• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

GrönTröja skrev 2014-11-25 13:11:06 följande:

Tror nästan jag kände rörelser i magen igår ikväll när jag låg still i soffan. Nedanför naveln. Som pulsrörelser typ, sprattlande små fiskar.. Blev så glad och rörd :D

Men.. Nu har jag börjat få färgade flytningar igen. Så där kom oron tillbaka :(

Jag brukar också känna så, och är o v 11 (10+5) men vet inte om jag tror det är pyret :)

Är nöjd när sparkarna kommer igång :D men att det "pirrar" till ibland är ju lite roligt :)

Du ska nog inte vara så orolig, prata med BM såfort du blir orolig, så du kan bolla dina tanlar med en som verkligen kan och vet.
  • Frallanz
    LovelyD skrev 2014-11-27 23:24:46 följande:

Hej vänner!

Det var ett tag sen jag var här inne, men nu har jag plussat och är gravid i vecka 5.

Lycka till allesammans!

Åh vad roligt! :D stort grattis och lycka till!

Uppdatera gärna om hur du mår osv :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-28 16:27:37 följande:

Idag är ingen rolig dag.

Vaknade med "mensvärk" som sedan blivit värre under dagen. Strålar och ilar. Nu ligger jag nedbäddad och kan knappt röra mig för det gör så ont. Gör ont i hela buken, Stockar o livmoder. Mest på min vänstra sida. Är extremt orolig för att jag ska börja blöda snart och att det är kört! :(

Men jag hoppas verkligen att det bara är växtvärk.

Någon som varit med om ungefär samma sak?

Jag har haft väldigt ont av växtvärken, kollade med BM och eftersom det strålar i ländryggen nu så kan det vara foglossning för min del. Vi får se.
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-30 14:18:35 följande:
    Ahokej. Det har strålat i min rygg med. Får höra vad BM säger på onsdag :)
    Hoppas det är okej med dig och pyret :)

Idag har jag sjukt ont i ländrygg och blygdbenet när jag står för länge, kan säga att när jag bakade knäck, ischoklaf o bullar idag så var det ibte skönt att stå upp och baka! Haha
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-03 00:28:45 följande:
    Det känns som att det är okej här :) Jag önskar dock att magen växer mer så man kan känna sig gravid på riktigt :)

Har du varit på inskrivning än? :)

Haha. Jag kan förstå det. Men mysigt att baka. Du får vila och ta det lugnt resten av kvällen :)
    Förstår att du vill det, men nu har vi gått hela 3 månader med pyret i magen så snart kan vi nog börja få känna av h*n lite mer :) du är väl i samma vecka som mig? Är 12+0 idag.

Ja, var på inskrivningen den 27e november, gjorde samtidigt glykosbelastning pga att jag redan innan grav hade med mig extra kilon på kroppen, blä och fy för att dricka socker! Men allt gick iallafall bra och allt var godkänt, nu väntar jag bara på svar från cellprovet.

Har du varit på inskrivning än? :)
  • Frallanz

Okej, jag ska på Rul den 15e januari :) man längtar efter att få se den lille, så man verkligen får svart på vitt att det är nån där inne :)

Vi vill också veta kön, om h*n vill visa upp sig ordentligt ;) vad "hoppas" ni på att det är för kön?

Kram!

• Frallanz
    Frallanz skrev 2014-12-08 11:56:09 följande:

Okej, jag ska på Rul den 15e januari :) man längtar efter att få se den lille, så man verkligen får svart på vitt att det är nån där inne :)

Vi vill också veta kön, om h*n vill visa upp sig ordentligt ;) vad "hoppas" ni på att det är för kön?

Kram!

Glömde citera dig GrönTröja, men de var dig jag avarade iaf :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-09 16:23:32 följande:
    Vad spännande. Då skiljer det en vecka för dig och mig :) Villa dit lite tidigare men det fanns så dåligt med tider. Men känns som en evighet till dess :p Men tiden kommer nog gå fort! Hoppas på det iaf! :)

Jag börjar äntligen se en liten liten bula på magen. Vill gärna att sen växer lite till jul så man kan visa den :)

Jag tror det lutar mer åt att jag vill ha en flicka. Men samtidigt så skulle det vara bra med en pojk först, och en flicka senare så pojken kan stå upp/vara en trygghet för tjejen lixom. Sambon tror det är en pojk, likaså min vän. Tror nästan det jag med faktiskt :)

Vad tror du att ditt är och vad "hoppas" du på? :)
    Ja spännande med ul :) jag har BF 18e juni, när är du beräknad? :)

Åh vad mysigt med en liten kula! Själv bär jag extrakilon sen innan så det kommer nog ta ett tag innan bebismagen gör sig synlig på mig ;)

Jag hoppas på en pojke faktiskt :) blir glad sålänge h*n är frisk, så det spelar ingen roll egentligen, men fick jag välja så skulle det få bli en liten gosse :) men alla säger tjej, så jag vet inte. Min magkänsla säger tös med så vi får se :) just nu håller jag bara tummarna för att där inne enbart ligger EN och inte fler haha ;)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-10 16:51:34 följande:
    Jag har fått två olika datum. Den 19:e eller 20:e juni :)

Ja det känna bra faktiskt. Jag som varit så orolig. Nu vill jag bara börja känna rörelser så jag vet att allt är okej :) Funderar på att köpa en Hjärtljudsmonitor faktiskt :)

Där ser man! Ja men så klart att man önskar att den är frisk. Man blir ju glad vilket kön den än har :) Jag vet iaf att jag har bara en där inne eftersom jag såg den för snart två veckor sen :)
    Spännande, vi kanske får samma dag :)

Åh nej, det där med hjärtljudsmonitor hemma är nåt jag verkligen inte vill ha eller testa, det skulle bara göra mig stressad om jag inte hittade hjärtljuden osv. Sen har jag hört och läst att dessa apparater stressar bebisen också, och det är väl det sista jag vill. Så det där har jag ingen tanke för, men visst skulle det vara mysigt att kunna lyssna när man vill :)

Vad mysigt att du sett h*n redan, jag längtar till rul. Ska bli himla känslosamt o roligt att få se :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-15 10:52:03 följande:
    Det kan väl hända att vi får samma dag. Fick veta att en "vän" till mig ska också få barn i Juni. Känns som ett babyboom år! Ser folk överallt på fb som ska ha barn i vår/sommar :)

Ja, jag tycker det skulle vara jättemysigt att lyssna. Men som sagt så kanske man blir uppstressad om man inte hittar hjärtljuden och så. Men hittade en som det var extra pris på. Men vi får se hur jag gör :)

Ja! Dock var den så liten så det var svårt att se. Sen var inte läkaren så noga med att visa vad som var vad mm. Så jag längtar verkligen till RUL. Kan förstå hur mycket du längtar! :)
    Ja, jag och min sambos syster ska ha i juni :) så de små kusinerna kommer vara lika gamla, skojigt :) men hon har 2 sen innan med, så hon har lite mer erfarenhet av förlossningar än vad jag har (börjar oroa mig inför den, trots att jag egenligen inte är orolig).

Önskar juni vore här, så man kan få pussa och snosa på sin lilla knodd! <3 :)
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!