Hejsan, man ska försöka att vara lite mindre dömmande!!
Min son föddes multiallergiker, i princip kunde han enbart äta, majs, ris, kött, gurka. Ägg, vete, mjölk, soja, nötter, röda färgämnen och en hel radda med E-nummer var och är han fortfarande allergisk mot. Potatis i ren form och en del andra saker åt han inte, varför vet jag inte...vad jag vet var han inte allergisk mot det.
Enda stället som min son kunnat äta ute på är mc-donalds. Han fick således pommes när han var ganska liten då det krisade och ingen medhavd mat fanns. Anledningen varför enbart mcdonalds funkade var för att de friterade sina pommes i en olja min son tålde samt att de inte samfriterade sina pommes med ex chicken nuggets eller annat med vete och ägg i.
Jag är helt säker på att folk tyckt att jag är helt dum i huvudet som gett min son vissa matvaror, exempelvis åt han nästan enbart ris, kokt ris, risbröd, riskakor osv. Vi fick ge honom multivitamintabletter samt kalktabletter och allergianpassad välling från apoteket sen han var ca 6 månader då han hade så få födoämnen han kunde äta.
Han fick också chips ganska tidigt. OLW grillchips samt lättsaltade nachochips som snacks ibland då det var en av väldigt få mellanmål som han kunde äta.
Så döm inte för snabbt och hårt alla gånger! Och sen...bry dig inte så mycket om vad alla andra gör. Koncentrera dig på dig själv så blir livet lite enklare :)