Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Åh! Det visade ett tickande hjärta idag :)
Är du också i v 8 (7+1 är jag)?
Stoooor bamse o lyckokram!!
Så otroligt lycklig för din skull! Heja pyret!
Åh! Det visade ett tickande hjärta idag :)
Någon mer än jag som mår fruktansvärt illa?
Vad gör ni för att lindra symptomen? :)
Hej allihopa!
Hoppas att ni alla mår bra, och att ni fått plussa eller får göra det snart!
Jag är i vecka 10+0 imorgon, går alltså in i v 11. Ska på del 2 av inskrivningen om en vecka, där jag ska göra sockerbelastning och blodprover, OCH cellprov!
Är såklart jättenervös över cellprovet, då det är min allra första gång i en gynstol (är 26).
Aldrig behövt gå till gyn av nån anledning, och blivit kallad till cellp. 2 ggr men alltid varit nåt i vägen tyvärr.
Komme givetvis utföra provet denna gång, men är så sjukt nervös inför att "visa upp" mig där nere för en "främmande" människa, så undrar om någon kan ge mig lite tips på hur jg ska tänka elle lugna mig på annat sätt.
Jättejobbigt, men försöker tänka så att jag ska ju liksom föda om 7 månader och då kmr jag behöva visa upp allt ;) haha.
Tack för att ni följer tråden, trots att jag varit dålig på att kika in! Tur vi har varandra :)
Stora kramar!
Varför vill inte magen växa? Ser på många att magen växer. Men min syns knappt alls. Speciellt inte på morgonen. Och på kvällen blir jag svullen. Blir lite orolig att det inte är som det ska :( Går in i vecka 11 om någon dag.
Det är aldrig särskilt kul att visa upp sig på det viset inför läkarfolk, men man kan tänka att det är deras jobb - som de faktiskt valt själva och utbildat sig till och de har varit med om lika situationer förr. Cellprov går väldigt snabbt. Det gör inte ont än det känns obekvämt att ligga där och så. Jag brukar tänka på att ha en längre tröja som jag kan dra ned över rumpan när jag får hoppa ned från stolen. Liksom snabbt återfå lite av min integritet :)
Frallaz: en gång fick jag ta på mig en sådan stor vit sjukhusrock/skjorta ovanpå mina andra kläder. Det gillade jag och tycker att man alltid borde bli erbjuden. För då blev det som att jag "slapp se" vad som "hände där nere". :) Så det kan du ju fråga efter om du vill, en sån rock/skjorta.