hjälp
Hej behöver lite tips och råd
ska börja berätta om vårat liv.ensamstående pappa med 3barn.det har varit väldigt rörigt barnen har bott med mig under en längre tid.mamman lämnade oss när det blev för jobbigt.fick problem med min hjärntumör.hon hitta en ny kärlek 70mil bort. Bodde där ett halv år.flytta tillbaka sen till samma samhälle som vi bor i.ville ha barnen anvar vecka vi provade det i ca 1 år.tyvärr är vi så olika när det gäller barnen.hon är mer som en kompis dom sitter framför datorn alt tvn när dom är där mamman gör inte så mycket mer.
har alltid fått sköta klädinköp.föräldramöten.fotbollsträningar etc.
vi kom överens om att det va bättre om dom bodde hos mig.
då hitta hon ny kärlek 8 mil bort.har barnen anvar helg har funkat hyfsat i 2 års tid.tyvärr festas det ganska mycket där.bla ringde hennes nya man mig en natt bad mig hämta igen barnen för exet jagade honom med en sönderslagen glasflaska.
Har haft bra kontakt med hennes nya kille tom stannat på kaffe när barnen lämnats.
tyvärr har dom separerat nu.hon har lämnat huset skaffat en lägenhet i stan.min son på 13år vill flytta till henne på halvtid.blir tyvärr 6mil till hans skola.sen har han börjat konfaläger i fotbollsträning har han ju också.hon har varken ekonomi.bil eller intresse att han ska få va med på nått sånt.tror hon vill han ska flytta till henne bara för hon känner sig endsamm och för att hon ska få bidrag till hyran av sos.
hjälp har sagt åt min son att bussresorna blir för långa.han måste välja bo med en av oss.nu säger han det är upp till mig om han får bo här annvar vecka.
ser det inte som ett alternativ vi är för olika.han bodde hos henne 5 dagar förra veckan kom hem oduchad och en väska tvätt till mig.kommer ändå få sköta det mesta.ska jag stå på mig å låta honom flytta till sin mor?
ha i beräkning att hon har bara lånat en lägenhet av sos pga hon påstod sig va psykisk misshandlad av sin pojkvän.trotts det åker hon till honom med barnen annvar helg.
snälla lite tips å råd