Barnböcker till 15 månaders kille!
Tips på ERA bästa barnböcker, som passar till en kille på 15 månader. :) Gärna tips på fina sagoböcker också, med inte allt för långa sagor. :)
Tips på ERA bästa barnböcker, som passar till en kille på 15 månader. :) Gärna tips på fina sagoböcker också, med inte allt för långa sagor. :)
Det är väl mest pekböcker i den åldern. Tex med djur brukar ju vara roligt. Så småningom när man vill ha lite handling är Totte-böckerna toppen tycker jag.
Det har kommit nya pekböcker med både Emil och Pippi som är jättefina! :) Kanske något att titta på? Det finns också en ny Pettson och Findusbok i kartongstuk med lite text.
Annars brukar det vara mest populärt med böcker av Stina Wirsén, Sandberg (Anna och långa farbrorn) Bu och Bä, Pino - böckerna, "Ingrid" -serien.
också "Max" - böckerna - Max kaka, Max potta, Max Boll osv.
Mvh / Barnbibliotekarien
Man behöver absolut inte bara köpa pekböcker. Det går jättebra att köpa "textböcker" och i början titta på och berätta runt bilderna själv och sedan läsa texten när barnet är större.
Mitt tips är Anna-Clara Tidholm. Vår son har älskat Nalle-böckerna från ca 1-årsålder och även Varför då och Ut och gå-böckerna. Antologin Barnkammarboken (den vita) gillas också här hemma.
Jo, sonen har gillat Totte också från ca 13-14 mån ålder, liksom böckerna om Leo av Linne Bie (finns både som enklare pekböcker och med mer text i).
Alexi: Är inte ute efter pekböcker, det har han redan massor men är inte så intresserad av dem. Han tycker om att ligga bredvid mig i sängen på kvällen innan sovdags och lyssna på en saga. :)
Scoops: Max, Bu
Suck hela svaret till dig Scoops försvann. Men Max, Bu och Bä och Ingrid-böckerna står på inköpslistan redan! Och ja, de nya Pippi och Emil böckerna är jättefina, men som sagt så är jag inte ute efter pekböcker (skulle nog skrivit det i TS).
Minerva123: Ja, böcker med lite text är en favorit här! :) Ska kolla upp den vita barnkammarboken (har den blåa med sånger i) och Totte-böckerna är även dem med på inköpslistan. Och även Emma-böckerna. (Eller ja, inte alla - men någon från varje..)
Rekommenderar också Anna-Clara Tidholm, vårt barn har inte fastnat för Nalle-böckerna än, är strax under 1 år, men har i någon månad älskat särskilt "Knacka på" och "Hitta på". Jättebra böcker för små barn!