Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Mjajustdet skrev 2014-08-18 03:16:03 följande:

Har inte orkat läsa hela tråden. Men jag har varit i en liknande situation, då mitt barns far missbrukade cannabis och var småkriminell. Under graviditeten lovade han att sluta, men när det inte skedde och hans missbruk eskalerade så lämnade jag honom och tog barnet med mig. Mitt ex rökte väldigt mycket cannabis, nästan dagligen har jag fått reda på i efterhand, och det påverkade hela våra liv tillsammans eftersom att han blev så personlighetsförändrad. Han var ansvarslös, körde bil påverkad, hjälpte inte till hemma, försökte inte skaffa jobb, satt mest hemma hos kompisar och rökte. Missbruket förstörde hans liv, men såhär några år senare och efter en runda på behandlingshem så har han varit drogfri i mer än ett år och har nu vårar barn varannan vecka, han är en underbar pappa utan droger.

Det jag ville säga är att det är en stor skillnad mellan bruk och missbruk. Precis som många människor klarar av att dricka ett glas vin finns det de människor som röker på då och då. Hade mitt ex rökt på någon/några gånger i månaden, när han inte haft vårt barn förstås, så hade jag inte alls haft några problem med det. Tyvärr blev mitt ex en missbrukare, och missbrukets konsekvenser och hans kriminella livsstil gjorde det ohållbart för honom att ta hand om sitt barn. Jag har vänner som röker på då och då utan några som helst problem, jag har själv rökt cannabis då och då i många år innan vårt barn kom, och hade heller aldrig några problem, som så många andra.

Jag tycker inte att du ska stressa upp dig i onödan om det är så att din mans rökande inte har några märkbara konsekvenser i era liv. Prata igenom det ordentligt och ta reda på hur mycket han röker och om han upplever att han är beroende. Det är inte bra att han har undanhållit det för dig, det är aldrig okej. Om det är så att din man inte har kontroll över sitt rökande finns det hjälp att få, ser lite olika ut beroende på var du bor. Utsökta för det långa inlägget, och lycka till

Nämen! Behandlingshem pga cannabisrökande? Det är väl omöjligt att hamna på ett sånt anonym ?? och Anonym hjärntvättad?

Det har märkbara konsekvenser i vårat liv. Väldigt märkligt att jag ska respektera honom men han ska inte behöva respektera mig? Hur kommer det sig? Har jag sagt att jag inte vill ha med droger att göra överhuvudtaget och han inte vill respektera det. Då anser jag att jag har rätten att stega ut ur vår relation, likväl som han har rätten att göra det om han inte tycker jag respekterar honom?

• Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-18 07:31:07 följande:

Han röker ju inte hemma, utan hos kompisar sporadiskt, om jag förstått det rätt? Hur som helst så placerar inte soc något barn i en fosterfamilj för att en förälder när den inte har hand om barnet brukar cannabis ibland, utan då skall det röra sig om ett missbruk...

Och jag tänker inte ta risken att det kanske BLIR ett missbruk. Min sambos vänskapskrets består av ca 15 killar och tjejer. ALLA började röka "nån gång då och då" och 11-12 st av dom är just _missbrukare_ idag. Så ; jag vägrar ta risen att det blir ett missbruk , som innebär risken att jag förlorar min dotter.

Ni får tycka vad fan ni vill.

Det är fullkomligt upp till mig och jag vill stanna i en sådan relation eller inte. O det vill jag inte, respektera det eller lämna tråden.
  • Anonym (sviken)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 07:58:26 följande:

Trodde hela grejen med att starta en tråd var för att få olika insynsvinklar?!

Om du tittar efter i trådstarten en gång till, dvs läser den ordentligt , samt ser efter vilken kategori jag placerat tråden i. Så förstår du att jag inte var ett dugg intresserad av era åsikter. Detta har jag därefter påmint alla om ett flertal gånger , men det verkar vara svårt att acceptera det.
  • Anonym (sviken)

Jag struntar nämligen i vad okända haschtomtar på familjeliv tycker om mitt beslut. Jag VET att jag gör rätt för mig o min dotter, så vad ni anser om saker förändrar ingenting. Ni slösar energi i onödan på att försöka omvända mig. Jag vet hur droganvändare fungerar o att ni tror er vara jävligt duktiga på att argumentera för er sak. Många går på det, men se det gör INTE jag!

Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! Så att ni försöker få mig att acceptera hans rökande har ju verkligen ingenting med trådstarten att göra. Jag ville inte ha hjälp med att acceptera det o stanna i relationen.

• Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-18 08:08:45 följande:

"Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! " Ja och vi försöker få dig att förstå att de inte behöver bli en separation för ert barns skull.

Men det är ingen mening att ni försöker med det. Jag har ju redan bestämt mig, att så länge han inte kan ge upp rökandet till 100% så finns inga andra alternativ för mig. Vill han inte ha en separation så är det upp till honom, så det är liksom inte MIG ni ska försöka "få att förstå"
  • Anonym (sviken)
    Mjajustdet skrev 2014-08-18 08:39:54 följande:

Ts, nej det är inte omöjligt att behandlingshem behövs om cannabisrökandet gått så långt att individen inte kan sluta. Det är dock ovanligt. Betydligt oftare hör man talas om människor som hamnar på behandlingshem pga alkoholproblem.

Ts säger att hon inte vill riskera att han börjar missbruka. Men då bör hon ta avstånd från alla i sitt liv som dricker alkohol, även en öl till maten, eftersom att de ju KAN börja missbruka.

När jag lämnade mitt ex var det för att han MISSBRUKADE. Det verkar ju inte ens vara så att ts man MISSBRUKAR, de verkar snarare ha relationsproblem. Det kanske är familjeterapi ts och hennes man behöver. Otroligt sorgligt att splittra en familj med allt det innebär, helt i onödan.

Varför ska jag ta avstånd från alla? Det är bara jag o sambon som har ansvar för vår dotter.

Det är inte olagligt att dricka alkohol. Dvs, det kan omöjligt bli en razzia där snuten sätter handfängsel på sambon o hans vänner, för att dom tar en öl.

Sitter dom däremot o rullar jointar o får ett positivt pissprov ...

Ska du jämföra , så jämför realistiskt.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-08-18 09:50:12 följande:

Har inte läst hela tråden, men vill ge dig; TS, mitt stöd, pga. alla dessa cannabisförespråkare som spammat din tråd.

Alkohol är farligt, men är givetvis inte ett försvar för att använda cannabis; Jag antar att du inte ha accepterat om ditt barns far söp, heller?

Stå på dig, du gör rätt!

Nej det hade jag inte! Däremot har jag inga problem med att han tar ett par öl ibland när dottern inte är med. För alkohol är inte olagligt. Dessutom måste han dricka mycket innan han blir vimsig i huvudet, medan det räcker med ett enda bloss på en joint innan han snurrat iväg till sin egna lilla fantasivärld.

Tack så mycket, kommer alltid stå på mig!
  • Anonym (sviken)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 11:39:20 följande:

Varför startar man en tråd på ett diskussions forum om något om man inte är intresserad av att höra andras åsikt om?

Du har dessutom ingenstans i trådstarten nämnt något om familjerätt..

Skriver du på ett diskussionsforum får du räkna med att folket kommer analysera det du skriver om från olika vinklar.

Då har du inte läst trådstarten ordentligt. Just sayin! Men hade jag velat ha åsikter så hade jag bett om det. Jag skrev i ett inlägg i början av tråden också att jag inte var intresserad av att diskutera allas olika åsikter.

Varför ska jag räkna med det? För att folk inte kan låta bli att lägga sig i o börja tjafsa? Tragiskt isåfall!
  • Anonym (sviken)
    Michelle 341 skrev 2014-08-18 13:34:30 följande:

Oj, sett för mkt på cops?

Så länge han inte daelar brass till småungar el misstänks ha många hekto hasch hemma så finns det ingen risk för "Razzia"

Tror du verkligen poliser har resurser för att sätta dit alla fredliga hemmarökare?

Om de hade varit lagligt hade det varit ok för dig då?

Nej det hade det inte. Jag vill inte ha en drogstämpel på min familj o jag vill vara en bra förebild för min dotter! Sedan hur andra vill lära sina ungar skiter jag fullständigt i, men jag tycker ju inte det är särskilt förvånande när 13åringar är ute o ränner och bråkar halva nätterna , påtända av både det ena o det andra.. o flickor som bli våldtagna för att dom var för borta i skallen för att ens kunna säga nej...
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 16:06:32 följande:

tankevurpa i vanlig ordning, du kan inte ta brott med riktiga offer och förövare som stöld råkar ha, samtidigt även om cannabis inte försämrar körförmågan så är det alltid en risk man tar när man bemannar fordon, folk kan komma till skada.

Med att medvetet ta körkort godkänner man även regler som yrkar på nykterhet.

Ska rätt vara rätt får du jämföra med andra moralbrott som ex piratnedalningar, undrar om ts skulle vara lika upprörd av att maken tankade film i sex år.

jo, vi _vet. hur det fungerar med lagar och dom olika instanser i motsatsen till folk tror att myndigheter spanar upp cannabisrökare med knarkabis radar och sätter ditt alla.

Över 20 % av samhället röker eller har rökt, snacka om att ni demoniserar en betydande del av samhället.

Ts nämner ingen missbruk, lägg av med att försöka klistra diagnoser på folk

Cannabis försämrar körförmågan jo. Hejja.

Jag har inte sagt nåt om att dom glr razzia just because. Men skulle jag ringa snuten och säga "just nu sitter det ett gäng killar på den här adressen och rullar joinar och röker på" , så ska du ju inte tro att polisen säger "oyeah! Fan vad chill!"

Så om din sambo går o knullar nån annan så respekterar du det? För mig är droger lika nolltolererat som otrohet. Jag drar direkt. Och det är HELT upp till mg var mina gränser går. Sedan att dina gränser går nån annanstans det är upp till dig.

min sambo har både gått emot något som jag inte tycker om OCH har ljugit mig rakt i ansiktet. Det är INTE okej för mig.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 17:08:55 följande:

Nej det gör den inte, enligt forskning i alla fall ;)

Man är lika mycket benägen att orsaka en olycka som en nykter, med alkohol är det annat då hämningar försvinner och man tar större risker.

Du tror? oddset att dom faktiskt skulle skicka ut patrull när det pågår riktiga brott är väldigt iten, dom har inte längre resurser att jaga harmlösa rökare när det pågår gängkrig på gatan.

Njaaa, du avsade dig den rätten när ni bestämde dig för barn, nu är det mer du behöver tänka på än irrationell rädsla för döda ting.

Du satte orimliga krav på han, på samma sätt som du skulle "ljuga" om vad du har ätit så "ljög" han dig för att slippa ren idioti.

Det är inget påhopp, hur menar du att du gynnar din dotter genom att förändra hushållet i grungen och beröva henne den andra föräldern?

Om jag hamnar i konflikt med min sambo så pratar vi genom saken och försöker få en lösning som passar alla, det motsatsen till att vråla lyd eller dra.

Så vem som är värdelös här kan väl diskuteras ;)

Suck vad du är tröttsam. Fortfarande: VAR har jag sagt att jag ska beröva honom dottern?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-18 17:19:40 följande:

Man kommer ingenstans med ad hominen, bara ytterligare en jag har inget att komma med så man kör några förolämpningar för att det ska låta bra.

Jag har inget missbruk, ts kille har inget missbruk, kolla upp vad ordet innebär innan du börjar svänga med begrepp du har ingen insikt om.

Sist jag kollade, i det verkliga livet så var döda ting inget som bara hoppade på barn, ska man sansa sig lite så är i princip allt i städskrubben långt farligare och skadligare vid felhantering än cannabis nånsin har varit.

Fast ska man börja använda sunt förnuft eller logik så fungerar inte hysteriska känsloargument eller ad hominen så jag förstår dig delvis.

Vist använd lite stora slagord som knarkare, använder du även neger och blatte när du talar om folk?

Pappan kommer visa vad som är viktigt, ts fruktade att det skulle bli ett helvete, det kommer givetvis bli ett helvete med tanke på hur illa hon har skött en lättlöst situation.

Ledsen att göra dig besviken, men pappan ifråga har tagit sitt förnuft till fånga och fattat vad jag menar. Hans egna ord: Du har jävligt rätt. Det är för riskabelt nu när vi har barn och familjen kommer givetvis före allt annat. Jag ska göra allt i min makt för att du ska kunna lita på mig och jag ska inte röka på en enda gång till.

Så ja, han visade vad som är viktigt.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (JustSayin..) skrev 2014-08-18 17:31:21 följande:

Jag röker gräs, och är mamma.

Skulle för den sakens skull aldrig sätta det före mitt barn.

Väljer jag att röka en joint på lördagkvällen är det ingenting som påverkar min förmåga som förälder. Så det där att alla "knarkare" sätter droger framför sina barn stämmer inte, det är nog något du sett på film.

Ser inte på mig själv som knarkare heller, men misstänker att du kanske gör det.

Ja det gör jag.

I vilket fall som helst. Det roliga är slut o jag lämnar nu tråden.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (!) skrev 2014-08-18 19:22:21 följande:

Så du anser det okey att hälla dödlig nervgift i sig men att inta en lätt drog är en nono för dig, du kanske skulle ta fram dina andra läsglasögon.

Om du varit med från början o sett vad jag skrivit innan, så hade du förstått att det handlar om mer än så.

Oavsett , för typ 50.000:e gången ; tråden var inte till för att diskutera huruvida cannabis är okej eller inte.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (!) skrev 2014-08-18 20:43:16 följande:

Ursäkta?

Jag har följt dina bedrifter ett tag nu, om du vill fortsatta i samma spår så förvånar det inte mig det minsta.

Undran stöds säkerligen av flera, ska du fortsätta sprida propaganda länge till?

Inte svårt att lista ut att det är exakt samma person. Synd att ?? Blev blockerad så du fick bemöda dig med att skapa en ny signatur. -.- Gå och lägg dig nu va..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (!) skrev 2014-08-18 21:33:06 följande:

Man tyckte väl att dotterns liv var inte värt att offras för sån bagatell

Jag tycker att det är mer du som försöker få uppmärksamhet då du låter mycket med tragisk lite kunskaå i ryggen, du har till  och med viftat bort forskning presenterat för dig.

Du får väl dra vilka slutsatser du vill. Du är inte här och har ingen aning hur vårat samtal gått. Så känns det bättre att inbilla sig att du vet exakt hur min sambo fungerar , kör på't. Men du är riktigt feg som har så starka åsikter men inte vågar avslöja ditt namn. Du kan ju liksom inte stå för dom . Det säger väl en del?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (idiot) skrev 2014-08-18 21:53:19 följande:

Det har jag också gjort.

Självklart, vem vill leva under samma tak som en pundare tillsammans med barn.

Inte en chans och vilken kvinna som helst med lite självrespekt skulle lämnat.

• Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-20 10:55:12 följande:

hur går dina tankar ts, din man har ju lovat förr att han ska sluta, känner du förtroende för honom den här gången

hoppas han har fått sig en rejäl ögonöppnare nu och insett att han kan förlora det viktigaste som han har och att inget är värt det

Mja.. klart jag känner mig osäker. Har sagt till honom att tilliten ör nere i botten just nu o det är hans sak att återställa den. Men jag gav han mitt sista ultimatum, nästa gång kommer jag inte ens tveka på att göra slut öht. Han vet att han bara sabbat för sig själv, att han inte kommer kunna festa med dom där kompisarna utan att jag är med på ett bra tag. Men han verkar ha fattat allvaret. Och gör han inte det så får han dessvärre skylla sig själv!

Tack för allt stöd. Och tack till moderatorn också!
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..