• MorCaa

Bf Maj 2015

kanien skrev 2015-02-15 09:28:05 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??

Åh vad lustigt! Vi med!! ??

• MorCaa

Vad roligt det är att läsa förlossningssnack.. Tänk att det inte var längesen som vi diskuterade första spakar, RUL, kub och missfallsoron.. Och nu är det inte långt kvar till de första av oss visar upp sina ärtor.. ????.

V 30+5

• MorCaa
    Bebben84 skrev 2015-02-27 21:51:17 följande:

Jag tycker det är jättelååååååäng tid kvar :/

Men om du jämför med vad vi har bakom oss med tiden vi har framför oss är det inte lång tid.. Sen håller jag med om att det gärna fick gå fortare.. ;)
  • MorCaa
    Isabella93 skrev 2015-03-15 22:21:16 följande:

Hej! 

Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske? 

Det blir ofta mer aktivitet i slutet eftersom det finns mindre plats.. :) dessutom kan det vara så att den försöker hitta sin sista ställning och förbereder sig för att snart fixera sig..
  • MorCaa
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

Åh grattis!! <3
  • MorCaa

Kl ett inatt gick vattnet och 05.52 föddes den här lilla gobiten! Vägde 3675g och var 51cm lång.. LYCKLIG!!

39+5
  • MorCaa

Tack alla! Vi mår bra men lite trötta.. Och han är bedårande! Kan inte sluta titta på honom! <3

Svar på tråden Bf Maj 2015