Inlägg från: Zorro |Visa alla inlägg
  • Zorro

BF MAJ 2015

Jag vill också hoppa in här! Plussade igår och har BF 10 maj. Är 29 (fyller 30 om en månad) och har ett barn på 2,5 år. :)

• Zorro

Är det verkligen normalt att må illa såhär tidigt i graviditeten? Minns inte att det var såhär med sonen. Är liksom konstant illamående och eftersom jag är förkyld så hostar jag rätt mycket och varje gång jag hostar är jag på väg att spy. =\

Nån mer som redan mår illa?

• Zorro
    Ise skrev 2014-08-27 17:14:13 följande:

Hoppas också in :) BF 7 maj.

Har en son som är född i april 2012 sedan innan.

Är 28 om 2 veckor :)

Jag har en son född i mars 2012! :) När har ni tänkt berätta för er son?
  • Zorro
    corran skrev 2014-08-28 19:50:04 följande:

Har ni mycket växtvärk redan? Jag är bara i v 3+5 och har sån sjuk mensvärk till och från!! Antar att det är väktvärk, det stårlar ända ut i benen ibland..

Usch det låter inte så kul corran. Hoppas det går över snart. Själv har mitt illamående gått över så nu känner jag mig heeeelt normal. Skulle aldrig kunna gissa på att jag var gravid om jag inte visste om det!

Jag funderar på när det är dags att ringa MVC. Med sonen ringde jag rätt snabbt men nu känns det som att det inte är så bråttom. =)
  • Zorro

Grattis Troyanen!! Alltid kul när nån som kämpat lite extra får sitt efterlängtade plus! :)

• Zorro
    corran skrev 2014-08-31 17:29:02 följande:
    Beigeaktigt på pappret så upplever att det blir mindre och mindre så det känns bra :) 
    Haft trosskydd i över 24 h nu och inte kommit något alls på det heller :) Halsbränna from hell så det är bra tecken!

Hur mår du? :)
    Skönt att det går åt rätt håll!
    Jodå jag mår bra. Börjar bli rejält svullen på kvällarna bara.
    I lördags kväll var jag lika stor som jag var i vecka 14 med sonen. Haha.. Hlet uppblåst!
    Börjar få lite växtvärk också, men illamåendet har gått över i alla fall!
  • Zorro
    Jessan skrev 2014-09-21 19:13:47 följande:

Nån som är 35+ och ska göra kub-test? Eller oavsett ålder, nån som ska göra kub-test?

Jag ska göra KUB. =) Gjorde det med sonen också.
    Är bara 30, men här där jag bor får alla som vill göra det.
  • Zorro
    Jessan skrev 2014-09-22 20:59:28 följande:
    Jag gjorde ett i våras med väääldigt dåligt resultat och efter många om och men så valde vi att inte gå vidare.
    Detta gör att jag är sjukt nojig över testet nu, och har googlat alldeles för mkt. Tidigast jag kan göra blodprovet är 4/10.
    Jag är 36 år..
    Usch så jobbigt. Gjorde ni fostervattenprov också?
    Vi gjorde som sagt KUB med sonen också och fick bra resultat. Då såg jag det mest som en rolig grej att få ett tidigt ultraljud, och sa att blir det dåligt resultat så diskuterar vi det sen. Denna gång har jag läst otroligt mycket om det och är mer insatt i vad det egentligen innebär, och vi har bestämt att vi verkligen vill göra det, + att det såklart blir kul att få se lillen. =)
  • Zorro

Kan tillägga att jag är fullständigt livrädd för att få tvillingar. Och skulle det vara tvillingar så vill jag hellre veta det redan i vecka 13 än vänta till RUL i vecka 19, för att hinna bearbeta det ordentligt! =)

• Zorro

Jag vill också vara med i Facebook-gruppen! :) Om den är hemlig dvs så inte alla mina vänner och bekanta ser.

• Zorro

Jag har fått inbjudan till gruppen och ansökt men får inget svar om att jag fått komma in!

Svar på tråden BF MAJ 2015