Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 13:15:04 följande:
    Vad bra. Men det rör sig inte om något missbruk för att man då och då brukar alkohol i goda vänners lag.
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 13:08:21 följande:
    blir något farligt mindre farligt bara för att det finns fler farliga saker?
    nej självklart inte, det är bara ett sätt att försöka ursäkta sitt eget användande genom att påpeka att det finns värre saker
    genomskinlig taktik och tröttsam

att riskera sin egen hälsa är en sak men när det finns barn i bilden har man ett annat ansvar, detta är en självklarhet för alla som inte använder droger och faktiskt även för många som gör det
    Jag argumenterar inte för något form av missbruk av droger när det finns barn med i bilden, vilket det verkar som att du fått för dig...?

Då fattar jag inte varför du argumenterar öht, eftersom tråden handlar just om att använda droger när det finns barn med i bilden.

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 13:58:07 följande:

Efter att ha läst genom tråden lite måste jag säga att ts är rakt av blåst.

Vad dottern har gjort för att ts skulle bestraffa henne vet jag inte men detta är det enda resultatet av ts idiotiska handlande, barn förtjänar trygghet och bägge föräldrar närvarande inte en rabiat psyko med gudkomplex.

Vad ska du göra när din dotter bestämmer sig att prova på? Ange henne till polis?

I och för sig så kommer cannabis vara legal inom tio år men ändå.

Haha, herreguuud vilken blåst kommentar. Men det är väl ännu en haschtomte förmodar jag?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 14:04:48 följande:

Ni borde få ert barn omhändertaget.

Hoppas det är värt det när ni åker dit och blir av med ert barn. Just sayin!
  • Anonym (sviken)

Nu

Tokfrans skrev 2014-08-17 14:35:06 följande:

så vad är så farligt med lite röka då? ingen har dött av de så och de är naturens växter inget kemikaliskt.

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:48:09 följande:

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.

Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

Du har verkligen puffat slut på hjärncellerna, det hör jag det. "Då beger man sig oavsett tillstånd?" Hur menar du då? Ska du sätta dig i bilen o köra ett sjukt barn till akuten? Så dör ni kanske allihop plus nån stackare som ni kör över också? Eller ska du ringa ambulans o säga att du inte kan köra själv för du är hög?

Likaväl som man INTE dricker alkohol när man har hand om barn, så röker man fan inte på heller. Så fruktansvärt jävla oansvarigt!!!!

Jag lever o existerar trots att jag har barn. Kan man inte göra det utan droger menar du?

Men främst lever jag för h*n och tänker varken riskera mitt eget eller h*ns liv på NÅGOT vis. Mitt barn behöver mig och jag tänker finnas där och vara klar i huvudet när jag har hand om h*n. Är man inte redo att offra puffandet för sina barn, då ska man fanimej inte skaffa barn heller.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:53:07 följande:

Socialen är inte polisen, socialen går inte efter lagar utan sköter sin arbetsuppgift som går ut på att kolla om barnen har det bra, om barnen har det bra så slutar deras befogenhet.

Jag tycker att fördomsfulla "individer" som sätter sig ovanför andra bör inte ha barn, föräldrar ska föregå med exempel, se ner på mobba och eller som i ts fall skada sitt barn med sketen moral är inte lämpliga att vara ens nära barn.

Du likställer alltså mördare som har blod på sina händer med skötsamma föräldrar vars grövsta brott går ut på att ge en blomma vatten och sedan skörda den?

Sjukt mäniskosyn du har.

Jag tror inte du hajjat grejen. Kommer någon på er o anmäler er, så är det just till polisen! Inte socialen. Socialen tar sedan hand om era barn medan ni skakar galler. Fett värt det!
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 14:57:10 följande:

men oj så farligt, de är väl hans val?

Eh. Ja? Har jag sagt nåt annat? Sedan är det mitt val vad jag gör med detta , eller hur?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:

Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.

Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.

Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen  behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.

Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.

ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.

Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?

Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.

Sedan finns det något som heter psykiskt beroende också . Om du läste texten jag la upp för ett tag sedan. O jag har med egna ögon sett hur VARENDA EN av hans vänner är just psykiskt beroende.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:04:02 följande:

självklara saker för alla föräldrar som inte använder droger, du har tagit rätt beslut ts, strunta i dessa människor --->

Ja jag vet. Men msn önskar någon gång att NÅGON av dessa puckon nångång ska inse att det är deras bänga hjärna som snedvridit dom totalt o det är haschet som talar åt dom. Hejja liksom... snacka om lost in space
  • Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:13:01 följande:

och där var det med cancer....

sluta förstöra tråden med er drogpropaganda, starta egna trådar

starta dom gärna i egna namn så får man se hur mycket ni står för era åsikter

Håller med dig. Skulle gärna se några namn! Vågar ni stå för åsikterna, att det är helt okej att odla cannabis och röka på när man har barnen hemma? Jag ringer gärna polisen och frågar vad dom tycker om det så kan vi ju se om dom tar med sig handklovarna och knackar på dörren?
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..