Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Jag är jämt orolig för att hamna i den situation du är i, och jag är så ledsen att du ska behöva uppleva detta :( ta en sak i taget nu. Börja med vikten, ha bebis som motivation. Sen får du tackla allt eftersom det kommer. Styrkekramar!

Dakine skrev 2014-08-18 22:59:27 följande:

Jag var till en privatklinik i fredags, eftersom vi har försökt med barn nr 2 i över ett år får vi ingen hjälp via landstinget (när vi har barn sedan förr). Där konstaterade dem att jag hade jätte många ägg (men att de mest troligen inte är mogna när det lossnar) eftersom ägglossningstester visat att jag har ägglossning. Alla blodprover osv ser bra ut, men de sa ändå att det var typ PCOS. 

När jag var där kände jag inte vidare något direkt, utan de sa att jag skulle försöka gå ner några kg i vikt och om det inte hänt något innan Januari 2015 skulle de skriva ut pergotime till mig. 

Idag, 3 dagar efter besöket känner jag mig förvirrad, ledsen och rädd. Tänk om jag aldrig mer kan få barn? Var vårt första bara ren tur? Är det liksom lönlöst att ens försöka? kan PCOS försvinna helt? Ngn annan som har? Jag känner mig helt nere... 

• SecretlyMe

Ältesterna är slut, men nu lyckades vi mysa till det 15-16-17-18e och ältestet visade positivt 17e och 18e. Förmodar att min äl skedde igår eftermiddag-idag. Nu hinner vi inte mysa mer för nu är det fullt upp med långa jobbpass hela veckan. Nu kan vi bara hålla tummarna! :)

• SecretlyMe

Vet inte om jag har positivt idag då jag som jag skrev har slut på tester :)

Jag håller tummarna oxå, hoppas hoppas <3

NILE90 skrev 2014-08-19 07:49:34 följande:

Om du fick positivt igår så har du förmodligen ÄL idag, om du inte får positivt idag också. :)

Håller tummarna för att ni får ett plus denna månad :D 

• SecretlyMe

Tråkigt :/ hoppas han går med på försoningssex ;)

NILE90 skrev 2014-08-19 08:34:35 följande:

Får se om jag och sambon får till det idag, vi är lite sura på varandra sen igår men vi får väl försöka ha lite försonings-sex eller något sånt. haha. 

Jag borde få positiva tester i morgon eller torsdag om man ska gå efter min app. Håller tummarna för att ÄL inte ska vara förskjuten! 

• SecretlyMe

Nej, ingenting har jag gjort annorlunda så att säga. Endast ältest men det ska ju inte påverka känslan ;)

ellyangel skrev 2014-08-19 08:34:24 följande:

Äter du några piller och så? Jag började ju med rosenrot och bidrottninggele och har sen dess väldigt starka äl känningar :)

• SecretlyMe

Bor inte där permanent än, är för tillfället en Hälsing :) kul att hitta nån nära! :)

josephiine skrev 2014-08-19 17:28:35 följande:

Jag är också från Sundsvall, kul att ha någon från sin egen stad här :)

• SecretlyMe

ÄL +2 här nu. Känner absolut ingenting mer än lite molande kring ÄL och idag ömma bröst. Ömma bröst har jag varje gång innan mens så jag känner inget hopp alls :) orkar inte bry mig mer faktiskt.

• SecretlyMe

Givetvis! :) men de ömma brösten som jag alltid har innan mens talar ju inte för en graviditet, dels för att det är PÅ TOK för tidigt. Jag orkar bara inte hoppas. Snart 7 år utan skydd nu.

Bebben84 skrev 2014-08-21 18:17:58 följande:

Men det är så tidigt än :). Ge inte upp hoppet :)

• SecretlyMe

Nej, vi har inte försökt få barn i sju år. Vi har bara kört oskyddat eftersom min kropp och mitt psyke inte kunde hantera minipillerna. Men vi har ju inte haft sex varje dag då vi inte bott med varandra, nu letar vi dock en bostadsrätt och vi är på vårat fjärde aktiva försök.

Bebben84 skrev 2014-08-21 19:40:06 följande:

Oj 7 år? Har ni gjort utredning?

• SecretlyMe

Hörde någon skriva förut att man ska låta spermierna "vila" innan testet - att vänta med utlösning i några dagar. Jag tycker alltså inte att ni ska ta testet på fullt allvar.

Kanske ni behöver vara ifrån varandra ett tag. Andas och få låta chocken lägga sig. Han har just fått veta att hans spermieantal är lågt och är ju självklart upprörd, arg, ledsen, sur, förbannad. Men han är inte redo att prata om det. Hans manlighet har blivit krossat; här tycker jag att det är DU som ska stötta HONOM.

För hade det varit du som just fått veta att du har dåliga ägg/inga ägg, visst hade du velat ha hans fulla stöd? Inte hade väl du velat höra att det är bra att någon av er beter er som barn för att du inte kan ge er ett?

Jag vet att du är ledsen. Men han har fått veta att han kan ha lågt antal spermier och kanske inte kan uppfylla din/er önskan. I det här läget får du låta dina känslor vänta lite, för just nu kommer han inte över huvudtaget kunna trösta dig. Nu är det upp till dig som partner agera stöttepelare och finnas där på det sätt som behövs för honom.

Säger allt i välmening. Hoppas det löser sig för er. Kram

JOLI skrev 2014-08-22 19:33:04 följande:

Sedam vi fick reda på att min sambo har väldigt få spermier har vi antingen haft total tystnad eller bråkat konstant. Samma kväll vad vi så himla stöttande, vi tröstade varandra. Sedan låtsades han som ingenting, när han såg mig gråta fick jag kommentaren att av böla eller bli blir det inte bätte. Fick en känsla av att han inre brydde sig så mycket och när jag ifrågasatte blev han tokarg. Det är så himla kallt och jag kan inget annat än gråta just nu. Detta har slagit hårt på vårt förhållande. Jag vet varken vad jag ska säga eller göra. Jag älskar honom mer än allt annat men sakerna som sagt emellan oss är oacceptabla. När jag var ledsen igår sa han att jag var omogen och betedde mig som ett barn, då kläckte jag att det var ju tur jag är som ett barn när inte du kan göra några till oss. Sådana kommentarer stup i kvarten, från båda hållen. Jag känner mig så satans elak, men han vill varken prata med mig eller låta mig sörja, och det är så frustrerande. Detta knäcker mig totalt. Jag har inte sovit mer än en och en halv timme sedan i förrgår. Allt snurrar och jag är helt borta på jobbet. Förlåt för jag gnäller hos er, men jag har verkligen ingen att prata med. Efter 14 försök så knäcker ett sådant besked en

Svar på tråden BIM September 2014