Moorii skrev 2014-12-19 16:09:21 följande:
Ja, kanske det? haha, det hade ju varit rätt hemskt om det var så :P nä, det kanske är nåt ämne i det som förbjudits, även om det inte är farligt, var ju många piller som användes i samband med träning som förbjöds för något år sedan, men de var väl inte farliga, kanske bara inte bra i för stor mängd eller så. Så kanske nåt sånt :)
Jaha, jag var inte ensam ändå, skönt :) Jag har tre bröder, en äldre och två yngre. Jag hade också en syster, men hon omkom i tsunamikatastrofen 2004 :( I år är det tio år sen, så fast vi skulle ha firat jul med min mans familj detta år så åker vi och firar med min familj istället. Vi var en stor familj iallafall, och det har väl både sina för- och nackdelar :P men vi hade roligt tillsammans! När vi inte bråkade ^^ du hade ett syskon? Haha, ja det var tider det. Fick min första mobil när jag var 18, innandess fattar jag inte hur föräldrar hade koll :P det hade de väl inte antagligen ^^
Jo, det var ju inget vidare. Sånt måste man ju tänka på ibland, att man böjer på reglerna lite ibland, för att översätta direkt från engelska ;) just då var det det roligaste jag hade sett, kunde se framför mig allt jag skulle leka när jag hade dom. Hade en väldigt livlig fantasi när jag var liten :) Haha, kan tänka mig det, om du är hästtokig. Det närmsta jag kom var väl att jag hade någon my little pony ;) Vet inte om jag har någon särskild leksak kvar, mamma har dock sparat varje liten pryl vi hade tror jag, så den ligger nog på lagårdsbotten nånstans :)
Nej, vad dumt :/ Men du rider fortfarande? Var gjorde du dig illa? Jag har ramlat av en häst en gång, vi fick rida i samband med dagvård, så red vi barbacka och hästen blev rädd av att det ramlade ner is i en fläkt i ridhuset, stegrade sig och började springa. Jag såg mitt liv passera revy, men så gled jag av och landade rätt mjukt på marken :) så jag hade väl tur. Jaha, får du ersättning för det då?
Haha, ja det hade ju varit helt underbart! Nu är det ju bestämt så det måste ju bli så ;) Absolut, det ska jag, och detsamma! Om det nu finns någon munkpeppar kvar att köpa efter jag provat rosenroten :P
mja kanske, ser dock att munkpeppar för hästar fortfarande säljs... kanske får ta det då och minska dosen ;) haha! annars borde det finnas på andra ställen. läste om någon som hade köpt det på apoteket, men jag har aldrig hittat munkpeppar på apotek :s
nejdå, verkligen inte :) aah, okej :) bröder brukar ju vara rätt kreativa när man ska bygga kojor som barn :) men vad hemskt :( den katastrofen var verkligen hemsk, var ju typiskt att hon skulle vara där precis då :( förstår att ni väljer att fira jul med din familj istället, när man blir påmind om såna saker lite extra kan det vara skönt att få vara med släkten :)
haha, ja, stora familjer är verkligen för och nack-delar :P jag har en lillasyster som är "hel". Var ensam med henne tills jag var runt 9 då mamma träffade ny och jag fick helst plötsligt två bröder, en äldre och en yngre. När jag var 11 fick jag en "halv" lillebror. Sen träffade pappa sin nya fru och jag fick en storasyster, när jag var 19 fick jag en "halv" lillasyster som fyller 5 i Januari :) så blev en större familj lite senare bara ^^ min storebror ska ha barn nu i April, och man är ju inte nådigt avis! Julen firas med mamma och lillebror, då lillasyster är i Australien.. morr. Brukar försöka ta vartannat, då jag har två familjer och sambon har sin 100mil bort. Jag fick min första mobil då jag var 11-12 typ, en härlig tegelsten, för att mamma skulle kunna nå mig då vi var på semester, annars låg den hemma oladdad ;) haha, dom hade noll koll :D men kul hade man då man inte oroade sig för att telefonen skulle gå sönder, man kunde hoppa ner i havet fullt påklädd och sedan bara springa hem och byta om och sedan ut igen. och när man for till en kompis skulle man ringa när man kom dit från deras hemtelefon.. vilka regler. haha ^^
herregud, hemtelefon har jag inte haft sedan.. ehm.. jag var 14 :D
awh :/ tråkigt att den var såld då, men tycker du borde minnas tillbaka till dom bra minnena också ;) minns att jag ritade stall på papper, med boxar, spiltor och sadelkammare.. sedan stallade jag upp mina leksaker och det var det fiinaste stallet som fanns tyckte jag ;D får hoppas din fantasi övergår till dina barn, för fantasi i barndomen hjälper en mycket i det vuxna livet också :) har en bekant som aldrig låter hennes barn leka själv, hon sysselsätter dom hela tiden så dom får aldrig använda sin fantasi eller kreativitet.. känns som att hon hämmar dom :/
jodå, jag rider fortfarande när jag kan :) jag hoppade med hästen, tappade balansen så landade på svanskotan och gjorde en volt. kunde inte gå på nån månad efter det och har fortfarande känningar.. läkaren ska skriva intyg till mitt försäkringsbolag så får vi se vad dom säger, får jag inget kommer jag klaga, jag har anpassat mitt liv efter skadan och han konstaterade att jag kommer få ännu ondare då jag är gravid, så... jag kommer nog bli sjukskriven rätt tidigt >.< fyfan vad tråkigt <.<
vi får helt enkelt synka kropparna, kanske ska jobba på att synka mensen också så vi har äl samma dag? ;) haha!
yaay, min termometer med två decimaler kom idag, då har jag större koll på tempen och ser varje liten pluttig ändring :D vaknade imorse och hade 36.0, haft 35,8-35,9 annars.. så jag undrar om jag hade äl igår eller om det var annat som spökade :s blir iaf att ha sexytime ikväll och kolla tempen imorrn. hoppas jag har äl idag, annars blir det en till månad med mens.