• Anonym (Ledsen....)

Börjar ge upp nu...

Jag & min f.d sambo försökte få barn i över 1 år, vi gick till barnmorskan & inget var fel på mig. Hon ansåg att han inte behövdes utredas, då han hade två barn sedan innan.

Men vi gick isär, och ett tag efter det träffade jag en ny man som jag numera är sambo med & förlovat oss nyligen. I början av sommaren så påbörjade vi projekt Skaffa Bebis. Och ja, det går inte liksom...

Jag börjar ge upp snart! För alla runt omkring mig får barn, men inte jag??? Och jag läser mig blodig på alla tips som finns på nätet. 

Någon annan i samma sits?

• Svar på tråden Börjar ge upp nu...
  • Annica71

Så var det för mig också. Började försöka få barn med min f.d. man och utredningen visade att inget var fel på oss men vi lyckades inte bli gravida ändå trots IVF.
    Vi gick isär och jag träffade min nuvarande man och inte heller vi blev gravida. I utredningen visades inga fel på någon av oss men det gjordes en skrapning av min livmoder och vips så blev jag gravid, efter 10 års kämpande!
    Sen blev det missfall osv men det är en annan historia. Idag har vi iallafall 2 underbara tjejer på 7 resp 9 år.

GE INTE UPP!!!

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Ledsen....)
    Vickan I skrev 2014-09-11 16:48:18 följande:

Vad ingick i utredningen som bm gjorde på dig?

Ultraljud + blodprov. Och blodproverna visade att jag har ägglossning & att mina hormonnivåer var perfekta. Vad det nu betyder...

Och ingen ärrvävnad när hon tittade med ultraljudet. Jag har ju varit gravid en gång, 2008/2009. Men slutade i sent missfall
  • Anonym (***)

Mitt första ex o jag försökte i 3 år, sen vart han otrogen en gång o slampan vart gravid med en gång.
    Träffade en ny man o vi försökte i nästan 5 år innan det til sist vart ett plus.
    Hade också ett missfall i tidigt i första förhållandet.

• Anonym (***)

Jag fick provera utskrivet o så la jag om min kost.

• sonja79

Hej
    Har försökt bli gravid 5 år nu, och försökt med IVF men inget händer. och har inte fått riktigt svar på vad som kan vara orsaken.
    Så jag förstår vad du menar med att ge upp. Det är så det känns just nu. 
    Och vänner som vet om det Har alla barn, så dom förstår inte hur det känns. 
    Vill säga till dig att ge inte upp men jag vet ju hur det.
    Så istället  STORT KRAM

Svar på tråden Börjar ge upp nu...