• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

GrönTröja skrev 2014-10-31 15:15:33 följande:

Åh! Det visade ett tickande hjärta idag :)

Åååh fy gröne vilken lycka! Jag tårarna kom när jag läste detta! Vilken kämpe, vilket mirakel!!! Fy vad skönt! Följas åt till plusset!

Är du också i v 8 (7+1 är jag)?

Stoooor bamse o lyckokram!!

Så otroligt lycklig för din skull! Heja pyret!
  • Frallanz
    Frallanz skrev 2014-11-01 13:18:34 följande:
    Åååh fy gröne vilken lycka! Jag tårarna kom när jag läste detta! Vilken kämpe, vilket mirakel!!! Fy vad skönt! Följas åt till plusset!

Är du också i v 8 (7+1 är jag)?

Stoooor bamse o lyckokram!!

Så otroligt lycklig för din skull! Heja pyret!
    Följas åt till BF ska det stå och inte plusset ;) haha.
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-02 12:57:49 följande:
    Tårarna kom för både mig och Sambon med när vi fick se det lilla grynet.. Och sa att jag var i vecka 7 (6+3) då. Men enligt min app så var jag då i vecka 7 (6+6). Men det är alltid svårt att säga exakt då det är så tidigt. Sen skiljer det inte så många dagar. Men ändå svårt att veta om jag ska följa appen eller det dom sa. För annars är jag i vecka 8 (7+1) idag enligt appen iaf :p Annars kvar i andra veckan :p

Tack så oerhört mycket! Håller tummarna nu för att pyret vill stanna kvar. Klart vi ska följas åt till BF :)

Hur gick det på ditt samtal i fredags då? :)
    Vad mysigt! :D

Vad struligt nu när du fått två olika datum o följa, ang vecka o så.

I min app är jag på 8 (7+3) men får väl se sen om det stämmer.

Jag blev sjuk ifredags så fick avboka :(

Fått ny tid denna fredag istället.

STORT GRATTIS till er som plussat! :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-07 13:23:04 följande:

Någon mer än jag som mår fruktansvärt illa?

Vad gör ni för att lindra symptomen? :)

Jag mår illa på förmiddagarna, brukar avta mot eftermiddagen. Detta började förra veckan när jag gick in i v 8, så jag hoppas det avtar i vecka 12-14 som barnmorskan sa :)

Brukar äta salladsblad mot illamåendet, det är de enda som hjälper mig. Och vatten.

Har utöver det ömma bröstvårtor och gasig mage/känslan av förstoppning typ.

Hoppas ni mår bra allihopa, varit lite seg med att checka in här! Kram på er allihopa!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-15 23:18:33 följande:
    Ja men precis. Ungefär så känner jag med. Fast mest typ inuti slidan. Iaf just nu.

Jag får typ som knip i livmoden ibland. Som håller i sig i några sekunder. Sen släpper det. Typ håll eller vad man ska säga. Men just nu är det mest stickningar. Är just nu i vecka 10 typ. Vilken vecka är du i? :)
    Hade stickningar i början. Hade även som "håll" i livmodern v 8. Nu har jag mest "mensvärk" titt som tätt :) är i vecka 10+0 imorgon :) så går in i v 11.
  • Frallanz

Hej allihopa!

Hoppas att ni alla mår bra, och att ni fått plussa eller får göra det snart!

Jag är i vecka 10+0 imorgon, går alltså in i v 11. Ska på del 2 av inskrivningen om en vecka, där jag ska göra sockerbelastning och blodprover, OCH cellprov!

Är såklart jättenervös över cellprovet, då det är min allra första gång i en gynstol (är 26).

Aldrig behövt gå till gyn av nån anledning, och blivit kallad till cellp. 2 ggr men alltid varit nåt i vägen tyvärr.

Komme givetvis utföra provet denna gång, men är så sjukt nervös inför att "visa upp" mig där nere för en "främmande" människa, så undrar om någon kan ge mig lite tips på hur jg ska tänka elle lugna mig på annat sätt.

Jättejobbigt, men försöker tänka så att jag ska ju liksom föda om 7 månader och då kmr jag behöva visa upp allt ;) haha.

Tack för att ni följer tråden, trots att jag varit dålig på att kika in! Tur vi har varandra :)

Stora kramar!

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-11-20 16:10:39 följande:

Varför vill inte magen växa? Ser på många att magen växer. Men min syns knappt alls. Speciellt inte på morgonen. Och på kvällen blir jag svullen. Blir lite orolig att det inte är som det ska :( Går in i vecka 11 om någon dag.

Var inte orolig! Förstår att du är orolig då du fått gå igenom lite senast o så, men vissa får ingen spec mage i början eller kanske alls.

Har en kompis som det knappt syntes på förrän i månad 5, då bebis låg långt bak mot ryggen, o en annan vän syntes det på direkt, så det ä väldigt olika det där :)

Du ska prata med din BM ang din oro, att gå orolg är inte skoj och jag är i ett oroligt stadie själv men det enbar för att jag har et cellprov som väntar.

Men som sagt, vissa får ingen direkt mage förrän längre fram så var lugn, och ring BM för att prata, de har ju kurator osv de kan erbjda också :)
  • Frallanz
    fkh skrev 2014-11-20 14:09:09 följande:
    Jag brukar ligga där och nynna svagt för mig själv. Liksom tänka på annat :) Slappna av och ta djupa andetag. Cellprov tar ju bara några sekunder och känns knappt. Det är nog bra att du får öva dig lite på att sära på benen inför en läkare så att säga, man vänjer sig till slut :) Lycka till!
    Tusen tack för ditt svar! Vet att det går snabbt och att de är vana att se allt så att säga, men det känns ändå lite "pinsamt", jg veeet jag är jätte töntig, men åååh vad jag vill ha det gjort nu!
  • Frallanz
    Leonas skrev 2014-11-20 17:14:00 följande:

Det är aldrig särskilt kul att visa upp sig på det viset inför läkarfolk, men man kan tänka att det är deras jobb - som de faktiskt valt själva och utbildat sig till och de har varit med om lika situationer förr. Cellprov går väldigt snabbt. Det gör inte ont än det känns obekvämt att ligga där och så. Jag brukar tänka på att ha en längre tröja som jag kan dra ned över rumpan när jag får hoppa ned från stolen. Liksom snabbt återfå lite av min integritet :)

Det var ett jättebra tips! Det har jag inte ens tänkt på ang. Tröjan :) synd det inte är sommar, då hade jag kunnat ha långklänning och det hade känts bekvämare så!

Kan man be att få nåt att lägga över benen så man slipper "se" när BM ska vara där nere kanske? Nåt som täcket låren osv bara. Någon som gjort det?
  • Frallanz
    Leonas skrev 2014-11-20 17:25:21 följande:

Frallaz: en gång fick jag ta på mig en sådan stor vit sjukhusrock/skjorta ovanpå mina andra kläder. Det gillade jag och tycker att man alltid borde bli erbjuden. För då blev det som att jag "slapp se" vad som "hände där nere". :) Så det kan du ju fråga efter om du vill, en sån rock/skjorta.

Åh! Det lät ju toppen! Det ska jag verkligen göra, förstår inte varför jag nojjar så mycket, jag kommer ju genomföra det - ser det liksom som att det inte rinns nåt annat alternativ, men ändå ska min hjärna vara så vresig :(
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!