• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Jossi91 skrev 2014-12-17 22:27:45 följande:
    Kan ju hoppas iaf :D

Ja men precis! Man måste ju det :) jag gjorde det, men tappade lite för att följa serier ett tag, men gillade den serien så ta ikapp det jag missat har jag tänkt :) du då?

Haha, ja då är dom så illa tvungna ju :D

Okej, fan så träligt.. Man vill ju gärna ha någon i samma sits liksom.

Ja usch! Men nu tror jag att det fungerar :D
    får hoppas man vill ha två iallafall! ;D 

vi följer once upon a time och massor av serier, men då vi inte riktigt följer via TVn så kan man ju se när man har tid istället för att ställa in livet efter ett tv-program :) 

haha, låter som att man tvingar dom ;D 

precis.. så man får bara hoppas man hittar någon när man väl är där :) 

nu fungerade det! denna hemsida är weird... 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-18 01:15:23 följande:

Haha, ja tycker det jag med :D

Vi brukar följa serier annars, som True Blood, Breaking Bad, The Big Bang Theory osv men nu är det lugnt faktiskt. Tittar igenom Fresh Prince of Bel-Air just nu dock :) ja men de gör inte vi heller, det skulle jag inte funka liksom :P dessutom måste man vänta så länge på nya avsnitt innan dom kommer till Sverige.

Ja :)

Vad bra :D

Förresten är det dagen d imorgon, bim. Får se om mensen kommer eller ej :)

Okej, vi brukar ta nått avsnitt innan vi somnar i sängen för att varva ner :) lite svårt att välja vilken serie man ska se bara. ;p men gud ja. När vi sett klart en serie sänder dom typ andra avsnittet i Sverige :p riktigt sega! Ibland är dom lite snabbare dock, men förstår ändå inte hur folk orkar leva efter en tv tablå :)

Ojoj! Spännande :D har du några känningar?

Håller alla tummar jag har!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-18 06:22:50 följande:

Ja, kanske det :) 

Tack, vad glad jag blir att du säger så <3 vill inget hellre! 

Oja, jag är lika orolig! Att dom ska sminka sig, börja banta osv. Jag har hört en sju-åring som sa att hon såg tjock ut i en kofta, det är sjukt! Men inte svårt att lista ut att det antagligen kommer från hennes mamma, ofta kanske det pratas om det hemma utan att man tänker på konsekvenserna.

Jag tänker vara väldigt bestämd med ordet nej, tänker inte vara nån curling mamma och ge dom allt dom vill ha. 

Jag tror barnen skulle uppskatta det väldigt mycket :) Jag bodde så när jag var liten, med alla mina syskon :) massor med gård och skog där vi kunde leka, vi körde cross på lägdan, klättrade i träd, hittade på massa mystiska lekar :) Det är ju kul så länge man är rätt liten, men börjar man närma sig tonåren så börjar det kanske bli lite tråkigt.. men för mig hade jag inte kunnat få ett bättre ställe att växa upp på!

Haha, ja du skulle se hur mycket onyttigt som hamnar i min och mannens korg när vi är vrålhungriga :P 

Ja, vem vet, det kanske är där problemet ligger? Vi ger det ett halvår till innan vi kollar upp något tänkte vi. Ja det är väl en bra inställning, att ta en paus isåfall, så man får tänka på något annat ett tag och känna lugn :) 

Haha iofs, jag är inte så förtjust i den grövsta skånskan heller :P 

Nej, brukar inte ha det så, men det var ju bara dagarna innan, så vet inte om det kan räknas som mellanblödningar. Jaja, kroppen har ju för sig olika saker varje månad, blir ju tokig :P

Allt kommer i sinom tid, som dom säger.. Dock är ju den där tiden alltid för lång! :p vill man ha något, vill man ju gärna ha det nu ;) Ugh..det är så hemskt! När man är 7 ska man leka.. Bli smutsig och skrapa upp knät. Hört något liknande.. Vet inte om barnet bantade eller sminkade sig, men hon började med något pga mammans och väninnornas prat.. Man ska nog vara försiktig med vad man säger när barn kan höra. Det är bra! Blir så less när man går i affären, ungen pekar på en leksak och föräldern säger lite försiktigt nej, vilket resulterar i att ungen börjar bråka och det slutar med att ungen får det h*n vill ha. Vet inte om det handlar om att föräldern inte orkar bråka eller om dom tror man är en dålig förälder om man säger nej...

Då ska jag absolut uppfylla min dröm om vart jag vill bo. Så mysigt, fantasin får verkligen leva ut sig. :D Ett par hästar på gården kanske hjälper i tonåren ;) haha! Känner igen mig i det, det slinker ner en hel del fel saker när man är hungrig ;D

Man får se helt enkelt :) jag hoppas att om det inte blir något så kommer avslappningsmånaderna göra sitt, kanske rent av blir gravid under dom månaderna då man inte är inställd på det alls :o om inget annat får man bli mamma 2016 istället för 2015...vad långt bort det känns nu när man skrev ned det.. Uh.

Haha, dåså ;D den är faktiskt väldigt lik danska som inte är det lättaste att förstå :p

Hoppas den vill hålla sig mer normal nästa månad, och den månaden är din månad! Då jäklar ska du bli gravid :D
  • Ztarduzt
    FlutterDash skrev 2014-12-18 02:42:04 följande:

Får jag vara med i tråden? :D Vi försöker just nu med vårt första barn, andra försöket! :) BIM är 29/12. Är så himla spänd och förhoppningsfull! Hur gör ni andra, ägglossningstest, bara kör på, försöker pricka ägglossning genom att kolla typ flytningar? Eller andra varianter? Berätta! ^^

Välkommen!

Vi kör på, gärna med 2-3 dagars mellanrum så spermie mängden blir som störst. Jag följer även en app som alltid prickat in min mens, så hoppas såklart att den har rätt med äl också! Äl-tester är stressande så jag har börjat tempa istället. Jag ska ha äl imorn så är rätt spänd att se om jag får någon höjning på lördag :)
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-18 14:55:11 följande:
    Ja, och mitt tålamod är ju som det är, icke-existerande :P

Jag vet! Jag gick i mjukisbyxor tills jag var tolv :o kan iofs vara skillnad när man bor ute i obygden, men ändå :) är så glad att jag fick vara barn så länge! Och då pratar jag inte bara om mjukisbyxorna :)

Jag tror att många säkert inte orkar med en massa skrik och bråk. Jag tänker att det bästa vore att förbereda barnen på att, nu ska vi gå in här, men idag är det inte lördag, så inget godis eller leksaker idag. Sen kanske det inte alltid funkar, men det är nog så jag kommer göra :) svårt att veta hur man kommer bli som förälder ändå! Hur tror du att du kommer bli? Snäll, sträng? :)

Haha, pappa frågade om vi ville ha hästar, men ingen var särskilt intresserad, så det blev inget av det :P ja precis, det är ju ett barns paradis egentligen! Och på vintern blev det över en meter snö oftast, så vi byggde borgar, tunnlar och hoppade i snön på lägdan tills det blev djupa gropar. Härliga tider! :D

Ja, vi får ju hoppas på att något händer, och det kan ju absolut bli så att det händer när man är avslappnad :) jag hoppas på att det blir något snart för dig! Ja usch, 2016 :S nää, låter galet långt bort..

Haha, jaa, det vill jag så gärna! Men då ska du också bli det! Så det så :D
    haha, mitt börjar ta slut nu också kan jag lova ;) enda tålamodet jag har kvar är att vänta till bim innan jag testar, då jag misstänker att jag ändå inte kommer få svar tidigare. fick hem min munkpeppar nu! fick mail från där jag beställde att dom ska sluta sälja den?! whyy?! Blev rätt förvånad att pillren var blåa.. o.o bara invända mensen och börja knapra! (hoppas ju dock att den inte kommer alls men ;)) 

jag också :D jag blev dock tvingad att växa upp då jag var 12, då både bröst och mens bestämde sig för att komma i den åldern. När jag var 13 hade jag större än mamma och min värld gick från att vara barn till en ung tonåring rätt fort. Minns fortfarande hur jag och grannbarnen lekte i snön, gjorde "hus" och "stall" och lekte hästar. Jag var alltid häst och hade en egen ryttare, hette snöflingan.. vilket minne man har ;D ååh, vill tillbaka :( livet var då underbart då man var barn och inte hade några bekymmer. 

Jo, men sen betyder ju all tid innan mycket också, får dom aldrig något om det inte är lördag så blir det inprintat, skulle dom däremot vara vana att kunna få något vilken dag som helst så är det klart dom bråkar om det. Jag kommer vara stäng, men snäll. Enbart godis på lördagar och aldrig få något annars, men man behöver inte vara arg eller dum för det :) dom ska lära sig i uppväxten helt enkelt. minns själv då jag var liten. vi fick aldrig något om det inte var helg, så även om man försökte få en leksak på en onsdag så visste man redan innan man frågade att svaret var nej, och så var det bara. var aldrig sur på mamma för det, inte länge iaf ;) 

men gud, spola tillbaka tiden och byta familj tvärt så jag fick en häst? ;) är så galet hästintresserad så tror nog det kommer gå över till barnen också :) hahah, när man var liten älskade man snö.. nu har jag en hat/kärlek till det :) är så fint, men drygt att skotta och få bort från bilen ;P och snöstormar är ju bara... blä. har snöstorm nu så man vill bara vara inne :P 

Vi SKA bli gravida nästa år, båda två :D hade varit såå kul om vi blev det nära också :D 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-19 06:24:07 följande:
    Antagligen, är nog bäst att göra så med, så man inte blir besviken för varje negativt test man tar. Jaha, vad bra! Men konstigt då att de inte ska sälja den mer? Kanske den inte säljer så bra? Det hoppas jag med :D

Ah, du var så pass tidig. Fast det kanske var så för de flesta? Jag kommer inte ihåg. Själv fick jag min mens först då jag var 14 :S Ååh, vad mysigt det låter :) Ja, det var tider det, längtar ofta tillbaka!

Helt klart, rutiner är bra! Jo, vi hade det likadant hemma, bara godis på lördag. Däremot så minns jag att vi var och hälsade på hos min mormor en sommar, och på fredagen gick till den lokala ica-butiken. Där hade de en påse med tillbehör till barbie och så, med en massa olika mini-instrument, typ en trumpet, trummor osv, som jag blev jätteförtjust i. Så jag sa till mamma att jag ville ha den. Nej, var svaret, du får köpa den imorgon! Besviken var jag, men inväntade ivrigt nästa dag. Så kom vi dit, och då hade någon annan redan köpt den :( Det fanns bara en, jag var otröstlig :( Fattar inte varför jag alltid kommer ihåg de tråkiga sakerna från min barndom, men den leksaken var tydligen den ultimata leksaken för mig, och jag gissar att mamma inte mådde så bra över det heller. Så jag tänker att jag kommer göra undantag för mina barn, alternativt köpa när dom inte ser, om risken finns att något tar slut. 

Haha, så hästintresserad alltså :) De är fina hästarna, och det är kul att rida, men är fortfarande alldeles för rädd för dom :P Jo, lite så är det.. men kan man inte bygga borgar och hitta på roliga lekar i snön, utan risk för att bli anmäld för det på något sätt, så är ju snö inte särskilt kul alls :P 

Ja, det ska vi! :D vi tajmar det, inga problem ;) nu har jag köpt rosenrot med, så får vi se om det gör någon skillnad :)
    Precis, man blir så överdrivet besviken då det blir negativt hela tiden.. :/ hm, det funderar jag också på.. kanske bara fungerar för ett fåtal och därför får det dåligt rykte? sambon sa bara "jaha, är det där cancerframkallande nu eller?", som att dom skulle sluta sälja det men inte gå ut med varning? haha :P 

vet inte faktiskt, mamma och lillasyster var runt 14-15, tror runt 13-14 är en normal ålder faktiskt :) vad har du för syskon? den gamla goa tiden utan mobiltelefon så man kunde alltid skylla på att man inte visste vad tiden var och dom kunde ju ändå inte få tag i en ;) kunde vara ute lääänge (dvs typ 8-9 i den åldern,, hahaha! :D)

men vad tråkigt :/ förstår att du var otröstlig :( i ett sånt sammanhang hade jag köpt den, iallafall i smyg, om man ser att det bara är en kvar och man misstänker att det inte finns fler då det är en mindre butik. Ser man att det är flera kvar så kan man ju vänta :) 
    haha, barbietillbehör den ultimata leksaken, ja, why not :) är man inställd på att man måste ha den så blir det inte lätt när den är borta.. den enda jag såg framför mig var hästar, skulle ha alla leksaker där det fanns en häst med. Minns när en leksak kom ut, det fanns tre olika hästar och en huvudkaraktär. det enda jag önskade mig var dom tre hästarna med alla tillbehör :) ska ha dom nedpackade någonstans fortfarande.. hoppas jag ^^ sparat en del leksaker som ger mig bra minnen. 

haha, ja ^^ hästar är dock anledningen till att jag var hos ortopeden imorse för att skriva ett invaliditetsintyg då jag ramlade av en häst för 8år sedan och har fortfarande besvär och ont. Nu hoppas jag på en fin summa då jag inte ens kan arbeta som en normal människa utan måste ta pauser ibland. :/ 

haha! ser det framför mig.. "jag har plussat, så nu jääävlar ska du plussa nästa gång också!!" ;) tänkte testa rosenrot om munkpepparn inte fungerar, så du får ge feedback vad du tycker ;D 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-19 16:09:21 följande:
    Ja, kanske det? haha, det hade ju varit rätt hemskt om det var så :P nä, det kanske är nåt ämne i det som förbjudits, även om det inte är farligt, var ju många piller som användes i samband med träning som förbjöds för något år sedan, men de var väl inte farliga, kanske bara inte bra i för stor mängd eller så. Så kanske nåt sånt :) 

Jaha, jag var inte ensam ändå, skönt :) Jag har tre bröder, en äldre och två yngre. Jag hade också en syster, men hon omkom i tsunamikatastrofen 2004 :( I år är det tio år sen, så fast vi skulle ha firat jul med min mans familj detta år så åker vi och firar med min familj istället. Vi var en stor familj iallafall, och det har väl både sina för- och nackdelar :P men vi hade roligt tillsammans! När vi inte bråkade ^^ du hade ett syskon? Haha, ja det var tider det. Fick min första mobil när jag var 18, innandess fattar jag inte hur föräldrar hade koll :P det hade de väl inte antagligen ^^

Jo, det var ju inget vidare. Sånt måste man ju tänka på ibland, att man böjer på reglerna lite ibland, för att översätta direkt från engelska ;) just då var det det roligaste jag hade sett, kunde se framför mig allt jag skulle leka när jag hade dom. Hade en väldigt livlig fantasi när jag var liten :) Haha, kan tänka mig det, om du är hästtokig. Det närmsta jag kom var väl att jag hade någon my little pony ;) Vet inte om jag har någon särskild leksak kvar, mamma har dock sparat varje liten pryl vi hade tror jag, så den ligger nog på lagårdsbotten nånstans :) 

Nej, vad dumt :/ Men du rider fortfarande? Var gjorde du dig illa? Jag har ramlat av en häst en gång, vi fick rida i samband med dagvård, så red vi barbacka och hästen blev rädd av att det ramlade ner is i en fläkt i ridhuset, stegrade sig och började springa. Jag såg mitt liv passera revy, men så gled jag av och landade rätt mjukt på marken :) så jag hade väl tur. Jaha, får du ersättning för det då?

Haha, ja det hade ju varit helt underbart! Nu är det ju bestämt så det måste ju bli så ;) Absolut, det ska jag, och detsamma! Om det nu finns någon munkpeppar kvar att köpa efter jag provat rosenroten :P 
    mja kanske, ser dock att munkpeppar för hästar fortfarande säljs... kanske får ta det då och minska dosen ;) haha! annars borde det finnas på andra ställen. läste om någon som hade köpt det på apoteket, men jag har aldrig hittat munkpeppar på apotek :s 

nejdå, verkligen inte :) aah, okej :) bröder brukar ju vara rätt kreativa när man ska bygga kojor som barn :) men vad hemskt :( den katastrofen var verkligen hemsk, var ju typiskt att hon skulle vara där precis då :( förstår att ni väljer att fira jul med din familj istället, när man blir påmind om såna saker lite extra kan det vara skönt att få vara med släkten :)  
    haha, ja, stora familjer är verkligen för och nack-delar :P jag har en lillasyster som är "hel". Var ensam med henne tills jag var runt 9 då mamma träffade ny och jag fick helst plötsligt två bröder, en äldre och en yngre. När jag var 11 fick jag en "halv" lillebror. Sen träffade pappa sin nya fru och jag fick en storasyster, när jag var 19 fick jag en "halv" lillasyster som fyller 5 i Januari :) så blev en större familj lite senare bara ^^ min storebror ska ha barn nu i April, och man är ju inte nådigt avis! Julen firas med mamma och lillebror, då lillasyster är i Australien.. morr. Brukar försöka ta vartannat, då jag har två familjer och sambon har sin 100mil bort. Jag fick min första mobil då jag var 11-12 typ, en härlig tegelsten, för att mamma skulle kunna nå mig då vi var på semester, annars låg den hemma oladdad ;) haha, dom hade noll koll :D men kul hade man då man inte oroade sig för att telefonen skulle gå sönder, man kunde hoppa ner i havet fullt påklädd och sedan bara springa hem och byta om och sedan ut igen. och när man for till en kompis skulle man ringa när man kom dit från deras hemtelefon.. vilka regler. haha ^^ 
    herregud, hemtelefon har jag inte haft sedan.. ehm.. jag var 14 :D 

awh :/ tråkigt att den var såld då, men tycker du borde minnas tillbaka till dom bra minnena också ;) minns att jag ritade stall på papper, med boxar, spiltor och sadelkammare.. sedan stallade jag upp mina leksaker och det var det fiinaste stallet som fanns tyckte jag ;D får hoppas din fantasi övergår till dina barn, för fantasi i barndomen hjälper en mycket i det vuxna livet också :) har en bekant som aldrig låter hennes barn leka själv, hon sysselsätter dom hela tiden så dom får aldrig använda sin fantasi eller kreativitet.. känns som att hon hämmar dom :/ 

jodå, jag rider fortfarande när jag kan :) jag hoppade med hästen, tappade balansen så landade på svanskotan och gjorde en volt. kunde inte gå på nån månad efter det och har fortfarande känningar.. läkaren ska skriva intyg till mitt försäkringsbolag så får vi se vad dom säger, får jag inget kommer jag klaga, jag har anpassat mitt liv efter skadan och han konstaterade att jag kommer få ännu ondare då jag är gravid, så... jag kommer nog bli sjukskriven rätt tidigt >.< fyfan vad tråkigt <.<

vi får helt enkelt synka kropparna, kanske ska jobba på att synka mensen också så vi har äl samma dag? ;) haha! 

yaay, min termometer med två decimaler kom idag, då har jag större koll på tempen och ser varje liten pluttig ändring :D vaknade imorse och hade 36.0, haft 35,8-35,9 annars.. så jag undrar om jag hade äl igår eller om det var annat som spökade :s blir iaf att ha sexytime ikväll och kolla tempen imorrn. hoppas jag har äl idag, annars blir det en till månad med mens. 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-20 10:27:31 följande:
    Haha, det låter farligt :P Det heter inte munkpeppar egentligen va? Sökte på nätet och det var ett annat namn på det, kommer inte riktigt ihåg vad. 

Ja, det var typiskt :( Det var slutet på en lång resa som började i september. Var meningen att hon bara skulle fira jul där och sen åka hem på nyårsafton. De åkte och träffade vänner i Khao Lak på julafton, hade inte dom vännerna varit där så hade de nog aldrig varit på fel ställe, men så är det ju alltid, en massa om och men och ifall. Det blev ju så ändå, inget man kan göra något åt. Ja, det ska bli skönt att träffa familjen! Och se något annat än Göteborg :) 
    Ojdå, det var ingen liten familj du har :) Tycker det är härligt ändå, fast jag skulle aldrig vilja ha så stor familj själv, som mina föräldrar. Haha, vi hade också en tegelsten, men bara pappa använde den. Vägde säkert två kilo :P Tycker det är rätt skönt att inte vara uppväxt med internet och mobil, då hade man nog inte lekt på samma sätt när man var liten! Blir nog en hel del internetförbud och sånt i framtiden gissar jag ;) Nä, mina föräldrar hade ingen koll heller, fast min pappa var rätt duktig på att lista ut vad jag hade haft för hyss för mig :P Jag har nog inte haft hemtelefon sen 2005 tror jag, det är ju en rätt onödig sak när det kostar lika mycket med mobil och det dessutom går att få tag i folk lättare på det sättet :) 

Vad mysigt :) Det är tur man har dom minnena från då man var liten :) Haha, ja, jag har sagt till mannen att får vi döttrar så kommer dom bli galna små troll precis som när jag var liten, jag var nog rätt jobbig :P rebellen i familjen, kan man lugnt säga.. Nej, vad tråkigt :/ det är, precis som du säger, när man får leka själv, som man får utlopp för sin fantasi. Hon kanske tror att det är bättre för dom, kanske känner sig pressad att hitta saker åt dom att göra.

Bra att du fortfarande rider trots det :) Ja, det får vi verkligen hoppas! Jo, det är klart, men bättre det än att du sliter på kroppen alldeles för mycket, du får vara rädd om dig! Jag hoppas ju på att jag får gå på mammaledighet två månader innan iallafall, med tanke på det jobb jag har så blir det nog rätt bökigt med en stor mage :P 

Haha, ja, jag har ju hört att det ska gå om man umgås mycket, undrar om det funkar likadant när man pratar mycket på nätet ^^ vi har ju båda oregelbundna cykler, så det är ju inte helt omöjligt ;) 

Ja just, det skulle ju jag också köpa, en termometer! Tack för påminnelsen ^^ Oh, vad bra! Hoppas det betyder ÄL nudå :) Håller tummarna!
    haha, kanske det ;D jao, angus-castus heter det :) typ ^^ kan ha lite fel i stavningen men ungefär iaf ;D 

det är så lätt att hamna i dom banorna "tänk om.." :/ jag är livrädd att syster ska bli uppäten av en haj eller något just nu :s jaså? vart ska ni fira då? :) 
    haha, den blev rätt stor ja ^^ totalt 7 syskon med bara 3 som är blodsliga. nej, jag vill inte ha mer än 3 barn, det är okej om sista graviditeten skulle vara tvillingar, då tar jag gärna 4. men jag ska vara gravid max 3 gånger :) 
    jag hade massa förbud mot internet, meen det kan ha varit för att jag aldrig sov annars i tonåren ;) ser framför mig hur mina barn kommer spendera hela livet framför spel, dator.. internet >.< ingen vacker syn. vill ju att dom ska spendera massor med tid utomhus och få uppleva världens faror innan dom blir för gamla :P (okej, lite extremt kanske, men du förstår ;)) haha! jaså du var en sådan ;) jag blev trotsig runt 13-14 då jag började dricka och röka. berättade för mamma som var lugn och sa att jag skulle sluta så fort jag kunde. pappa blev hysterisk och jag skulle sluta rida, inte få pengar osv. tills jag slutat. sen med drickandet så sa mamma bara att hon skulle hämta mig om det var något, hon skulle inte bli arg för att jag drack medans pappa skulle gå i taket. resultatet: jag drack aldrig hos mamma för det var inte lika kul, jag drack hela tiden hos pappa för att trotsa honom.(enligt mig är systemets reklamer väldigt fel ;P) 

ja, minnena man har från barndomen är något jag aldrig vill glömma, så jag hoppas jag dör innan jag blir senil eller dement :) haha! han är förvarnad iallafall :D då ska han inte klaga senare ;) hon har alltid velat vara en perfekt mamma, barnen får aldrig skrika, barnen får aldrig gråta, barnen ska alltid vara sysselsatta. kommer bara bli så fel senare i deras uppväxt.. :/ 

jag satte min i sadeln direkt efteråt och hoppade samma hinder igen för att inte bli rädd för hästar :) smärtan kom efter att adrenalinet lagt sig och hela höger ben blev värdelöst. gick inte att stödja sig eller något. jo iof, är väl bättre att vara hemma än att man ska ha massa ont i onödan :s ja, ditt jobb blir nog jobbigt med en stor mage :o springa runt där och riva ner allt, haha ;) 

haha! kanske därför min mens var sen 7 dagar sist, för att anpassa sig lite mer efter din? ;) min är gaanska regelbunden.. mellan 30-33 dagar någonstans men klart, efter ett par månader sitter vi där med samma cykel ;) 

beställ från billiga-tester! två decimaler för bästa läsning och snabb frakt. fick min dagen efter jag beställde :) nä, inte bra.. varit inställd på att äl var igår hela vecka då jag och sambon jobbat om varandra och inte har haft sexy-time. missade dvs. äl denna månad så ingen bebbe.. nu är man iaf inställd på det men då kommer tiden till BIM vara tråkig, lång och en känsla av hopplöshet. senaste gången vi hade sex var i söndags, och jag vet att det inte kommer räcka alls. blöh. har en känsla just nu av "jag ger upp. jag skiter i allt." 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-20 14:22:32 följande:
    Ja men vi brukar också titta på något innan vi ska sova :) Ja men precis, brukar ju vara så :P

BIM+2 och ingen mens än. Ont i ryggen/svanken och haft flera dagar, rikliga vattniga flytningar, inte mina vanliga mens-symtom och ett jävla humör :P haha!
    rätt mysigt ^^ 

tagit grav-test då? :) 
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-20 14:46:38 följande:
    Ja, så kanske det var :) 

Usch, nä det får vi hoppas hon inte blir! Vad gör hon i Australien? Vi ska till Stockholm, två av mina bröder bor där, så de andra kommer dit med så firar vi hos den äldre med familj. Åh, huga, tvillingar. Skulle nog få smått panik om jag fick reda på att jag skulle få det :P Iofs, vi hade inte heller fri tillgång till internet, men det var ju på den tiden då det var 28,8 modem och det kostade en massa för varje minut som gick. Plus att man blockade telefonlinjen, var ju inte heller så poppis ;) Det var tider det! ^^ Kommer ihåg den första mp3:an jag laddade ner, det tog en timme ;D Minns låten med, What it's like med Everlast. Är fortfarande en av mina favoritlåtar genom tiderna :) 

Haha, kul, nej då stämmer verkligen inte systembolagets reklamer :P Jag kommer nog inte bli glad den dagen mina barn börjar dricka, men kommer alltid göra det klart för dom att de alltid får ringa mig, oavsett vad det är. Jag började nog dricka när jag var 14 lite smått, sen började det bli mycket när jag var 15. Började röka i samma veva, och sen när jag var 16 tyckte min syster att jag skulle börja snusa istället, då det var mindre risk för att bli upptäckt, så så blev det :)

Nej, det får han verkligen inte göra, men han vill ju att dom ska bli som mig, så då får han definitivt inte klaga ;) Jag vill därför hellre att dom ska bli som honom, så vi får lugna barn ^^ Ojdå. Kontrollfreak much? Stackars barn, ja, det kan inte vara sunt :/ 

Det var ju smart! Skönt att du fortfarande kan rida, när du älskar det så mycket :) Tråkigt med ditt ben bara :/ Haha, ja, skulle nog vara tio gånger klumpigare än jag är nu, och då är jag redan ganska klumpig :P 

Japp, så var det nog ;) Vem vet, plötsligt händer det! :)

Jaha, vad klantigt av mig, jag förstår mig inte på det där med tempning ännu.. du får ursäkta mig :( Vet inte om jag förstår ändå, var ÄL igår eller trodde du bara det? Nä, det ska ju passa så man är hemma samtidigt som ens partner. Vid nästa ÄL för min del så jobbar jag kväll, mannen jobbar alltid dag, så han får väl vara aptrött på jobbet den veckan gissar jag.. men ibland får man väl ta en för laget :) Jag kollade faktiskt på den termometern, men jag får vänta tills pengarna rullar in på banken på måndag, för nu har jag inte många kronor kvar. Äl-tester är beställda iallafall, sen tänker jag beställa såna billiga stickor, för de verkar ju funka lika bra som de dyrare graviditetstesterna. Trodde aldrig jag skulle få sån här dille på saker runtomkring när vi började försöka, man blir ju lite smått galen ^^
    Jadu. säg det, är där med en kompis i en månad och gör resten av släkten avis :P aaah, mysigt! :D skönt med omväxling av miljön också :) haha, jag vill faktiskt ha tvillingar, så jag hoppas på det lite smått ;) 
    hahaha, ååh,. gamla goda modemtiden.. den minns jag knappt ;) sambon däremot minns det, han skapade en fin räkning till sin pappa på sisådär 3000 ;D jag har alltid lyssnat på lite rockigare låtar, eller... metall kanske man kan kalla det ^^

nejdu, verkligen inte. jag ska försöka vara som mamma och ta det lite chill, men klart man kommer reagera på att sina barn dricker och sånt.. speciellt i dagens samhälle där var och varannan unge skiter i skolan :s 

dom får bli en blandning mellan er helt enkelt! ;) kanske dom blir lugna med en del hyss inblandat så fantasin håller i sig ;) 
    mja det kan man väl kalla det, tycker så synd om dom.. 

ja, hade blivit knäckt om jag inte kunde rida alls.. haha, jaså det är du? :P 

låter som att det kan vinnas på triss när du säger sådär ;) 

lugnt! det är dagen efter höjningen sker, då det är försent.. >.< höjdes idag igen så nu fattar jag ingenting faktiskt.. två olika höjningar. ohwell.. bara skita i detta denna månad och ta nya tag med munkpeppar nästa månad. har informerat karln att jag inte ska försöka alls i februari och mars så han är inställd på det :) kommer bli två låånga månader. suck :P vill inte ta paus men tror det är likadan då jag blir så depp när jag vet att det inte kommer ske denna månad, men då får jag en till månad med tempning så jag lär känna kroppen bättre :)
    rekommenderar den, tar ett tag innan den piper men det är värt det :) hahaha, jag googlar, jag köper munkpeppar, tempar... suck >.< vad man gör för att bli gravid alltså :) 
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!