• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Alex92: Ja, den där oron för missfall finns nog alltid där - det ligger i ens natur att vara rädd att förlora något/någon man älskar :)

BiM-7 idag och ingen molvärk, ingenting.

Ägget bör ha fäst nu, men inga symtom alls.

Vill bara att bim ska vara här nu, så man kan testa nästa ÄL igen! Känner på mig att nästa gång är mer tursam (hoppas kan man ju göra).

• Frallanz
    Alex92 skrev 2014-10-05 09:52:24 följande:

Jag var faktiskt inte så orolig i början, mer väldigt chockad och lycklig. Oron kom först när jag insåg att veckorna på clearblue inte stämde in på när jag hade äl - förstod ganska fort att det inte skulle gå vägen då.

Jag hade inte så många symtom innan heller. Lite tidig mensvärk. Brukar ha det ett par dagar innan mens, men nu var det snarare en vecka innan. Och när mensen sen inte kom så blev första hinten om att jag var gravid, riktigt mycket flytningar. Så det behöver ju inte vara hopplöst ännu :)

Jag tycker det är så svårt det där om hur man egentligen vill att det ska kännas. Om man inte har några symtom så oroar man sig för det. Men har man i stället tydliga symtom så blir man då rädd när dom väl försvinner, vilket dom ju kan göra eftersom dom kan komma och gå lite. Så vill man ha symtom eller inte? haha.

Ja, jag har inga symtomer än iaf.. Nästa söndag är mensen beräknad, så vi får väl se.

Min hjärna är dock inställd på att det inte tog sig denna gång, och taggad inför försök nr 2 ist. Kanske därför jag inte ser symtomer? För att jag inte känner efter. Vill inte göra det heller, för analyserar man blir man ju tokig och reagerar på minsta lilla.. Allt man kan göra är att vänta helt enkelt :)
  • Frallanz
    emzerus skrev 2014-10-06 14:44:10 följande:

Hmm idag kom min mens så det var säkert det som började lite smått i lördags :( Jag som skulle ha mens den 10 oktober...och en vecka förtidigt har aldrig hänt förut... så undrar om jag inte ens hade ÄL då jag trodde...

Kanske ska testa med ÄLstickor för att se när man har ÄL... men det verkar ju inte helt lätt med dessa stickor heller :/

Nemen, beklagar :( jäkla tant röd!

Jag har fortfarande molvärk, BiM-6 idag.

Min mens har heller aldrig kommit för tidigt mer än 1 dag kanske. Kroppen är konstig ibland :/

Mår lite illa nu efter jobbet med. Försa dagen på det nya jobbet idag med, så har inte känt nå förrän nu då det varit så mycket att göra idag.

Nästa ÄL hoppas jag det tar sig för er :)
  • Frallanz

Välkommen alla nya!

Jag har varit lite off i tråden, men varit väldigt nervös inför mitt nya jobb som startade idag.

I mataffär är det, lagerarbetning så det är lite tunga lyft.. Undviker såklart de så mycket som möjlgt dp jag inte vågar lyfta förrän jag vet om det är nitlott denna gång eller om jag ska tala om för chefen att jag kommer behöva sköta arbetssysslorna som är mindre tunga ;)

Återstår att se, BiM-6 idag.

Kram på er allihopa och styrkekramar till er som fått kärringen röd på besök.

• Frallanz

201405: Hej & Välkommen! :) vad mysigt att du vill vara med i jakten på plusset! Jag är 26 och min sambo som jag är förlovad med är i samma ålder :)

Håller tummarna för er!

LoEnKa: Vänta och se om mensen dyker upp eller inte , och testa igen om några dagar :)

Jag har själv ömma bröst nu och är på bim-6, haft ömma bröst sen bim-10, och molvärk.

Hur länge har dina bröst ömmat?

Hur mår ni andra som inväntar bim? Något annorlunda ni känt av som ett tecken? :)

• Frallanz
    moasam skrev 2014-10-06 21:16:19 följande:
    Jag har haft som mensvärk till och från samt att jag känner mig lite konstig i kroppen, men 1. Kan vara biverkningar av piller som jag tar och 2. Jag har ju haft så otroligt mycket mens och korta/konstiga cykler i över ett halvår så mensvärk för mig är ett dåligt tecken:/ är så rädd att redan få mens är bara på äl +5. Tror verkligen inte att jag är gravid faktiskt:/.
    Oj, tror du att du kan få mens redan? Har du fått så tätt intill Äl förut?

Vad jobbigt o ha en sån oregelbunden cykel :/ min är inte prick på dagen heller, men det handlar bara om 1-2 dagars skillnad.

Har du tagit kontakt med en barnmorska tex ang det? Kanske går det att fixa så din cykel blir mer regelbunden? :)

Styrkekramar, håller tummarna för dig!
  • Frallanz
    moasam skrev 2014-10-06 22:36:44 följande:
    Jag har gått på gyn besök och jag har inte haft äl förrän den här månaden. Ska ta blodprov på onsdag för att se om äl verkligen har kommit igång. Men med mensvärken osv är det såå svårt att veta! Sen kan jag ju som sagt inte veta helt 100 att jag haft äl heller. Åh hela den här bli gravid grejen är riktigt jobbig vissa dagar:/
    Ja, det förstår jag att du tycker :/

Men bra att du tar hjälp och kan få hjälp på traven med o få ordning på allt!

Jag själv är på bim-5 idag. Inga som helst gravtecken kan jag tycka. Brösten är ömma ön, som de varit sen bim-11. Men inte farligt ömma. Molvärken har upphört, så mer än brösten är de inte... Kan ju hoppas på att jag är en av dem med noll gravtecken i tidig grav......
  • Frallanz
    kajsaaaa skrev 2014-10-07 20:06:34 följande:

Är det vanligt att ha som PMS och mens symtom om man är gravid? Ska få min på lördag men hafr som konstig värk i magen och mitt humör är som dagarna innan? Kan man vara gravid eller är det stor chans att mensen kommer:(

PMS och gravtecken är väldigt lika varandra.

Men så är det individuellt också såklart.

Så visst kan man vara gravid, det är lättast o veta med ett test på bim dagen :)
  • Frallanz
    moasam skrev 2014-10-09 17:18:09 följande:

Idag började min mens. En vecka innan BIM:(

Beklagar! :( jobbigt... Men nu peppar vi inför nästa äl för dig! Styrkekramar, snart ska vi ha de där jäkla plusset!!!

Jag har idag mått lite illa till o från, började efter lunchen på jobbet vid 12.30 nångång. Känner av det än, men de kan ju vara salladen som jag åt till luch som spökar kanske?

BiM-3 idag, brösten ömmar än men ingen molvärk kvar. Ländryggen ömmar men även det kan ha o göra med jobbets fysiska aktiviteter.

Kram på er alla!!!
  • Frallanz

Hej allihopa!

Hur går det för er allesammans?

Imorse har jag vaknat 3 ggr av en mensvärk från helvetet :/ men såfort jag rest mig upp så har det avtagit. Nu ligger jag i sängen än, men med svag molvärk bara. Mensen kommer nog imorgon.. Men känns så konstigt att den avtar såfort jag står upp.

Jaja, får väl se om den dyker upp eller om kroppen leker med mig. Bröstvårtorna är ömma än om man tar på dom, lika ömma som de varit sen bim-11.

Kram på er allihopa!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!