Gravid och ingen hjälp!
Hej, det är första gången jag skriver något sånt här!
Det är så att jag är gravid och väntar mitt och min fästmans första barn nu i november, min fästman och jag sover hos hans mormor på en gammal bäddsoffa i hennes stuga som är på ca 45 kvadrat. soffan står i hennes pyttelilla vardagsrum. Stugan är full med fukt och mögel, fönstren som inte är täta, ytterdörrens insida är möglig men målas bara över med vit färg. Väggen vi har våra huvuden mot när vi sover är fuktskadad och tapeten trillar snart av. Så har vi haft det sen i november förra året. Vi flyttade från göteborg till skåne och pratade med sociala i Landskrona där vi skulle bo om vi fick hjälp, dom lovade att vi skulle få det när vi flyttat ner och fått våra adresser skrivna här.
Sen vi flyttade ner har vi fått 7.000 kr för ALLA månader vi haft soc, dom slarvar bort papper och kräver en massa fast dom inte ens sköter sitt egna jobb. När vi va på möte den 1 juli nu med våran hanläggare så sa jag att det utflyttningsdatum min fästmans mormor satt för oss redan hade vart så fick jag bara ett jaha tillbaka. Vi har frågat om vi kan få hjälp med en lägenhet av soc då inte lyckas få en på egen hand eftersom vi stått utan pengar och fått någon skuld, men aldrig någon hyresskuld.
Vi är arbetslösa båda två och jag kan inte jobba pga värk i hela kroppen och för att jag mår dåligt psykiskt av allt jobbigt som hänt. Min fästman söker jobb men får inga då han inte har körkort och inget körkort för att han inte har pengar och jobb. Vi vet att sociala i Landskrona är dom största uthyrarna men när man frågar om dom har någon liten bara för tillfället så finns det inga alls för att stora familjer på små ytor bor där.
Kan dom tvinga oss att bo på datan för det iprincip det vi gör, varje dag går och vi vet inte ens om vi kommer ha tak över huvudet över natten eller dagen efter. Jag kan inte äta som jag ska för att vi inte har råd med mat och är rädd att barnet ska sluta växa eller ta skada av all fukt och mögel som jag tvingats bo i. Jag gråter varje dag för att vi fått nej sen den dagen vi flytta ner. Är verkligen desperat av hjälp, kommer inte kunna få med kläder till bebisen när det väl är dags om vi inte får hjälp innan för hela mitt och min fästmans liv ligger nerpackat i flyttlådor och våra kläder har vi i en resväska. Jag klarar verkligen inte mer men soc vägrar hjälpa oss, har ringt till tidningen men får inga svar eller hjälp där heller någon som vet vad jag ska ta mig till? Vill inte ge mitt nyfödda barn ett liv på gatan.
Behöver hjälp!!