• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Cystan skrev 2015-01-21 11:57:14 följande:

Hoppar in här!

Jag och min sambo skall börja försöka i juni/sent maj och förhoppningsvis få barn tidigast i mars 2016. :D

Välkommen hit!

Vad är det som gör att ni vill ha barn tidigast mars? :)
  • Ztarduzt
    Cystan skrev 2015-01-21 15:26:10 följande:
    Känns rätt i tiden att börja försöka i maj/juni. helst vill sambon ha juni-augusri men ngt måste jag ha att säga till om
    Oftast tar det ju inte på första försöker heller (även om vissa lyckas) så tycker absolut att ni ska börja redan i maj! Skrattande
  • Ztarduzt
    Cystan skrev 2015-01-21 15:53:34 följande:
    Det är därför vi har beslutat att göra i maj/juni, sent juni. Enligt p-tracker har jag ÄL precis i början av juni, men man vet aldrig. Vi får se hur vi känner framöver! :D Kanske till och med blir tidigare !:)
    Håller tummarna för er!
    I april händer det saker... jag fyller år, vi har försökt bli gravid ett år, jag blir faster och mitt ex får sitt tredje barn. 
  • Ztarduzt
    Cystan skrev 2015-01-21 16:23:36 följande:
    Tack, och detsamma till er!! :)

Haha.. Ojojoj!
    Hur ska man orka träffa sitt brorsbarn när man kämpar så hårt? :/ 
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-22 19:14:55 följande:

Det kommer gå bra Ztardust, kämpigt men bra :) skriv av dig när det känns jobbigt, eller skrik i en kudde som jag brukade göra förr då saker var jobbiga, haha. Det här fixar du :)

Hur går det för er andra som följt tråden innan? Har ni plussat än? :)

Kram på er alla gamla som nya :)

Jag gör allt för att hålla allt uppe, jag får kämpa mig igenom att träffa mitt brorsbarn och hoppas jag får hjälp efter det helt enkelt, kommer nog känna mig rätt död inombords. Får ingen hjälp innan jag gått ner till bmi 30 som jag kämpar riktig hårt med just nu. Fortfarande ingen mens, CD 52 idag och undrar om jag kan få igång den på något sätt..

Utöver det är jag trött heela tiden, kissnödig, törstig, illamående, mina smaklökar har blivit helt cp och smärtan jag alltid har i livmodern är borta och jag vet inte ens vad som orsakade den. Min temp har gått från att hoppa mellan 36.25-35.90 (0.35) på en dag till att högsta hoppet är 36.19-36.10 (0.09)..

Jag får smått damp på allt detta.
  • Ztarduzt

Högsta hoppet på en dag var visst 0.41

Någon här som kan förklara varför min temp är cp? ^^

• Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-24 11:27:35 följande:

Jag kan ingenting alls om att tempa, så jag ska väl int svara egentligen haha.

Men hoppas du fått svar på varför den är sådär :)

Tydligen förstår ingen varför min temp gått från superhoppig till superickehoppig. Spelar nog ingen roll i dagsläget ändå, får ingen hjälp än och är väl pcon som spökar.
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-26 11:30:36 följande:

Nä, jag har aldrig tempat o hållt koll eftersom vi gav det ett försök bara :/ kanske kan du fråga någon på mvc eller vårdcentralen?

Hur går det med dieten o så annars? :)

Nah, tror det blir samma resultat där faktiskt, spelar ingen större roll osv.

Dieten går bra, är ute på promenader och i förrgår tog vi en plumsa-i-djupsnö-promenad. Var rätt tungt. Problemet är bara, gick ner 3kg och som vanligt fortsätter jag samma diet, samma promenader osv och har nu gått upp 4kg, så allt detta resulterade i 1kg upp.
  • Ztarduzt

WTF!? fick besked nu att mina senaste tester inte visade på PCOS, men hade tydligen ändå blåsor i äggstockarna.. Alla hormonhalter var normala helt plötsligt, vad fan hände? Ska på återbesök om 4 månader och se hur allt ser ut då, hur kan det vara såhär? Jag fattar ingenting, tror fan jag är alien.. Är det PCO jag har om man har blåsor men inte hormonrubbning? Eller är det samma sak?! Om jag inte har PCOS, vart fan är min mens? På fredag är den 4 veckor sen.. Nu fick jag miljoner frågetecken. Vet till 100% att jag inte har ägglossning pga alltid negativa test.

• Ztarduzt
    GrönTröja skrev 2015-01-27 21:41:44 följande:

svenska.yle.fi/artikel/2010/05/03/pco-och-pcos-polycystiska-ovarier-och-polycystiskt-ovariesyndrom

www.fertilitetsguiden.com/genetik/pco.php

Läs dom där! :)

Jag hade en annan bra sida sparad förut. Men hittade inte den.

Läst en del men kan ändå inte göra något åt saken.. Aldrig haft sen mens egentligen, max 2 veckor men ändå rätt regelbunden. Dock har jag aldrig haft normal ägglossning tydligen, hur dom nu kan veta det.. :S om 4 månader ska jag till endokrinmottagningen, innan dess verkar jag inte kunna försöka alls då min mens blir 4 veckor sen på fredag, CD60.

Får ingen hjälp än och mensen uteblir så kan inte ens försöka själv så länge. Ger nog upp fram till endokrinmottagningen om inte mensen vill komma.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!