Virvelin skrev 2014-08-17 14:11:32 följande:
Fan vad dumma vissa av er är. Elaka rent av, det är då värre än ett chips då och då som ni så avdramatiserar. Beter ni er sähär mot människor? Sen undrar man varför nätmobbning ökar hos barn och ungdomar....
För att svara på Ts så håller jag med dig, det är olämpligt. Jag är inte en sk "skitnödig" mamma men jag är en såndär som alltid lagat och lagar alla hans mål och planerar med vettiga mellis. Även på sjukhus. Då bar jag omkring på en kylväska och folk trodde nog jag släpa omkring på organ
Så, jag skulle också reagera och tycka att mamman är lat och ohälsosam. Sådär hemligt dömande.
Ja du.. Om du läser tråden så kanske du kan fundera en smula på vad folk reagera på.
Jag försvar aldrig nätmobbing. Det är fel. Fast det finns folk som har svårt att skilja på "skarpt ifrågasättande" och "nätmobbing".
Sedan när man försöäker förklara för folk att allting är inte av ondo bara för att de finns "e-nummer" i maten och även naturen producera ämnen som har e-nummer" och "kemikalier" det så visa folk oförståelse
Det ÄR tröttsamt med dessa präktiga mammapoliser som tror sig veta bättre och när man skärskådar deras kunskaper så ser man att de har bara hämta in sina kunskaper OFTAST från kvällstidningarnas artiklar som är så vinklade att det är näst intill dödsfarligt att även få
e-948.
Och att få i sig diväteoxid som finns i de flesta drycker och mat, ja även i mat man "lagar mat från grunden".
"Så, jag skulle också reagera och tycka att mamman är lat och ohälsosam. Sådär hemligt dömande."
Då har jag också en sådan där motfråga till dig.. Är du också en sån där överpräktigt mammapolis som sitter och dömer andra bara för att de inte gör exakt likadant som dig?
Sedan egentligen med vilken rätt har du att sitta och döma (även i hemlighet) andra människor? Du sitter och gnäller på "nätmobbing" och samtidig så anser du att det är helt okey att "döma andra" som du saknar noll kännedom om IRL.
Det är ingen annat än direkt hyckleri faktiskt.
För det är lika illa att sitta och döma "andra" i tankarna (som du berättar att du gör) som att sitta bakom en monitor och i text "nätmobba".