Inlägg från: nathalieg91 |Visa alla inlägg
  • nathalieg91

Bf Maj 2015

Plussade idag på bim efter snart 2 års försök:) har 3 missfall i och 1 års fertilitetsutredning i bagaget så hoppas att den lille vill stanna kvar denna gång! 24 år från Göteborg beräknad förlossning blir ungefär 15/5

• nathalieg91
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-04 15:02:15 följande:

Är det någon här som kontaktat MVC ännu?

I vilken vecka fick ni isf inskrivningstid?

Kommer inte ihåg när man gjorde det förra graviditeten men enl. FLs sida står det att man bör göra det i v6 som jag är i nu.. Hur tänker ni andra?

Har gått privat på barnmorskegruppen, ringt i stort sett när jag plussat och fått tid för inskrivning & tidigt ultraljud runt vecka 8-10! kan jag rekommendera varmt!
  • nathalieg91
    hisingenftw skrev 2014-09-04 17:12:31 följande:
    Ska du gå på barnmorskegruppen denna gången också ?
    Nej nu kommer vi gå på reproduktionsmedicin till en början där vi genomgått vår fertilitetsutredning. Så kommer få göra många tidiga ultraljud från vecka 6-12 (går på progesteronbehandling just nu) sen kommer jag förflyttas över till barnmorskegruppen om allt ser normalt ut!
  • nathalieg91
    Den och den skrev 2014-09-04 19:34:33 följande:
    Meh... Varför blev jag anonym? Det valde jag aldrig :)
    Jag lovade mig själv att inte fastna i familjelivs alla trådar men nu sitter jag här igen Jag går in i vecka 5 imorgon (4+0) så det är ju väldigt tidigt! Jag skulle ringt idag men hejdade mig i sista stund.. Har sån ångest vad gäller VUL så vågade inte ringa och få en tid, känns som rena "domedagen" varje gång! Men jag tänkte ringa på måndag när jag smält detta besked och boka in! Min läkare har sagt att det blir VUL från v 6 så hoppas att tiderna inte är fullbokade nu! Ja det förstår jag verkligen! Hoppas du får en tid så det tajmar med din mans ledighet! Jag har haft upprepade missfall ( missed abortions ) alla i v10 så det är därför jag går på progesteron så jag hoppas verkligen att bebisen får stanna kvar denna gång! Samma för dig eller har ni gjort IVF? Är det lutinus du tar?
  • nathalieg91
    Den och den skrev 2014-09-04 20:43:18 följande:
    det var jag ;)
    Okej.. Jag fick också plus först på bim+1 vilket är ovanligt för mig! Har fått plus jättetidigt de andra graviditeterna.. Fick en brun flytning i måndags när jag var på toa också men hoppas att det var en "nidblödning" har inte kommit mer... Jag testade mig bara med digitalt denna gång har lovat mig själv att inte testa och se om det blir starkare/svagare streck men det är skitsvårt jag vet!!! Fy vad jobbigt med okontaktbar sambo :( man behöver någon att ventilera med såklart! Du får skriva här om du vill ventilera dig! Åh fyy vad jobbigt med 4 missfall :( hoppas att progesteronet hjälper dig på traven nu så att det går vägen denna gång!
  • nathalieg91

är så dum som åker och köper nya test när jag plussade med cb digital i torsdags på bim+1 "gravid 1-2". Tog ett RFSU nu som blev såhär svagt 4 dagar efter bim :( nån som har erfarenhet av dessa test? Orkar inte få ett missfall till :( borde ju vara mkt starkare nu....

• nathalieg91
    Den och den skrev 2014-09-07 20:07:57 följande:
    Det är ju svårt att jämföra så här på bild, men här ser du min vecka med RFSU! Nu tror jag att jag inte har bim+4 med men på +3 är det fortfarande väldigt svagt! Hade 1-2 på digitalt då.

Sen på kvällen på +5 var det väldigt mycket starkare och jag fick 2-3 på digitala. Så ge inte upp! Men jag vet precis hur det känns! Man vill att testerna ska öka! phpBSzwpF46597.jpg
    Tack så mycket! Blev lite lugnare nu... Tur att det finns så snälla människor som tar sig tid att svara och hjälpa :) har haft en skitkväll rent ut sagt men känns bättre nu! Det är SÅ tufft med många missfall i bagaget, tror jag ska bli tokig av oro och ångest ibland!

Tack för stödet :)
  • nathalieg91
    kathen skrev 2014-09-12 07:02:24 följande:

Är det någon här som också tar progesteron? Vore skoj att jämföra lite symptom. Nackdelen med att ta progesteron är att det är svårt att veta om man har symptom från graviditeten eller om det bara är biverkningar av progesteronet..

Jag går också på progesteron :) känner inget annorlunda från tidigare graviditeter då jag inte tagit progesteron! Har lite ömma bröst, lite molvärk som kommer och går och uppsvälld mage, men hade somsagt likadana symptom då jag inte gick på progesteron så det har inte påverkat mig direkt!
  • nathalieg91
    kathen skrev 2014-09-12 20:44:02 följande:
    Jag har också väldigt ömma bröst och bröstvårtor. Det spänner till i brösten och gör ont, känns som att dom blir större och det gör riktigt ont ibland. Magen sväller upp fast det gör den alltid på mig (har IBS) men jag är riktigt trött också och idag har jag varit supertrött. Thank God it's friday säger jag bara... kändes riktigt tungt att jobba idag!  Fast allt det här kan även vara biverkningar från progesteronet.... men jag hoppas såklart att det beror på graviditeten. Är så himla orolig över att få MA igen så har svårt att slappna av. Har tagit progesteron (crinone) i 25 dagar nu och det stod på bipacksedeln att eventuella biverkningar är snabbt övergående så då borde de ha gått över vid det här laget, visst?

Vad tar du för typ av progesteron?
    Okej!! Jag har också IBS så är typ alltid lika svullen haha :) jag tar lutinus pga upprepade missfall (ma).. Har haft 3 i rad som upptäckts i v10 (graviditeterna har avstannat i vecka 8 varje gång ) så jag vågar inte njuta, planera eller vara glad för denna graviditet än!! Blir helt svettig när jag ser alla diskutera barnvagnar redan!!
  • nathalieg91

Ni kan radera mitt namn ur gruppen.. Fått mitt fjärde missfall på raken .. Lycka till alla andra!

• nathalieg91
    snuttan87 skrev 2014-09-18 11:23:56 följande:

Usch vad tradigt för er som fått mf smile4.gif håller tummarna för att det går bättre nästa gång!

En dum fråga kanske, men hur märker man att man fått mf? smile4.gif

Alla mina graviditeter så har jag känt på mig det.. Symptomen har försvunnit, framförallt molvärken och ömma bröst, sedan har det visat sig på tidigt VUL att graviditeten avstannat.. Har aldrig fått blödningar utan bara känt på mig att något varit fel och symptom som försvunnit!
Svar på tråden Bf Maj 2015