta hormonstimulerande utan läkare, men gyn sa att pergotime krävdes och har pratat med en tjej som gått på kliniken jag måste gå via för att få pergotime, dom kollar inte ens om hon får äl. Så verkar inte vara så hög prio i mitt kära län att kolla sånt. Kommer därför mest troligt bara köra på och lite smått hoppas på tvillingar så man kan ta det lugnt med stressen för syskon ett bra tag.
    Du ska göra det som känns bäst för dig såklart, tror du att det är de bästa för just dig så ska du ju göra det med :)

Jag håller tummarna stenhårt för er. Och bra att du är lugn, det är det bästa just nu :)

Vips, så ligger du på RUL och ser på när ert knyte sparkar runt på skärmen :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-30 16:31:45 följande:
    Tack för stödet, jag hoppas på mens nu så man kan köra igång och få en liten november bebis :D (ja, klart man hoppas det tar på första försöket med det ;)) skulle vara skönt om det tog direkt med detta så man vet hur man ska bli gravid framöver också :)

Åh, jag skulle nog börja gråta på RUL :)
    Ja klart man hoppas på första :) man vill ju inget annat! Vill gärna följa dig så du får gärna uppdatera här lire då och då så man får höra hur det går för er!

Ja jag trodde jag skulle gråta med, blev tårögd när hon sa att allt var bra där inne men grät aldrig. Var så inne i att se på skrämen så jag hamnase i trans på nåt vis, haha. Du förstår sen när det är er tur :) jag tror ni får en tjej som första :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-01 01:47:58 följande:
    Gudars, vi har försökt i 10 månader nu.. Tiden går då fasligt fort ibland :s hade jag blivit gravid på först försöket hade jag suttit med en bebbe i famnen nu.. Så himla tråkigt :/ jag kommer uppdatera även om du inte skriver då allt händer, så du ändå får följa när du loggar in :)

Ååh, vad mysigt alltså :D haha, karln din då? Blev han också tårögd? :) jaså? Vad får dig att tro det? Vet ni kön än? Annars finns jätteroliga "hemma knep" som är lite kul och har tydligen ofta rätt. Typ blanda bikarbonat med urin, kokt rödkål osv :p jag får väl.. Hm.. Tro att ni får en pojke först då ;)
    Jag vet inte, jag känner det på mig bara att ni får en tös som första :) vad "hoppas" ni på? Han blev också rörd, han satt med tårar i ögonen på sidan om och höll mig i handen :)

Han blev jätteglad när damen sa att vi tittade på en gosse :) så ja, vi väntar en liten Liam, så du har rätt även om vi redan kikat men det visste ju inte du.
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-03 00:02:31 följande:
    Spelar ingen roll för min del faktiskt, så länge jag får ett annat kön på barn två är jag glad ;D har dock ett namn jag absolut älskar till en tjej, så lite hopp om en tös nu finns ju :)

Åh :D har alltid gillat Liam, dock känner mamma nån som har en Liam så det försvann rätt fort :) jag ska försöka hålla mig till förlossningen innan jag får reda på kön, lär väl bli svårt dock och lär göra nått "husmors test" ;)
    Haha, ja jag hade förberett mig för tjej. Men mannen sa redan från början att vi väntar en gosse (önsketänkande tror jag ;) haha ) men fär oss har det kvittat också, men alltid kul o se vem som har rät :) Saga och Inez är våra tjejnamn. Killnamn är ju sååå svårt, men jag fastnade för Liam, och sambon med efter att ha upprepat det ett par gånger haha.

Jag skulle vilja ha en tjej sen, vill ha 2 barn så hoppas väl på tjej sen men det kvittar såklart :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-03 00:43:45 följande:
    Sambon vill ju ha tjej, jag lutar lite mer mot tjej så bästa hade väl varit om första fick bli en tjej :) kommer veta direkt om jag blir som min mamma, spy med tjej och må helt normalt med kille.

Jag håller hårt i mina namn, men känner att namnen vi älskar är 1. Ovanliga. 2. Ingen jag känner är här, så även om nån snor dom på detta forum spelar det ingen roll egentligen, och 3. Vad jag vet bor inte ens någon i närheten av mig som läser detta. Namnet jag är dökär i är Zelda, sen har vi även Zoey på listan och har nyligen blivit kär i Zhenya.. Dock är det för likt Zelda tycker jag :/ hm.. Gillar båda dock. killnamn har vi Damien just nu, killnamn är fan det svåraste >.< så får väl hoppas på två tjejer och en kille så slipper vi komma på namn, haha ^^
    Jättefina namn du valt :) minns att jag pratat om namnet Zoey i mina tonåringsdar, efter att jag såg en serie med en tjej som hette så.

Det är ett jättefint namn till svenska barn!

Ja, det här med killnamn är ett mysterium haha. Men det blir Liam för våran del :) vad vi vet nu, men han kabske inte ser ut som en Liam när han kommer ut haha.

Hur mår du idag? :)
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-06 16:45:03 följande:
    Tack, fick läsa på ett annat forum att mina namnval inte passar i en svensk vardag.. Tur man inte bryr sig så mycket om vad dom tycker, haha ;)

Liam är jättefint, får hoppas han ser ut som en Liam när han kommer ut också, annars blir det ju jobbigt att komma på nytt och allt. :)

Jadu, enligt tempen hade jag tydligen äl den 26 januari, äl+8 fick jag en dipp och idag äl+11 har jag cp jävla ont i livmodern att jag är 100 på att mensen kommer ikväll, väntat hela dagen på jobbet men icket än.. Känner mig uppblåst och känns som att livmodern är dubbelt så stor.. Tappen håller sig hård också.. Jävla kropp :p
    Men vetdu, skitsamma vad folk tycker om de namn man planerar på sitt barn. Det kommer alltid finnas dem som slänger sina lite sämre åsikter om vad man själv tycker om nåt man själv väljer, finns ju dem som tom blir sura över att "fasen att jag inte kom på de namnen först" osv, jag tycker iaf om mitt val av namn, sen om nån annan tycker att det inte passar så synd för dem för det är mitt barn och jag som bestämmer :)

Jag tycker iaf att dina namn är jättefina och passar bra i svenskan med. Så bra att du inte bryr dig!

Ja nu är inte din kropp speciellt snäll! :) men kan ju även vara bebis på gång, det vet man ju aldrig.

När jag och min sambo bestämde oss för att "nu kör vi på bebis" och slutade skydda oss efter min senaste mens den 12/9, så hade jag ställt in mig på att det är väldigt normalt att det tar upp till 1 år innan man kan få ett plus, så jag tog det här med bebisverkstaden ganska så slappt. Men när jag sen började närma mig BiM den 12/10 så fick jag menskänningar, molvärk, trött och brösten spände lite som de alltid gör innan mens. Men det visade sig vara en bebis när jag testade mig på eftermiddagen, så ge inte upp eller så när du känner att "mensen är påväg" eller vad man ska säga för det behöver inte betyda mens :)

Hur går det idag då, nån mens i sikte?
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-07 13:19:28 följande:
    Ja, det finns alltid folk som inte håller med om namnval, i ett forum försökte alla få mig att ändra min namnlista till typ Ragnar, Gunnar, Ulla och Berit.. "det ligger i tiden".. Men jaha, om jag inte gillar namnen då? Tänker inte döpa barnet pga" i tiden "utan för att jag gillar dem...

Denna månad har jag släppt allt pga att kroppen gör såhär och då jag fick diagnos, så har inte alls tänkt på barn och bara njutit av sambons sällskap och tänkt på jobbet då jag bytt avdelning och fått flextid så kan börja tidigare och sluta tidigare om jag känner för det, vilket är skönt :) mensvärken är som bortblåst efter en Alvedon och en god natts sömn, däckade i princip igår men är trött nu igen och vill sova. Har haft äckligt ont i bröstvårtorna, inte brösten utan enbart bröstvårtorna.. Känns sjukt skumt och bh är det obekvämaste som finns för tillfället. Allt smakar annorlunda, allt sött smakar antingen sliskigt eller beskt, kaffe smakar bokstavligen enbart sump och jag är besatt av lukten av stekt vitlök och sedan ska jag äta det till allt. Hatar att jag halvt blivit skengravid av allt detta och besvikelsen lär vara enorm när mensen kommer. Äl+14 på måndag, så får se vad som händer.. Är jag gravid kommer barnet runt 18 oktober :)
    Ja, dessa namn fick jag som förslag också när jag frågade folk om namn. Det var Ove, Örjan, Sigge och allt gammaldags. Nej, jag vill ha ett enkelt och smidigt namn just nu. Kanske vid nästa barn känner jag för nåt annat, men just nu klingar Liam bra :)

Alldeles riktigt att du tänker på annat, bra där :) men du, mina bröstvårtor var ömma som blåmärken när jag väntade min mens innan jag plussade, brukade som sagt ha ont i brösten innan men inte enbart i vårtorna men det fattade inte jag då.

Ja men skulle du vara skengravid så vet du ju iaf hur det kan vara med symtom :) jag önskar att jag haft lite mer symtom än en stor trötthet och ömma vårtor. Inte haft nånting alls som alla andra verkar ha, haft enbart bröstvårtorna och trötthet + foglossning nu. Mått oförskämt bra hittills, nen man ska inte klaga! :) håller tummarna för dig!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 01:46:43 följande:
    Folk verkar gilla dessa gamla namn, och så fort man nämner ett ovanligt namn så tror man att man är bättre än andra tydligen.. :s förstår inte riktigt :p

Hm skumt :s mindre illamående nu än då jag varit ordentligt skenis innan kom jag på nu.. Får se om mensen var värk pga ett embryo eller pga mens, ska bli spännande att se. Håller koll på tempen stenhårt just nu och går den ner kommer jag bli besviken men då får jag iallafall mens så vi kan försöka igen. Kissar onödigt mycket också, måste kliva upp tidigt på morgonen. Hade jag haft lite ont under kissadet hade jag direkt misstänkt urinvägsinfektion, men känns som vanligt.. Tycker urinet luktar jättekonstigt också, har lust att testa imorn men känns onödigt då det är äl +14 på måndag så mensen kommer nog då :p

Ja, symtom vet jag nog vid detta laget, men tycker det är skumt att du inte har mer symtom,men bara njuta av det! ;)

Sista symtomet som är starkare nu än förr är tröttheten, är trött hela tiden och skulle kunna somna sittandes på jobbet.. :/
    Ja, här tycker jag mitt kiss luktar mycket mycket mycket, men när man är gravid så blir ju luktsinnet starkare så det är väl inte så konstigt :) testa om du vill, vissa får ju galet mycket symtom redan från början och du verkar ju ha en hel del :)

Visst är det så att man bör ha fler symtom, men alla graviditeter är ju olika så :) man har int spec mycket symtomer i den tiden avgraviditeten som jag är nu ändå. Men inte haft problem med annat än en enorm trötthet, och ömmande bröst i början. Mådde inte spec illa heller. Och det här eviga kissandet sitter i än och kmr fortsätta göra det eftersom bebis växer o växer :)

Om du bestämmer dig för att testa så håller jag tummarna stenhårt! Lycka till :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!