Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:17:49 följande:

Tanka spel köra för fort gå mot rött, pissa i buskarna, måste man följa lagboken blint för att man är förälder? det tycker då inte jag, så länge barnen inte far illa och man inte skadar n¨ån så är det upp till var och en hur man lever, vi är inte statens slavar.

jag tror inget, jag håller mig till fakta och är rätt så påläst om saken.

Det finns en gigantiskt gråzon mellan farlig och ofarlig, cannabis är _inte farlig per se den kan inte skada dig permanent, den kan inte döda dig, den skapar ingen beroende, den är däremot inte ofarlig och har sina biverkningar som exakt alla andra droger, små biverkningar och snabbt övergående men ändå, den är inte helt harmlös.

Ja, som shopping sex bra serie på tv, jag förstår du undviker allt det där av risk för psykiskst beroende?

Att nämna dessa i samma mening är nock, dessa har inget att göra i samma mening.

Jag kan inte ens få för mig att kalla en cannabisbrukare för brottsling, var är brottet då, var är offret av brott, mer än att cannabisbrukare kan drabbas av lagen som skapar offer där det inte fanns några.

nej, ts har varit en rabiat moralist där inte ens egna barn betyder nått i sammanhanget, helt sjukt hur hon behandölar sin omgivning, undrar om hon skulle vara lika glad och stolt om nån behandlade henne på samma sätt.

Hon skulle säkerligen ge upp allt som krävdes bara för att, ingen hållbar argument ingen kompromis vid sikte lys eller dra.

Jag kan backa upp allt jag skriver, propaganda, om du slår upp ordet, är nått sådana som dig bedriver, ni tar en gnutta sanning spär på med lite moral hysteri samt lite direkta fakta fel och använder det sedan för att försöka skrämma folk som inte vet bättre lägg av med det, fel tid för det.

Lämna drogpropaganda på 80-90 talet där den var som sämst, idag legaliserar vi cannabis lite här och var i världen för det finns ingen mening att kriga mot en död ting samt skada dess brukare.

sluta kalla mig för diverse tilltal som haschtomte eller vad du nu skrev, sluta försöka slå mot mig på personlig plan så slutar du använda dig av ad hominen

Roligt att du säger det. För det finns faktiskt inga konkreta svar på hur farligt cannabis egentligen är än.
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 15:24:01 följande:

drogtramset   startade hon själv, tror hon mycket väl visste att de skulle komma in folk som gärna har en debatt om just cannabis..

Jag sa dock redan i början av tråden att jag inte ville ha några diskussioner o argument för cannabis. Jag ville ha svar på frågorna i trådstarten. Men absolut fattade jag väl att ni skulle komma o predika. Men skulle gärna se att ni la av, för inget av det ni säger biter på mig. Jag vet hur ni fungerar o har stängt av öronen för flera år sedan.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:24:14 följande:

Det beror helt på hur man röker, röker du dig fördärvad så okey, då är man inte på toppen av sin förmåga, man behöver däremot inte bänga sig helt, man kan röka mindre mängder och vara funktionell, som att ta sig nån öl utslaget över tid, inte är man full och okapabel, lite påverkad kanske.

Det _kan_ absolut hända nått akut, det är däremot så pass sällsynt att det luktar lite hysteriskt hönsmamma om man står givakt 24/7 och väntar på nått som med stor säkerhet inte kommer hända dom flesta av oss.

Jaså? här håller jag inte med alls, som förälder behöver man inte ge up nått, man måste däremot ge barnen allt vad dom behöver.

tryggheten avgörs inte av droger, kolla på ts igen, hon uteslöt radikalt droger från sin omgivning men mislyckades lika radikalt på att ge barnen tryggheten denna behövde.

döma folk efter droger?

Till och med nykterister kan vara inkompetenta som föräldrar, döm folk efter vad dom _tgör_ med droger och inte att droger finns i deras liv, droger finns i dom flesta liv.

alltså, bara för att du är totalt ignorant på ämnet.

www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm

Det forskas just u på cannabis baserad cancer medicin.

Vad i helvetes namn menar du med det? Min dotter har all trygghet hon kan få . Just därför gör jag som jag gör. Det finns ingen trygghet i en cannabisrökande pappa.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:27:00 följande:

Decennier av forskning, tusental år av bruk.

Vi kan inte få så mycket mer än så, cannabis är en lätt drog och det farliga när det kommer till cannabis är mer folk som dig, ni är långt mer skasdliga än vad drogen är.

Du har redan raserat två tillvaron, det är mer vad cannabis har gjort i ert fall som du inte ens märkte av.

Fantastiskt träffande nick du har valt med tanke på dom du svek.

Notera att det var cannabis som var själva orsaken till det hela. Känns som du missat allt det väsentliga.

Jag ställde ultimatum. Antingen röker du eller så har du en familj. Han valde att röka. Han raserade familjen. Jisses vilket smartskal du är... ta det lugnt med puffandet så kanske det klarnar om npgra dagar.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:29:09 följande:

Ts kan fortfarande ordna upp sina misstag men då måste hon komma förbi sin rabiata blinda hat mot en död ting och dess brukare, ser man till fakta så finns det inget i ämnet cannabis att ens höja på ögonbrtynen åt, hennes hysteri var totalt obefogad och det kan endast åtgärdas med att bilda sig lite på ämnet.

Det är nästan så man tycker lite synd om dig. Men bara nästan..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:33:52 följande:

Hon _hade_ trygghet innan du förstörde din familj.

Med pappa närvarande och delaktig hade hon trygghet, det såg du till att ta bort.

hur menar du att hans cannabis rökning påverkade dig eller dottern negativt?

Vet du vad? Du gör bäst i att helt enkelt lämna den här tråden. För dig kommer jag ändå inte svara nå mer. Du är för trög för ditt eget bästa
  • Anonym (sviken)

Hädanefter besvarar jag enbart inlägg som har med mina frågor att göra. Allt annat ignoreras.

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 16:53:12 följande:

Alltså vilka patetiska människor det finns, bygger upp sin egen tillvaro utan nån vidare verklighetsförankring, använda sedan det att skada sina närmsta och så försöker man cencuera efterskalvet där folk vänligt försöker upplysa om direkta fel i beteende.

Jag undrar fortfarande hur has rökning yttrade sig rent praktiskt, var är det negativa i hans beteende som berättigade så pass stor övertramp från din sida ts.*

Du skriver själv att är en fantastiskt pappa så jag förstår inte vad förändrades efter du fick veta att han röker cannabis.

Är det jobbigt att sluta skriva? Det här är helt seriöst det sista svar du får från mig, nöj dig sedan! Han utsätter oss alla tre, särskilt vår dotter , för en risk. Den risken vill jag inte ha i vårat liv. Detta sa jag till honom innan vi skaffade barn, han var helt med på noterna. Sedan vänder han mig ryggen likförbannat! Har han tur så kanske han mognar och hittar tillbaka till verkligheten innan det är försent. Det är upp till honom.

Men en sak ska du ha jävligt klar för dig. Hur du än försöker vända och vrida på detta, typiskt för puffare såklart, så kommer du inte under några som helst omständigheter att lyckas vända detta emot mig. Ring polis och socialkontor vettja o fråga vad dom tycker om saken.

Han har varit en bra pappa hittills. Men pga det han gjort har jag tappat tilliten och litar inte på att han alltid kommer hålla sig klar i huvudet när han är själv med vår dotter. Det är faktiskt inte svårare än så.

Tack å hej.
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 18:52:22 följande:

" ni hoppar på mamman men en pappa som väljer sitt cannabis hellre sitt barn "

jasså? tyckte hon skrev att han va en fantastik pappa?

Ända tills jag ger han valet "drogerna eller familjen" och han väljer drogerna. Då är han inte så fantastiskt längre.

Detta ligger i familjerätten. Jag ville ha svar på frågorna i ts. Inget annat. Tack.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 18:55:46 följande:

Ah?

Redan bemött propaganda är att förvränga saningen, det är nått såna som dig håller på med, kom med nått nytt.

Jag sätter mina barn främst och verkar tänka mer på ts barn än vad ts gör själv.

Redan bemött, jag skrev att jag skulle slänga ut kärringen som ansåg sig kunna bestämma över vad jag _FÅR_ och inte får göra. kom med nått nytt.

Synd att den kvinnan redan hunnit slänga ut dig isåfall då.

Du får tycka vad du vill. Men du har ingen rätt att hoppa på mig o påstå att jag inte bryr mig om mitt barn. Vidriga människa, försvinn. Nu börjar jag bli riktigt less på dig.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..