HäckHäxan skrev 2014-09-01 12:13:15 följande:
Eller så är man helt enkelt en röv, eller så har man känslor för någon annan, eller så har man ett stort bekräftelsebehov eller så gillar man kicken av det förbjudna, det finns så många eller gällande just otrohet så man kan inte annat än skaka på huvudet. Det bästa skälet tycker jag är när folk rättfärdigare sitt beteende genom att säga att partnern inte vill ha sex lika ofta.
Det är alltid lika intressant att tydligen vissa kan hålla sina kön innanför sina egna brallor i en relation även om partnern inte har lika hög lustnivå och andra verkar fullkomligt oförmögna att göra det.
Det handlar om att den otrogna gör ett aktivt val, jag menar fittan brukar ju inte bara ramla över en kuk och suga sig fast där och män brukar inte snubbla och vips så hamnar kuken i någon annan än partnern. Aktiva val det är vad det handlar om.
Jag väljer att vara otrogen och jag tycker det är rätt för att jag behöver bli bekräftad eller jag behöver knulla mer än min partner eller jag har känslor för någon annan eller det verkar kul just då eller det förbjudna är spännande. Låt sen säga att du var full samtidigt, men jaha hoppsan sa, har du så dålig självkontroll så kanske du bör överväga att hålla dig till Loka hädanefter, den formen av bubblor brukar inte berusa på samma vis som andra bubblor kan göra.
Personligen skiter jag i varför folk väljer att vara otrogna, var och en har sin egen moral. Det jag föraktar är när de åker fast och sen fan sitter och gnäller om skiten och spelar offer och martyrer, som om att de blir förvånade över att partner blir upprörd när det kommer fram att de doppat runt i andra, hur man nu ens kan bli förvånad över det där när man valt att själv sätta allt de man har som insats för att få knulla lite.
Ännu bättre är alla de där som tycker att de är okej att de är otrogna men skulle gå i taket om deras partner var det, för det går ju minsann inte an att deras kära fru/man/partner ligger med någon annan, nej då skulle de minsann lämna partner illa kvick, usch och fy! Det är enbart deras skäl till otrohet som är rätt, inte den andres. I min värld så är det väl antingen lika rätt eller precis lika fel.
Nu citerade jag dig och harangen är inte menad till dig direkt, det bara flöt på när jag ändå var igång, så inget personligt menat.
I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
Min otrohet mot mitt ex räddade mig från psykisk misshandel och ett skitliv. Jag behövde vakna. Jag är igen dålig människa för det. Jag har hittat världens bästa karl som vet allt, men han är inte orolig.
En familjemedlem var känslomässigt otrogen vilket hjälpte henne ur ett dåligt äktenskap. Både hon och hennes exmake mår bättre idag. Hon är min moster och en helt fantastiskt fin människa.
Och inte heller detta är ett personligt påhitt, men jag vill bara påpeka att det KAN vara så att människan bara är olycklig. TS var en sådan. Han hade tänkt göra slut i alla fall.