Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Grattis TigerEmmlis!

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 09:41:27 följande:

Hur märker man skillnad på missfall och genombrottsblödning, någon som vet? :/

Missfall är mörkt rött blod, klumpar och mycket mensvärk.

Genombrottsblödning är liten blödning, ofta ljus och sker när ägget fäster. Isåfall borde du inte fått plus om det är genombrottsblödning :/ eller har jag fel om vad det är?
  • SecretlyMe
    fkh skrev 2014-11-21 12:12:31 följande:

:( Håller tummarna stenhårt för dig. Hoppas verkligen det bara är bågon struntblödning!

Grattis till plussarna!

Nu börjar det närma sig tid för oss att sätta igång verkstan också.. Pillerstoppet ägde rum i mitten på okt och har inte fått mens än, är 5 dagar sen om man utgår från pillercykeln jag hade. Var väl för mycket begärt att bli regelbunden direkt efter pillerstoppet! Rädd för att det kommer ta tid bara... Tiden går sååå långsamt när man inväntar något på det här viset.

Någon här som lyckats plussa/känner någon som plussat trots oregelbunden cykel? Eller någon som försöker nu trots det? :)

Jag hade riktigt oregelbunden förr för 2-3 år sen, plussade två ggr (missfall och abort).
  • SecretlyMe
    fkh skrev 2014-11-21 14:59:52 följande:

Skönt att höra att det kan gå trots allt, men beklagar missfallet och hoppas du plussar snart!! :)

Inget att beklaga, det var oplanerat men det sved ju ändå lite. Hann aldrig bestämma vad jag ville. Men tack för din omtanke!

Hoppas detsamma för dig :)
  • SecretlyMe

Lizzie, jag hoppas för din skull. Kram <3

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2014-11-21 16:03:50 följande:

Tack snälla du <3 Kram

Hoppas du får en bra helg och ta hand om dig <3
  • SecretlyMe

Ja, nu är det ju bara hoppas som går. :) men man är ju alltid rädd att det inte ska räcka. Om äl inföll torsdag så hade vi sex tisdag, torsdag men tyvärr inte fredag som jag hoppats.

Ju mer tiden går, desto mer känner jag att nåt borde vara fel på nån av oss. Tror inte felet ligger hos mig dock. Killen skulle ju börja med kosttillskott men ja, det gjorde han inte. Jag slutade bry mig för orkade inte lägga all tanke och energi på bebis just nu.

Men nu har vi budat på en lägenhet så vi hoppas så på att vi får den!

• SecretlyMe

Lizzie, tror inte det är mf. Ta ett digitalt eller vänta på svar från gyn.

• SecretlyMe

Så arg. Jag har sämre inkomst än min man, men vill vara delaktig i bostadsköpet. Jag kan inte ta lån eller stå med men jag vill kunna bidra till en budget/kontantinsatsen/övrigt. Får till svar av karln att "jag har inte bett dig göra det" men även "ingen idé du ger mig pengar för kontantinsatsen, du får väl hjälpa till med allt annat" och det sas NONCHALANT. Pms deluxe!

• SecretlyMe

Ja, så känner jag med. Bara det inte är hans manliga ego som gör att han beter sig sådär, suuuuck.

Lizzie, har du fler test hemma? Blöder du än?

Eagle, håller mina tummar!

Svar på tråden BIM September 2014