• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Pearl10: Fy det lät inte trevligt alls :(

Hoppas du snart mår bra och att du slipper det där.

GrönTröja: Jag försöker att äta nyttigt, mestadels för att jag vill underlätta för förstoppning osv, undviker tex pizza och annat skräp som kan göra mig förstoppad.

Eftersom jag redan är stor sen innan graviditeten så färsöker jag att motionera nu också, så att min kondition inte blir allt för kass längre fram. Det är inte lätt att vara överviktig och gravid känner jag redan nu...

• Frallanz

Emzerus: ja, jag vet stt det är normalt o känna så men det hjälper inte att veta det..

Nu har vi rest till svärföräldrarna över helgen och jag har mått bra sen igår. Vi har pratat barn mycket här, och allt känns bara sååå underbart just nu. Hoppas det håller i sig när vi kommer hem med.

LovelyD: LYCKA TILL! hoppas det tar sig :)

Vi plussade på första försöket så det är inte pmöjligt ju! KRAM!

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-20 11:01:10 följande:

Någon som är/har varit gravid och fått en liten blodaktig flytning tidigt under graviditeten? Och att det visade sig vara helt normalt..

Att upptäcka en liten blödning innan v 12 är fullt normalt säger dem. Det kan vara tecken på tidigt missfall med, bara för att få det sagt MEN det är alltså fullt normalt med små blödningar. Speciellt efter samlag, då är det jättevanligt att man får en svag blödning.

Men håller den i sig och blir mer blodig än röd-rosa och då bör man kika upp den om man känner att man är orolig.

Jag själv fick mig en liten blödning igår efter samlag med sambon, en röd-rosa blödning som inte höll i sig länge alls.

Kram!
  • Frallanz

GrönTröja: vad skönt att BM kunde lugna dig :) jobbigt att vara orolig.

Jag fick som sagt själv en liten blödning, men det var ju efter samlag och helt naturligt.

Är inte heller så på ang sex just nu, så sambon här har det "jobbigt" med haha.

Blir väl en förändring från att vara sexuellt aktiv till att inte göra nåt alls, men det känns bara inte rätt och han förstår ju så det är ju tur :)

LovleyD: Hur går det? Testat nåt mer?

Hippo83: Stort grattis!! Det är okej att skaka, jag gjorde samma sak och jag växlade mellan glädje, rädsla och tvivel den första veckan. Så alla reagerar på sitt sätt :) hormoner, yeey....!

• Frallanz
    LovelyD skrev 2014-10-23 12:24:06 följande:

Frallanz:

Hur mår du? Blödning är normalt, hoppas du njutee av graviditeten.

Jag testade i tisdags morgon och inget plus! :/ Fortfarande ingen mens och inga symtomen att den är på gång. Fråga är när ska jag testa igen? :)

Jag njuter för fullt just nu, lite strul runtom med annat som gör att jag oroar mig för annat, men just graviditeten är okej :) jag mår toppen och mår inte illa konstant, mår illa när jag är hungrig så det är okej. 
    Jag har ingen aning om när du bör testa igen, men är du låghormonare så kan det ta ett tag innan plusset visas :) gör ett test hos en BM mottagning?
    GrönTröja skrev 2014-10-23 15:34:52 följande:
    Skönt att höra. Jag önskar att det var så för mig med. Men det håller i sig än och är mer färgat nu än innan. Samt så har jag lite ont på vänster sida, vid äggstocken. Hoppas inte att det är något. Börjar svida när jag kissar med. Så kanske hat åkt på en urinvägsinfekton? Får ta upp det med BM på onsdag. Hon borde ju kunna kolla det där.
    Ja, det kanske kan vara en urinvägsinfektion. Jag läste på en annan tråd att det var en som hade blödningar, som berodde på en svampinfektion?
    Har ingen aning, men ta upp det med din BM det första du gör så att dem kan testa och ta en titt på dig och bebis :)

Håll oss uppdaterad!

• Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-23 20:22:45 följande:

Frallanz: Det ska jag kolla. Det kanske är något sånt då. Fast jag brukar få extrema besvär utav det annars. Hoppas hoppas på ultraljud på onsdag. Med tanke på att jag blöder så borde jag ju få göra det tycker ja. Hon jag ska träffa verkar jättebra iaf. Så håller tummarna för det! Och så håller jag tummarna för att allt är bra med bebisen och att den vill stanna kvar!

Hur är allt med dig? :)

Jag tycker du bör få göra VuL med tanke på att du har blödningar, jag tror inte det är någon större fara men man vill ju ändå minska på oron och just därför bör du få göra en :)

Kanske någon annan här inne som fått göra vul?

Jag mår relativt bra :) går och fiser hela tiden pga gasig mage, speciellt då jag ska sova men annars är det helt okej :)

Illamåendet är kvar när jag är hungrig, och har börjat dyka fram på kvällarna, hoppas det inte blir värre än såhär bara haha.

Håll mig uppdaterad om hur du mår och hur allt går! Håller tummarna för att allt är bra med både dig och pyret :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-27 11:21:21 följande:

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det Lomma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en mens när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp.....

Fanfanfaaan för det! :(

Beklagar starkt, fy vad jobbigt!

Förstår att det måste kännas tungt, ledsen för din skull :( så orättvist!!

Jag sänder många styrkekramar till dig och hoppas att du snart blir gravid igen!!!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-27 21:23:30 följande:
    Ja jag säger då det. Vill ju komma in på en undersökning ju. Så man kan få det bekräftat. Nu har jag slutat blöda färskt, men det kan ju komma igen. Det är jätte jobbigt! Har varit väldigt nere och ledsen idag. Är väldigt orolig att detta är/var min enda chans eftersom jag har så svårt. Så detta var verkligen ett mirakel! Tack!! Det hoppas jag med. Ska ringa gyn i morgon och be om att få komma in på en undersökning!
    Jag hoppas att det inte är ett missfall! Men det låter ju som det :( men håller tummarna för dig att miraklet fortsätter vara ett mirakel!

Finns här om du behöver skriva av dig, uppdatera mig om hur det går för dig oavsett!
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-30 10:51:09 följande:

Åh vad jag är nervös inför i morgon. Funderar på om jag ska ta ett gravtest idag eller i morgon bara för att. Vet att även om det visar positivt så behöver det inte vara så. Men är det negativt så stämmer det. Usch. Vill inte få ett negativt svar :'(

Förstår att du är nervös! Och att det är jobbigt just nu, men jag håller tummarna att det inte är ett missfall.

Om det nu är det så beklagar jag och hoppas det tar sig snabbt igen för dig!

Jag ska också till Huddik imorgon för inskrivning :) 10:15 har jag tid där (tror jag det var).
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-10-30 11:30:33 följande:
    Ja det börjar bli extremt nervöst och jobbigt. Svårt att sova på nätterna. Jag som känt mig så lugn de senaste dagarna. Men det är väl säkert bara för att jag kommer få ett riktigt svar. Vet inte alls hur jag kommer att reagera :/

Tack!!

Där ser man. Bor du också i närheten av Huddik alltså? Vad härligt med inskrivning :)
    Jag bor där :)

Är väl mest ett informationsmöte kan man säga, haha. Men ska bli intressant att skriva in sig och sen kanske börja inse att man faltiskt är gravid.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!