• cosinus

Min dotter vägrar kissa på förskolan

Men är hon kissnödig då.

Min 4-åring kissar jättesällan. Sommaren hon var 2 och slutade med blöja kissade hon under flera veckor kl 10 och 18. Endast. Då kunde hon inte slå på kisset om hon inte var nödig så det blev bara de två tillfällena.

Hon kissar på dagis eftersom hon vägrar kissa innan vi åker hemifrån så då blir hon kissnödig på dagis vid 10 och så kissar hon som regel när vi kommer hem på eftermiddagen och under protester på kvällen (då är hon ju inte kissnödig).

men kissade hon 8 innan vi åkte hemifrån skulle hon nog inte ha några problem att hålla sig till hämtning.

• cosinus
    MySecret skrev 2014-09-12 13:45:37 följande:

Pojkar ska kissa var fjärdetimme, flickor kanske det får gå längre tid för. Även om barnen kan hålla sig är det ju inte bra.

Det låter som att din dotter dricker alldeles för lite.

Hon dricker inte jättelite, det gör hon inte. Men visst sveper hon två glas saft så går hon ju oftare.

Storasyster är nästan likadan, tror inte hon kissat mycket mer än 3 ggr på ett dygn hon heller. Nu är hon ju 10 så jag har ingen koll men vet att när hon var liten så kissade hon ofta inte sitt morgonkiss på helgerna föränn 11-12 på dagen. Åkte man iväg före lunch fick man tvinga iväg henne på toa innan just för att hon inte gått tidigare självmant.

Killarna kissar lite oftare det gör de men inte nämnvärt.
Svar på tråden Min dotter vägrar kissa på förskolan