Inlägg från: niiina |Visa alla inlägg
  • niiina

BF MAJ 2015

Jag funderade på att ringa idag men tänkte att det kanske är lite tidigt? Jag vet inte. Imorgon har jag Bim. Kanske ringer då :)

Varför fick ni boka av sist? Mf?

hisingenftw skrev 2014-08-25 14:42:03 följande:

När har ni tänkt börja skriva in er? Vi gjorde det rätt snabbt i våras men fick boka av. Kanske bättre ändå att fixa det nu direkt så man har en tid om liten stannar där inne?

• niiina

Någon mer som kissar extremt ofta? Trots att jag knappt dricker något får jag springa på toa titt som tätt. Jag har inga andra symtom för övrigt. Hur är det för er?

• niiina

Stort grattis och Välkommen! :)

Theoblyoneee84 skrev 2014-08-26 08:57:19 följande:

Hej tjejer jag tänkta hoppa in här om det är ok :) plussade för en vecka sedan, är nu i v 4+3. Andra barnet nu då vi har en son född januari 2013 :D ska bli så spännande!

• niiina

Jag mår som vanligt fortfarande!

Theoblyoneee84 skrev 2014-08-26 09:47:51 följande:

Tack så jättemycket :D hur mår ni alla? Har ni mycket symtom?

Veckan jag plussade hade jag molvärk i stort sett hela tiden men nu kommer det bara några gånger per dag, sen är bröstvårtorna lite ömma. Annars mår jag som vanligt!

• niiina
    YztiC skrev 2014-08-26 09:49:33 följande:

Hejsan! hoppar in här!

BIM imorgon och BF 4 maj ca. Gick in i vecka 5 idag! Plussade 4 dagar innan beräknad mens!

hade precis påbörjat utredning om barnlöshet och skulle starta min första kur med pergotime nu efter denna mensen! Det räckte alltså förmodligen med en spolning :)

Vad häftigt! Ett stort grattis till er som kämpat och äntligen lyckats!
  • niiina
    Björan skrev 2014-08-26 14:59:33 följande:

Har bokat in VUL om 2v. Hoppas allt kommer se bra ut då och att hjärtljuden hörs då. Man är ju lite nervös!

Hur och varför bokar man in ett VUL?
  • niiina

Jag är i v. 4+0 idag och fick idag en inskrivningstid den 16e September. Är då i v. 7+0
    Det känns som en evighet dit!

Undrar lite över hur ni kommer göra med avslöjandet av er graviditet?
    Jag tycker egentligen inte att det gör något ifall de närmsta vet tidigt, jag kommer ändå att berätta ifall jag skulle få mf, ändå tar det emot. Hade velat känna mig lite mer säker på att detta kommer gå bra.

Hur tänker ni?

• niiina

Ett stort grattis till alla nytillkomna!  Och välkomna hit. Vi börjar bli ett par stycken nu

• niiina
    Nostalgity skrev 2014-08-29 18:45:46 följande:

Ni som "följde" mig tidigare..jag är 2 dagar över tiden. Testade mig för 5 dagsr sen men fick -, sen dess har jag gett upp haha!

Fryser som en tok, flytningar,mensvärk/molvärk/stickningar.. Haft sen äl. Får små duster av illamående efter jag ätit. Väntar tills nästa vecka med å testa igen.

Någon som varit med om att tappen sitter så lågt att det gör ont o blöder vid samlag? :-/

Skumt.

TESTA!! Blir så nyfiken! Hur lyckas du hålla dig? Jag har testat flera gånger efter mitt första + t o m

• niiina

Imorgon ska vi ha fest här. Och jag har inte tänkt berätta om min grav än så vi har köpt alkoholfritt vin som jag ska hälla i en annan vinflaska Mina vänner brukar dessutom alltid vilja ta nåra drinkar så jag får fixa iordning varsitt glas innan alla kommer och hoppa vodkan i min. Hoppas på att jag lyckas smyga utan att någon kommer på mig!

• niiina
    Nostalgity skrev 2014-08-29 22:00:24 följande:

Hehe jag har tänkt som så att i mina andra graviditeter så har jag plussat på bim -3, nu när jag inte gjorde det så tror jag det är kört :-P... Känns som mensen kommer nörsomhelst.. Känner att det "rinner" o så tittar jag..då är de bara flytningar hehe. Har så mycket med skolan å barnen så jag tänker att att man kan ha roligare för pengarna än å köpa gravtest om ändå mensen skulle dyka upp, så var det bara slöseri hehe. Men på måndag testar jag nog om den inte dykt upp

Jag håller mina tummar för dig!
    Lite sent nu men annars kan man ju köpa billiga test på nätet. Jag köpte 21 tester för 100 kr. Rätt Ok pris och guud vad man kan slöstesta sen

Jag minns faktiskt inte när jag plussade med mina söner, tror det kan skilja sig från grav till grav.
    Hur långt har du kommit i din utbildning föresten? Jag har läst 5 av 6 terminer men har av någon märklig anledning avbrutit studierna. Trodde jag snabbt skulle komma tillbaks men har ingen som helst motivation :-/

• niiina
    Arcoiris skrev 2014-08-30 22:51:06 följande:

Hallå! Plussade idag och har bf ca 6 maj :)

Tredje barnet (första för min sambo). De andra barnen är 12 och 7 år gamla.

Jag har inte riktigt fattat det än. Sitter och tittar på gravtestet lite då och då ^^.

Hej! Jag är i ungefär samma sits! Har två killar på 11 och 8 år och är nu gravid med min sambo som inte har några barn sedan tidigare. Det känns nästan lite extra spännande denna gången Har BF någonstans mellan 4:e-7:e maj beroende på vart man kollar. Har tagit ca 7 test hittills som jag har gömda i ett kuvert i sänglådan som jag plockar fram i smyg för att glutta på. Haha
    Vet inte riktigt hur länge till jag orkar hålla det hemligt för barnen. Det blir antingen denna veckan eller nästnästa då de är här igen. Hoppas att de blir glada, men är tveksam

• niiina

Har ni gått upp något i vikt? Jag går in i v.6 idag och nu ökat 2 kilo ..men har verkligen inte ätit mer än vanligt.

• niiina
    Arcoiris skrev 2014-09-02 17:07:22 följande:
    Åh ja hehe vad häftigt!

Dottern som är 7 har längtat efter syskon, men ja vi för se vad storebror säger...

Han såg en av mina gravidappar igår och frågade varför jag hade den! Jag brukar aldrig ljuga men drog en vit lögn att det var för att en kollega är gravid med tvillingar (vilket är sant) och jag letat info till henne ! Lite väl tidigt att berätta känner jag. ..

NI ska berätta redan? Skriv gärna hur de reagerar!
    Du menar att jag ska vara försöksperson?

Jag avintsallerade faktiskt min graviditetsapp när barnen kom i måndags. Vill inte att de ska få veta den vägen. Hade nog dragit en likande lögn annars.
    Jag hade nog kunnat berätta redan nu, känner lixom att den här graviditeten kommer gå vägen men å andra sida kanske det räcker med överraskningar för denna veckan. Vi köpte nämligen ett hus igår och allt gick så fort att det nog chockade oss allihop

• niiina
    Mariposas skrev 2014-09-02 17:20:54 följande:
    Nån som har en bra gravidapp att rekommendera?
    Testa dig fram! Jag installerade 3 olika appar men behöll Gravidkalendern från babygruppen.
  • niiina
    Arcoiris skrev 2014-09-02 22:09:43 följande:

Haha precis! ????

Grattis till huset!

Tack!
  • niiina
    H@llon skrev 2014-09-03 09:17:53 följande:

Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.

Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..

Oj, din stackare! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av cystor men hoppas och önskar att den är helt ofarlig och att ditt lilla embryo utvecklas precis som den ska.

Stor styrkekram till dig!!
Svar på tråden BF MAJ 2015