Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Barnböcker till 15 månaders kille!

MammasPojke13 skrev 2014-09-06 21:17:02 följande:
    Suck hela svaret till dig Scoops försvann. Men Max, Bu och Bä och Ingrid-böckerna står på inköpslistan redan! Och ja, de nya Pippi och Emil böckerna är jättefina, men som sagt så är jag inte ute efter pekböcker (skulle nog skrivit det i TS).
    Emil och Pippi-böckerna som jag tänker på är inte pekböckerna, utan de med sången i. Där finns ju en hel serie med Små grodorna, Det var så roligt, Ekorren satt i granen o s v.

Sjung med djur och Sjung med fler djur gillas av min 15-månaders. Sedan gillar hon böcker som storasyster fick om läggdags och potträning där det finns en knapp. Böcker med flera knappar med ljud har hon nog inte börjat uppskatta än, men annars finns ju med instrument, bilar, djur mm.

Sedan gick vi med i Barnens bokklubb och fick den fina boken Svenska vaggvisor med ljudpanel för portot. Den trycker hon gärna på och bläddrar i. Annars "duger" nog det mesta till henne att bläddra i. Dock föredrar jag kartongböcker då hon gärna äter på böcker och ibland drar sönder någon sida. Så har ni lämnat kartongböckerna, så finns ju massor att välja på.

Sedan är ju biblioteket ett utmärkt ställe att LÅNA böcker och kunna byta ut med jämna mellanrum. Att bara köpa kan ju bli dyrt.

• mammalovis
    MammasPojke13 skrev 2014-09-06 22:08:41 följande:
    Det var Scoops som tipsade om de nya pekböckerna! :) Finns en serie som heter "Ellen och Olle sjunger", inte den serien du menar?

Och ja, min pojk hade också tuggat sönder böckerna om han fick chansen, men han får bara ha kartongböckerna själv, resten står högre upp på en hylla för att han inte ska riva/bita sönder dem, så dem plockas bara ner när vi ska läsa innan sovdags. :)

Och biblioteket besöker vi också och lånar böcker på. Men vill köpa ett par stycken själv ändå och ha hemma. Väntar en liten till så dem kommer att användas ett par år så! :)
    Ja, det var Ellen och Olle sjunger jag tänkte på, Catharina Kruusvals fina bilder. Jag hade dock ingen sådan bok hemma nu. Men det är ju inga pekböcker utan de har ju en av sångens meningar på varje sida. Rena pekböcker med bild utan text finns ju med Emil också.
Svar på tråden Barnböcker till 15 månaders kille!