Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
Hej alla! Det är så spännande att läsa om allas försök och de plus som dyker upp :) Lycka till allesammans!
Jag och fästmannen har bestämt oss för att försöka få vårt första barn. Jag är 29 år, slutade med p-piller den 18/8-14 efter att ha tagit dem sedan 16 års ålder. Hade sista mensdagen den 28/8-14 och har sedan dess ännu inte fått någon ny mensperiod sedan jag slutade med p-piller. Dock fick jag en mellanblödning, eller vad man ska kalla det, den 9/9-14 (nidblödning?)
Gjorde graviditetstest med Clear Blue efter Beräknad Icke Mens (BIM 19/9) om jag fortfarande hade tagit p-piller: fick negativt 23/9 med urin från sena kvällen och negativt 29/9 med morgonurin.
Fortfarande ingen ny mensperiod och jag tror mig känna diverse geaviditetstecken: ömma bröstvårtor, värk i magen (mensvärk?), rapar (mer än vanligt;) gasig (inte mer än vanlig, med min laktos-/glutenintolerans), mår illa emellanåt (mår annars sällan illa).
Ja, antingen har vi haft vråltur och lyckats pricka in första ägglossningen efter p-pillerstoppet, men att hcg-nivån inte är tillräckligt hög för att ge utslag på stickorna. Eller så jobbar kroppen med att komma i ordning efter p-pilleruppehållet och att mensen kommer när som helst. Uppdatering kommer!