v35 och orolig att fl ska starta när som helst :/
Hej! Jag är i v 35 och vågar typ inte göra något för jag är rädd att jag kommer starta förlossningen. Väntar mitt andra barn.
Det började med att förra veckan så hade jag dagar där det kändes som att bebis skulle gräva sig ur muttis typ.. Det liksom stack och rörde sig jättelångt ner. Kändes som om jag skulle stoppa upp ett finger så skulle jag känna huvudet typ :P haha.. Ursäkta beskrivningen.. Vet inte om detta berodde på att magen har sjunkit eller att den fixerade sig eller något..
Upplevde även att jag hade starkare SD förra veckan som satt i längre än vanligt.. (Har haft mkt SD typ hela gravidteten).
Btw, natten till Måndag vaknar jag av värkar som blir starkare och starkare,, Får även springa och tömma magen ett antal ggr.. Väntar ngn timme sen började jag klocka dom. var 3-5min emellan och de var såpass starka så jag fick andas mig igenom. Vi kontaktade fl som tyckte vi skulle komma in. Vi kommer in och de kopplar upp mig på CTG och de ser att jag har mycket starka SD, bebisens puls var väldigt hög och den rörde sig jättemycket i magen = dvs bebis va stressad.
De kollade om jag var öppen något men tappen var bara något förkortad dvs = ingen förlossning på G utan bara starka förvärkar. (hade ej förvärkar med första).
Jag fick gå runt på FL i ngn timme och förvärkarna lugnade ner sig och bebisens puls osv. blev normal igen. Jag blev hemskickad och blev tillsagd att försöka vila så mycket som möjligt..
Har därefter legat i denna soffa och vilat hela dagarna, är fortfarande dålig i magen.. Har googlat en del om man säger så.. Symtom, om förlossningen är på G, osv.. osv... Jag vill liksom veta svart på vitt att de kommer dra igång snart eller om jag kan leva vidare som vanligt och att de säkert är massa veckor kvar och åka iväg till vänner osv.. inte ligga i denna soffa och mögla.. Mår dåligt och är orolig. Känns som att jag inte vågar lämna hemmet för det kan dra igång när som helst..
Pojkvännen är även iväg och jobbar första dagen idag. Han har 1,5 h bilfärd hem och sen har vi 80 min bilfärd till sjukhuset. Så skulle de riktiga värkarna/vattnet gå här hemma och han är på jobbet så måste jag typ ringa ambulans. Har ingen annan i närheten som kan köra mig. bor på landet..
Oroar jag mig i onödan? :'(