Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Börjar misstänka att jag har för mycket fostervatten. Min mage är verkligen hård och spänd som en melon dygnet runt plus att jag inte känt rörelser sedan julafton typ, kanske någon buff i förrgår men osäker.. Lyssnade på hjärtat den 29:e. Känns rimligt att för mycket vatten plus moderkaka i framvägg dämpar rörelserna rejält? Vecka 23 på måndag. Hmm..

• Kissemiss
    pco skrev 2015-01-03 16:36:50 följande:

Kan man ha för mkt fostervatten?

Jag kände den dagen innan julafton o sen inget (någon buff kanske någongång efter det men osäker) kände inget mer än så på 1v o nu har jag känt 3dagsr i rad, har oxå moderkakan i framvägg så med det menar jag att det är inget ovanligt, men jag vet man blir jäkligt orolig så har lånat en kompis clearblue o lyssnat på hjärtat för att bli lugn.

Japp det kan man, men det är väldigt ovanligt.. Ska ringa min BM på måndag! Funderat förövrigt att byta BM då jag tycker hon är lite kort under våra möten, hade inte varit där sedan oktober och när jag kom dit den 29 oktober så gav hon mig all "nödvändig" info, lyssnade på hjärtat och sedan sa hon "om du inte har något mer att tillägga så ses vi nästa gång i slutet på januari". Jag kände att hon ville bli av med mig för hon bjöd verkligen inte in till en liten samtalsstund. Hela "mötet" varade i 15 minuter och jag frågade ingenting för jag blev lite paff.. Men det kanske är såhär kort det är?
  • Kissemiss
    Kissemiss skrev 2015-01-03 17:38:54 följande:

Japp det kan man, men det är väldigt ovanligt.. Ska ringa min BM på måndag! Funderat förövrigt att byta BM då jag tycker hon är lite kort under våra möten, hade inte varit där sedan oktober och när jag kom dit den 29 oktober så gav hon mig all "nödvändig" info, lyssnade på hjärtat och sedan sa hon "om du inte har något mer att tillägga så ses vi nästa gång i slutet på januari". Jag kände att hon ville bli av med mig för hon bjöd verkligen inte in till en liten samtalsstund. Hela "mötet" varade i 15 minuter och jag frågade ingenting för jag blev lite paff.. Men det kanske är såhär kort det är?

*29 december
  • Kissemiss

Om man har ett stillasittande kontorsjobb så är det väl föräldrapenning man måste ta ut för att vila innan förlossning? Så segt att behöva ta föräldradagar innan bebis är född Men att jobba in i det sista när magen redan är stor som en boll och ryggen värker känns ju inte heller så kul..

• Kissemiss
    Hallondricka skrev 2015-01-06 05:30:38 följande:

Ja som någon sa är det de eller att bli sjukskriven. Är ju inte säkert att man kan få en sjukskrivning som f-kassan godkänner heller :/ Har med kontorsjobb och redan innan jul var det en plåga att sitta där. Har höj och sänkbart skrivbord men hjälper inte då det känns som ALLT gör ont när jag sitter och rygg/svank/bäcken gör ont när jag står upp. Har vart ledig sedan 18 december och bävar för att gå tillbaka imorgon.

Precis samma här, inget är bekvämt nog..
  • Kissemiss
    Cherryay skrev 2015-01-07 17:26:28 följande:

Skulle kunna äta hela tiden, är konstant hungrig och sugen på något att äta. Försöker fylla ut med vatten men det hjälper inte, så går bara runt hela dagarna med glupande aptit och drömmer om mat. Skitsvårt att försöka följa direktivet: "ät inte för två" :/

Samma här!! Försöker även att inte äta socker (godis,bullar) sedan årsskiftet då det blev alldeles för mycket tidigare, rädd att få graviddiabetes!
  • Kissemiss

Försöker googla fram en riktigt bra checklista med vad man behöver köpa till bebis men hittar ingen bra! Större grejer kommer jag ju på själv, typ spjälsäng men sedan är det alla tillbehör som jag inte har koll på :)

• Kissemiss

Tack för tipsen! :)

Tänker ni ha något täcke till bebisen? Eller kör man bara på pyjamas? Tänkte om den får täcket över ansiktet på natten :O

Plus det här med kudde, verkar vara väldigt olika rekommendationer. Har förstått att man inte ska ha en för mjuk då det finns kvävningsrisk men det finns en specialkudde (ser ut som en nalle) som motverkar att bebisen får platt huvud av att ligga på rygg jämt. Vad tror/tycker ni?

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-01-11 00:42:11 följande:

Har en dotter på 9 år och bor i norra Stockholm :)

Jag bor också i norra Stockholm, det här är första bebisen
  • Kissemiss

Såg en spark genom magen för första gången i morse!! Blev som en bula på magen i några sekunder :D så coolt!! Vecka 24 idag.

Svar på tråden Bf Maj 2015