Barnböcker till 15 månaders kille!
MammasPojke13 skrev 2014-09-06 21:17:02 följande:
Suck hela svaret till dig Scoops försvann. Men Max, Bu och Bä och Ingrid-böckerna står på inköpslistan redan! Och ja, de nya Pippi och Emil böckerna är jättefina, men som sagt så är jag inte ute efter pekböcker (skulle nog skrivit det i TS).Sjung med djur och Sjung med fler djur gillas av min 15-månaders. Sedan gillar hon böcker som storasyster fick om läggdags och potträning där det finns en knapp. Böcker med flera knappar med ljud har hon nog inte börjat uppskatta än, men annars finns ju med instrument, bilar, djur mm.
Sedan gick vi med i Barnens bokklubb och fick den fina boken Svenska vaggvisor med ljudpanel för portot. Den trycker hon gärna på och bläddrar i. Annars "duger" nog det mesta till henne att bläddra i. Dock föredrar jag kartongböcker då hon gärna äter på böcker och ibland drar sönder någon sida. Så har ni lämnat kartongböckerna, så finns ju massor att välja på.
Sedan är ju biblioteket ett utmärkt ställe att LÅNA böcker och kunna byta ut med jämna mellanrum. Att bara köpa kan ju bli dyrt.