• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Jossi91 skrev 2014-12-05 23:11:59 följande:
    Haha, verkligen! Ja men precis! Lite ledsen kan han väl ändå bli? Det är väl inte för mycket begärt? ;p hihi!
    Samma för mig kan jag lova! Kommer be min sambo kolla så jag inte inbillar mig :D
    Jag kommer snart inbilla mig, i promise! eller så kommer jag väl omedvetet smeta dit ett streck, haha! 

Hur har ni tänkt göra? Ska ni försöka fara båda två på alla möten eller kommer han bara vara med vid första besöket och vid ultraljud? :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-06 00:24:01 följande:

Hahaha!! Det skulle ju vara något ;D

Jag tror nog att han vill följa med på dem flesta grejer, så det handlar nog mer om han kan följa med eller inte :) ni då?

Tror sambon får kolla alla test hädanefter! ;D

Samma här, vill ha med honom på allt, så då handlar det ju enbart om tillgänglighet :)

Vill på UL, och jag är inte ens gravid... O.o
  • Ztarduzt
    Loviza skrev 2014-12-06 01:26:18 följande:

Tog mitt förnuft till fånga och testade mig idag, och gissa vad JAG PLUSADE :D oj vad vi är lyckliga här hemma <3

men oj! Grattis så mycket!! Skrattande Så glad för era skull! Hjärta
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-06 16:10:36 följande:
    Det tror jag kan vara en bra idé :D

Ja men precis :)

Hahaha, då vill man verkligen bli gravid!! ;D
    Jag var velat bli gravid sedan jag var 17, men insåg att det var för tidigt då jag ville ha jobb och bra boende först. nu känns det som att bebbe redan borde vara här ^^ 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-06 19:41:46 följande:
    Ztarduzt skrev 2014-12-06 17:30:00 följande:

Helt ärligt har jag tänkt såhär i princip hela mitt liv..

www.veckorevyn.com/Livsstil/fylla-ar-i-december

Jo jag har också känt att jag alltid velat vara en ung mamma, men nu är jag snart helt plötsligt 24 och inte gravid än :P
    Haha, aaww! 

Jo, men jag tycker såhär : Kommer min unge innan jag fyller 25 är jag fortfarande ung mamma i dagens normer. Mamma fyllde 25 1 månad efter jag föddes, och därav är hon inte ens 50 och min mormor gick rätt nyss i pension :) 
    Så, innan 25! ;D 

Känner typ 4 pers som är födda i december, alla tycker sina mammor kunde hålla igen till januari :P 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-06 21:16:50 följande:
    Jo okej, det är ju sant! Bäst att ligga i (höhö) nu då :D min mamma fyllde 50 i år och min mormor 70 så dom är väl rätt unga ändå för jag är ju trots allt yngsta syskonet :)

Haha, ja jag är född i januari så :D
    men dåså! bara ligga i så blir du själv ung mamma :) 
    Åh, vad jag önskar nästa försök tar! Suck :) Tiden går så segt då man försöker bli gravid.. men ändå har tiden rusat hit..skumt detdär med tid. 
    Jag är äldsta syskonet, om man inte ska räkna med alla bonus också,. då blir jag mer mellerst. :) 

ah, lucky you ;D 
    en av mina vänner är född 31 december, dååå tycker man nästan att mamman kunde ha knipit liite ;) haha! 
  • Ztarduzt
    GrönTröja skrev 2014-12-07 11:32:30 följande:
    Ja precis. 12+1 för mig idag :)

Hade inskrivning förra onsdagen. Det gick bra. Kommer få svar senare på om jag behöver äta järntabletter eller inte :) Fick även en tid för UL inbokat i Hudik den 21 Januari. Då ska dom kolla så allt är som det ska och om man har tur så får man även veta könet :) Och det vill jag absolut veta. Lättare att köpa kläder och så då :)

Skönt att höra att allt gick bra för dig! :)
    Åh, vill också får fara på UL, väntar bara på plusset ;) 

Men vill du veta könet enbart för klädernas skull eller för att lättare komma på namn? :) 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-07 18:08:50 följande:
    Ja men eller hur! Det här är inget man vill gå och vänta på, utan vill ha det helst igår :D

Okej :) har du många syskon?

Åh fy fan! Ja jag skulle nog fan sett till att knipa igen lite då, haha ;D
    Dom där 9 månaderna lär väl vara extra sega när man väl plussat. 

Jag har 1 hel, 2 halv och 3 bonus. Så, med alla så 1 storebror, 1 storasyster, 2 småbröder och 2 småsystrar. Ålder - 29, 24, jag 23, 21, 20, 12, 4. 
    Min bonusbror som är 29 väntar just nu första barnet som har BF i april :) 
    Du då? 

Haha ja, hon kom tidigt på morgonen så det var kanske lite svårt att hålla emot ;D , däremot en gammal klasskompis är född 23:55 den 31 december, däär hade man nog kunnat hålla igen :D han gick ett år efter så han var ju ändå äldre än alla han gick med :P 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-07 18:21:17 följande:

Åh fy, 23:55, det var inte att skoja med! :D I våra släkter är det någon som fyller på julafton, och min mans lillebror som avskyr att dela med sig fick en son samma datum som min mans son föddes, väldigt upprörande ;) men måste klart vara jobbigt att vara född så sent på året!

Här hoppas det på ett plus om en vecka eller två! ÄL 1:a december, har redan tagit tester efter flera dagar med lustiga symtom, men jag vet det är för tidigt.. så nu hoppas jag verkligen! Denna gång kan det gått vägen, men försöker hålla mig neutral, hur lätt det nu är..

haha ja, 23:55 var lite väl extremt att födas på :) Men var ändå rätt smart av föräldrarna att välja att han fick gå ett år efter så han iallafall blev äldst i klassen och alla vänner är födda året efter, blir kanske roligare då med moppe och allt :) 
    Oj, haha, det var extremt! Tror han får tänka om lite där och inse att man ibland måste dela ;) Jag "riskerar" att få ett bonus brorsbarn (vad det nu heter...?!) på min födelsedag, jag fyller år den 11 och barnet är beräknat den 15. 

Haha, gjorde samma sak. Testade och testade, sen var BIM 7 dagar sen så hoppet ökade och sen BAAM, mens. 
    Håller tummarna för dig och jag hoppas du får ett positivt test! Jag hoppas min nästa ÄL verkligen kommer och att vi prickar den, beräknad den 19/12. 
    Väntan på ÄL och BIM är då verkligen odrägliga :) 
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!