Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Hej! Hoppar in här också, är inne på sjätte försöket och har BIM den 5 okt :)
Hej! Hoppar in här också, är inne på sjätte försöket och har BIM den 5 okt :)
Hej!
Hoppar in här med, vi har precis börjat med bebistillverkningen. Jag är 25 och han är 26.
Ska ha min mens om drygt en vecka.... får se om den kommer eller om det blir en bebis :) Kan tillägga att jag har ont i brösten, väldigt ömma och det sticks nere vid livmodern... någon som vet vad det kan vara? Tidiga graviditetstecken ;) ?
Välkommen! :)
Jag har hört att det kan sticka vid livmodern som tidigt gravtecken, jag har aldrig känt det nångång (vad jag minns), men så har jag aldrig varit mer än skengravid heller. Håll oss uppdaterade om gravtest osv! :)
Hej,hoppar in här.
Är inne på 4e försöket, bim 28/9
Välkommen in i värmen!
Håller tummarna för er! :)
Åhhhhh stickningar hela dan idag typ. Och ont i ländryggen. känns som träningsvärk men ändå inte... annars inga symptom alls....Tror verkligen inte att det blivit den här månaden då vi inte hade så mycket sex runt trolig äl. Men kan inte sluta hoppas nu... Ska testa på torsdag morgon!
Vill vara med här också. Alltid kul att ha trådar att följa:) vi har försökt sedan i april/maj och förra veckan fick jag reda på att gynekologen misstänker pco då jag haft sååååna problem med mensen. Jag väntar nu på att mensen ska börja så att jag ska dit och ta blodprover osv. Sen har vi även ett parbesök inbokat. De var lite om mig! Nu ska jag läsa in mig i tråden! Hoppas att jag får vara med här!:)
Nu vänner, tänkte jag fråga vilka graviditetstester ni använder er av? :)
Själv har jag kört med RFSU gravtest, och tänkte beställa hem ett 8-pack från graviditetskollen.se där de kostar 178:-
Men innan jag klickade mig in på dem så såg jag att det fanns 20-pack för 99:- som är Graviditetskollens egna gravtest. Någon som använt dem och vet om dem är bra?
Tänkte att 99:- för 20 st stickor låter väldigt billigt och jag vet inte om billiga test är värst pålitliga...
Polycystiskt ovariesyndrom, PCO eller PCOS, tidigare kallat Stein-Leventhals syndrom är en hormonell rubbning som kan förekomma hos kvinnor. Mellan fem och tio procent av alla kvinnor i fertil ålder beräknas ha PCOS. Enligt de så kallade Rotterdam-kriterierna har kvinnor med minst 2 av följande 3 fynd PCOS:
äggstockar av PCO-typ
kronisk anovulation (uteblivna ägglossningar, uttryckt som oregelbundna eller uteblivna menstruationer)
hyperandrogenism (förhöjda blodvärden av manliga könshormoner eller ökad hårväxt i ansiktet)
Hyperandrogenism fastställs med blodprov. Kvinnor med PCOS har ofta en ökad produktion av de manliga könshormonen testosteron och androstenedion. Vidare testas TSH (tyreoideastimulerande hormon), T4 (tyroxin) och T3 (trijodtyronin), eftersom giftstruma och hypotyreos kan ge symptom på PCOS. Prolaktinet, kolesterolet, insulinet och blodsockret kan vara förhöjt, och ofta finns höga värden av luteiniserande hormon (LH) i kombination med normala värden av follikelstimulerande hormon. En av de viktigaste undersökningarna är sonografi (med ultraljud), som utreder förekomst av cystor och PCO-äggstockar. (Här är lite fakta som jag hittat när jag googlat. Jag har hittills inte haft ägglossning vad jag vet och jag har väldigt konstig och oregelbunden mens. Och när hon kollade mina äggstockar hade jag många äggblåsor men som inte mognat ordentligt. Jag försöker vara positiv och hon sa tillåmed "är det så att vi får igång ägglossningen så KAN du ju istället vara väldigt fertil" )
Jag beställde hem från minipris, ett paketpris med äl och gravtest. Men jag får återkomma om de fungerar då jag fått svagt streck på tre stycken gravtest men då någon minut efter kontrolltiden.. Vågar inte lita på det. Ska köpa ett digitalt i helgen!
Illamående, svettningar, sömnproblem och dragningar från magen och ner i ljumskarna - vågar man hoppas eller är det kanske en skengraviditet igen? :P Vill ju sååå gärna och hoppas så innerligt på en liten bebis!