• Emmissara

BIM September 2014

jag har en liten fundering som jag behöver er åsikt om. 

Graviditetstestet som jag tog den 23dec har jag lagt upp här och man ser ett svagt streck, (syns tydligare i verkligheten men den finns där) iaf det testet mäter på 10 hCG i mIU/ml, sen tog jag ett digitalt test den 28dec som visade "ej gravid" men de testet mäter på 25 eller 50 hCG i mIU/ml. 

kan det vara så att jag har låga hormoner och därför visade mitt andra test negativt? 

har beställt hem tester så de kommer nog imorgon eller på fredag så jag får väl reda på det då hur som helst, men kan inte sluta fundera ändå om det finns något hopp

De kompisar som jag har pratat med och som har fått se bilder på testet har redan sagt grattis och säger att de andra testet måste ha visat fel då de tycker att alla mina symtom och första testet visar mot att jag är gravid, men jag vågar inte tro på det. 

• Emmissara
    Carerra skrev 2015-01-08 16:28:25 följande:

ÄL +14 just tagit ett test, nog är det ett plus tjejer? phpslVUpk08525.jpg

Grattis :D
  • Emmissara

Har pratat med gyn idag om hur min kropp har varit efter mitt MF i maj så har fått en tid den 12e februari (hatar att de är så lång väntetid) men skönt att ja togs på allvar

• Emmissara

undrar också hur det går för dig secretlyme, menar inte bara hur det går med att försöka utan hur du mår. Det kan och är tufft, jobbigt att inte få som man vill. Orättvist är det också,

Bara orolig för dig, tänker på dig iaf och om du läser detta så ska du veta att vi stöttar dig 

• Emmissara

här kommer ja igen och klagar av mig :P 

Jag borde vara glad, jag och min fästman har äntligen bestämt datum för när vi ska gifta oss, vi har pratat med den prästen som vi vill ska viga oss och vi har bokat kyrka och festlokal. Den 5 september kommer jag gifta mig :D men jag kan inte vara helt glad, 
    Jag går från att vara jätte glad till att nästan gråta av rädsla av att det är något fel med mig, visst jag har en tid hos gyn om en månad men ändå, jag har så mycket annat jag måste göra tills dess så jag hinner inte sitta här och tycka synd över mig själv för det gör jag egentligen inte, men ändå så kan jag inte koncentrera mig på mitt plugg som jag vet är jätteviktigt att jag fokuserar på nu när jag inte har ett barn att ta hand om också. 

blä blä blä haha hoppas ni har det bättre än mig iaf. Igår slutade min blödning så det känns bra, inget som påminner mig om att jag inte blev gravid den här gången heller utan att jag bara hade en cykel på 62 dagar, helt normalt.... 

• Emmissara
    FruA78 skrev 2015-01-14 17:08:20 följande:

Hej alla! Hoppas att det är okej att jag hoppar in igen. Jag blev gravid på 11 försöket i september men fick tyvärr missfall i vecka 10. Hann se hjärtat slå men veckan efter hade det slutat slagit :( Har inte orkat varit aktiv här men känner mig nu redo att köra igång igen. Har varit inne och läst lite då och då och ni alla här är så starka!

Och i slutändan kommer vi alla få vårt efterlängtade barn. Förhoppningsvis väldigt snart.

Jag är på äl +9 idag och igår började vi utredningen ska bli skönt att få svar.

Kram på er!

Hejsan, fy vad tufft, du är riktigt stark :) men skönt att ni får en utredning och lycka till i allt :) 

Kram kram 
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-14 20:50:23 följande:
    Grattis till giftermålet. Jag gift också mig i år, den 22 augusti. Hoppas du får sen hjälp du behöver av Gyn.
    Tack så mycket :) och grattis till dig också :D haha i valde mellan den 22 augusti och 5e september, jag ville helst 22 augusti då skolan börjar den 1 september men men det är tur att man läser på distans så att man kan läsa när som. 

aa ja hoppas också det, förra gången jag var i kontakt med dem så var de inte så snälla, tydligen visste inte jag om hur min kropp fungerade och jag hade helt fel på alla plan så gick till en annan gyn i annat län där jag fick bra hjälp så hoppas de är bättre den här gången. 
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-14 21:32:31 följande:

Som sagt detta testet har torkat så vet ju inte riktigt hur mkt man ska lita på det.

Nu ikväll molar det ordentligt i tjejmagen.

Jag ser något svagt på alla, den som är redigerad syns det mer på. Hoppas att det är ett liten frö som är i din mage :)
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-14 21:47:45 följande:
    Åh då inbillar jag mig iaf inte. Men som sagt, torkat test. Blir ett nytt test kl 5 <3 jag hoppas på tredje gången gillt!!
    ne de gör du inte :) 
    Pyret 85 skrev 2015-01-15 05:30:24 följande:

Dagens test såg likadant ut som gårdagens, alltså jag kan se ett andra streck om än positivt, Ska köpa ett digitalt idag och testa med imorgon, Har alltid visat något på ÄL+11 om där varit något.

tog du någon bild på dagens test? 
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-01-14 21:47:15 följande:

Grattis igen Pyret, tredje gången gillt <3

Tack allihopa, behöver den här pausen. Pressen blev för stor för oss båda och vi var nära på att bryta upp. Har precis sagt upp min lägenhet och haft statusbesiktning där jag kommer få betala en del omtapetsering. Sambon började flytta in igårkväll i nya lägenheten. Finns ingen chans och ork att pricka in någon ägglossning nu. Jag ska dessutom sjukskrivas och fått remiss till vuxenpsykiatrin mot min vilja. Så det är bäst att lägga drömmen på is hur jävla mycket det än svider...

ta hand om dig, och som Pyret skrev så finns vi här, bara att klaga av dig om du behöver det, eller bara skriva av dig. 
    kram och hoppas allt blir bra <3
Svar på tråden BIM September 2014