Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Mamma ger sin bebis chips!

FrauCasio skrev 2014-08-15 01:01:34 följande:
    Jaha jo det är för att chips är gjord på farligt fett, innehåller e nummer i alla kryddorna samt att det är cancerframkallande.
    Folk verkar vara livrädda för e-nummer så kan jag säga så här..

Ett av de farligaste e-nummren är E-948, går under namnet  oxigenium...
    Dessutom så skall man undvika att dricka vätskor som innehåller av E-948+E-949, även går under namnet diväteoxid.  Flört

Bara för att du ser en mamma som ger sin ungen chips så behöver det inte betyda att hon ger ungen i de mängderna som krävs för att barnet skulle kunna eventuell utveckla cancer av det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Brumma skrev 2014-08-15 09:44:49 följande:
    Det har många ettåringar också. Väldigt många äter varierat med... Min ettåring tex - både varierad kost och har munnen full med tänder ;)
  • EnAnonumius
    Natulcien skrev 2014-08-15 10:28:46 följande:
    Det är en gammal myt att bebisen måste vänjas långsamt vid nya smaker. Självklart ska man vara försiktig med saltet, men kryddor är inte farligt. Vår son smakade både thaimat, indiska grytor och starka korvar från ca 10 månaders ålder. Han älskade det! Däremot öppnade han inte munnen om man någon gång försökte med en smaklös, blaskig barnmatsburk. Fullt förståeligt. En härlig kryddstark, indisk gryta är mycket bättre mat för en 1-åring än barnmatsburkssörja.

TS. Jag skulle inte ge en 1-åring chips alls eftersom jag tycker att det är onödigt att ge små barn skräpmat. Däremot skulle jag inte bli hysterisk om jag såg någon annan göra just det eftersom chips inte är farligt, kryddor inte är farligt, och en 1-åring klarar salt i liten mängd.
    Man kan inte döma ut en person om man bara har sett ett ögonblick ur dennes liv.
  • EnAnonumius
    Hanks skrev 2014-08-15 15:07:12 följande:
    Antar du då vill strypa barn så dom inte får i sig E948? (Syre)
  • EnAnonumius
    FrauCasio skrev 2014-08-15 14:57:26 följande:
    Onödigt att medvetet ge. Haha
    Okey..
    Du är en sådan typ av människa som har foliehatten på på heltid?
    D.v.s att ett E-nummer är per definition något "onödigt att ge" utan att ta reda på fakta först om det är egentligen "onödigt att ge", utan det kan vara tvärt om livsviktigt att ge egentligen.

Bara för att något har ett E-nummer så är det knappast farligt eller ens onödigt att ge.
    Tvärt om många E-nummer är rent av nyttiga och något man måste ha som människa för att kunna leva.

• EnAnonumius
    Brumma skrev 2014-08-15 16:17:40 följande:
    phpAvDTLP77120.jpg

;D
    Nu måste jag genast ut och varna alla mammor.. De kommer ju att mata barnen med en massa onödiga/farliga e-nummer och farliga/onödiga kemikalier. Cool

• EnAnonumius
    FrauCasio skrev 2014-08-16 09:16:08 följande:
    Mamman gav chips hela tiden när vi satt där men en chips bit i taget, flickan hade ej hela påsen hos sig. Jag förmodar att så skedde både innan och efter. Dessutom var bebisen överviktig.

Okej.
    Det låter som en s.k efterhandskonstruktion från din sida, när du inte fick det medhållet fårn början.
  • EnAnonumius
    Virvelin skrev 2014-08-17 14:11:32 följande:
    Fan vad dumma vissa av er är. Elaka rent av, det är då värre än ett chips då och då som ni så avdramatiserar. Beter ni er sähär mot människor? Sen undrar man varför nätmobbning ökar hos barn och ungdomar....

För att svara på Ts så håller jag med dig, det är olämpligt. Jag är inte en sk "skitnödig" mamma men jag är en såndär som alltid lagat och lagar alla hans mål och planerar med vettiga mellis. Även på sjukhus. Då bar jag omkring på en kylväska och folk trodde nog jag släpa omkring på organ smile5.gif
    Så, jag skulle också reagera och tycka att mamman är lat och ohälsosam. Sådär hemligt dömande.
    Ja du.. Om du läser tråden så kanske du kan fundera en smula på vad folk reagera på.

Jag försvar aldrig nätmobbing. Det är fel. Fast det finns folk som har svårt att skilja på "skarpt ifrågasättande" och  "nätmobbing".
    Sedan när man försöäker förklara för folk att allting är inte av ondo bara för att de finns "e-nummer" i maten och även naturen producera  ämnen som har e-nummer" och "kemikalier" det så visa folk oförståelse

Det ÄR tröttsamt med dessa präktiga mammapoliser som tror sig veta bättre och när man skärskådar deras kunskaper så ser man att de har bara hämta in sina kunskaper OFTAST från kvällstidningarnas artiklar som är så vinklade att det är näst intill dödsfarligt att även få e-948.
    Och att få i sig diväteoxid som finns i de flesta drycker och mat, ja även i mat man "lagar mat från grunden".

"Så, jag skulle också reagera och tycka att mamman är lat och ohälsosam. Sådär hemligt dömande."

Då har jag också en sådan där motfråga till dig.. Är du också en sån där överpräktigt mammapolis som sitter och dömer andra bara  för att de inte gör exakt likadant som dig?

Sedan egentligen med vilken rätt har du att sitta och döma (även i hemlighet)  andra människor?  Du sitter och gnäller på "nätmobbing" och samtidig så anser du att det är helt okey att "döma andra" som du saknar noll kännedom om IRL. 
    Det är ingen annat än direkt hyckleri faktiskt.

För det är lika illa att sitta och döma "andra" i tankarna (som du berättar att du gör) som att sitta bakom en monitor och i text "nätmobba". 

Svar på tråden Mamma ger sin bebis chips!