Inlägg från: NenaShebelle |Visa alla inlägg
  • NenaShebelle

BF MAJ 2015

Jag undrar om det är någon som fått utslag/prickar i samband med graviditeten? Har nämligen fått små hudfärgade prickar (ser ut ungefär som värmeutslag) runt brösten och bak mot ryggen.. Har även ont i magsäcken och haft det de senaste dagarna. Någon som vet vad det kan bero på?

• NenaShebelle
    Arcoiris skrev 2014-10-03 16:35:57 följande:

Nix, hjärtat slog inte.

Usch så tråkigt!! Måste kännas jättejobbigt.. Styrkekramar till dig!
  • NenaShebelle
    Jessan skrev 2014-10-21 17:23:30 följande:

Imorgon ska jag på kub-ultraljud. Känner mig väldigt nojig, hoppas på ett bra resultat...

Blandade känslor? Så känner jag i alla fall, vi ska dit på torsdag. Orolig men samtidigt förväntansfull att få kika på liten.. Vilken vecka är du i?
  • NenaShebelle
    Jessan skrev 2014-10-21 20:21:54 följande:

Verkligen blandade känslor. Var ju gravid i våras också och gjorde kub med ett jättedåligt resultat (eller hur man säger), och har tampats med viss ångest efter det eftersom vi valde att avsluta.

Jag är i vecka 13.. Du?

Usch, dubbel oro då förstår jag.. :-/ jag håller tummar och tår att er lilla skorpa mår bra!

Jag är också i v13, v14 på fredag. Vet inte om du skrivit det förut men. Hur gammal är du?
  • NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-23 14:46:52 följande:

Kub idag!! Allt såg fint ut så nu gläds jag äntligen åt graviditeten.. <3

Vad skönt! Nu kan du slappna av och njuta av lille bebisen

Vi var också på KUB idag. Livlig liten sak, riktig ninja, haha Allt såg bra ut och jag grät av glädje. Var så orolig att lillen inte var kvar.
  • NenaShebelle
    LJC skrev 2014-10-23 20:27:42 följande:

Var på kub igår, vecka 12+1. När jag såg bebisen tyckte jag att den såg för liten ut, mer som i vecka 9, vilket jag sa högt till min sambo. Det visade sig att graviditeten stannat upp i Vecka 9+1. Jag har inte haft någon blödning eller haft ont så det var lite oväntat men ändå inte. Har inte känt mig gravid på 2 veckor, men trodde att det var vanligt. Nu ska jag in på måndag för att se om jag kan ta tabletter och får ut det eller om jag måste skrapa.

Usch vilken mardröm :'-( tänker på dig i denna svåra stund..
  • NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-23 20:41:33 följande:

Visst är det helt underbart!! grattis och nu njuter vi till fullo..

Tack detsamma! Ja verkligen.. Idag vågade jag mig på att köpa min första sak till lillen. En bok som heter "när jag var liten". Jättepysslig bok som jag köpt till andra och äntligen får även jag fylla i en den kan jag rekomendera!
  • NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-24 05:50:39 följande:

Åh, den måste jag kolla på.. :)

Ja, det är från när bebisen ligger i magen, om mamma och pappa. Första hårlocken.. Massa "flikar" att fälla ut. Jättemysig bok!
  • NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-24 20:04:52 följande:

Vart har du köpt den? :)

Akademibokhandeln!
  • NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-25 08:50:29 följande:

Igår berättade vi för hela min sambos familj. Hans mamma fyllde 50 år så vi passade på att hitta på nåt kul.. ;) jag gjorde en litet quiz (de älskar lekar, qiuz mm) där svaren bildade bebis 2015. Efter ca 5 min ställer sig en av dem upp och säger är du med barn?!? Jublet, skratten, tårarna och förvåningen som kom efter var underbara.. Såå kul att de blev så överraskade.. :) nu känns allt så mer verkligt.. ;)

Vad härligt! Kul att ni gjorde en liten grej av det Det tyckte hon nog var en bra present.

Berättade faktiskt för min pappa (m. Familj) lagomt till hans 50årsdag med. Han började också gråta, har nog aldrig sett min tuffa pappa göra det förut, lillpappsen
  • NenaShebelle

Jag undrar, när hade ni tänkt att berätta för er arbetsgivare??

• NenaShebelle

Vad roligt. Vi har alla samma BF Hur mår ni?

Jenniferwall skrev 2015-01-03 21:40:09 följande:

Hej! 

Jag har BF 1 maj -15 och vore jättekul att höra hur ni andra har det som har gått lika långt :) Min mail: Jenniferwall7@gmail.com

KajMar skrev 2014-12-17 12:46:16 följande:

Hej alla!

Hoppar in i tråden, vi väntar vårt första barn med BF 1 maj 2015. Jag är 29 och sambon 40, vi bor i Österbotten, Finland. 

Svar på tråden BF MAJ 2015