krångel vid amning
Bebis krånglar så mycket vid amning. Det började vid 2 månader och har hållit på så i 4-5veckor. Jag får gärna sitta ner och amma när hon är helt nyvaken, innan hon riktigt vaknat till. Men annars blir hon sur, gråter, skriker, släpper taget om bröstet om jag inte står och går, ibland tom guppar. Bra för mina ben kanske, men väldigt jobbigt i längden. Det verkar vara både i ett tyst och lite mörkare rum, i ett "vanligt" rum med tv eller radio, folk som pratar och normalljust. Spelar heller ingen roll om mjölken sprutar eller om det rinner sakta. Och liggamma fungerar inte heller.
Suck.
För mig känns det som att allting med bebis har krånglat medans för en del vänner som har barn i samma ålder fungerar allting hur finfint som helst. Ja, jag vet att alla barn är olika. Men att stå och gå under amning flera flera gånger per dag är lite halvjobbigt. Särskillt om man har besök, är borta eller tom ute på fiket (ja, jag tycker att det är ok att amma på cafe).
Någon som vet varför jag inte kan sitta och amma? Har hört att vid 3 månaders ålder har de en utveklingsfas, men det började ju redan vid 2 månader, och inte kan de väl hålla i sig i ca 5 veckor och inte spela någon roll när/var/hur jag ammar?