• Bebben84

BIM September 2014

Milie skrev 2014-08-20 20:54:57 följande:
    Tackar! Hehe, ja. Det kanske är bättre. Jag har skrikit en del på honom de senaste dagarna. Av någon jäkla anledning verkar jag ha utvecklat PMS sen vi började försöka bli gravida. Väldigt konstigt med tanke på att jag tiden innan inte använde några preventivmedel så kroppen borde inte ha märkt någon skillnad.

Aha, se där! Det kan ju mycket väl vara så att Bisolvon också har effekt för vissa. Vill dock varna för att Theracough innehåller 5% etanol. Det hade väl varit allra bäst om det inte var med i leken, men jag väljer att testa ändå. 15 ml per dag blir 0,75 ml sprit (100%-ig), vilket då för jämförbarhetens skull är 1,9 ml 40%-ig sprit. Om jag nu räknat rätt..vilket jag tror.
    Haha samma här! Alltid skrytit om att man inte ens märker på mig när jag har mens osv. Men nu, herrejösses! Sambon får ta på sig hockeyskydd haha! Är mycket mer grinig också vilket inte är likt mig så jag tycker det är fruktansvärt jobbigt :(

Blir intressant och se om denna kur ger resultat :). Hur länge har ni försökt?
  • Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-08-20 21:38:42 följande:
    Kur? ;) nu får du allt dela med dig till andra behövande. :)
    Haha :). Kör redan med vitaminer och rosenrot men denna månad tänkte jag testa bisolvon-kuren :). Hört om den? :)
  • Bebben84

Haha lika samma här :). Jag VET hur töntig jag är under mina stormiga stunder, men det går bara inte att sluta. Sen när jag lugnat mig ber jag om förlåt :). Usch stackars våra män!

Vi är inne på 3:e försöket nu. Skulle helst ha BF nästa sommar men det verkar inte som om det blir det. Har en dotter sedan innan på 8 år, med henne blev jag preggo på första försöket. Men nu är man äldre osv så antar att det spelar in också. Det får ta den tid det tar men det får gärna hända snaaaart :). Vi dölängtar efter ett plus!

Har ni barn sedan innan?

• Bebben84
    Emilix skrev 2014-08-21 00:24:06 följande:
    Tack då har jag tänkt rätt :)

Ska föra dagbok eller vad man ska kalla det så jag har lite koll på hur långa cyklerna är. Har ätit p-piller sen jag va 16 så jag har ingen koll alls på hur min naturliga cykel är.

Kan väl bli lite hur som helst nu i början också fter piller stopp antar jag.
    Använd appen P-tracker. Den är toppen! :)
  • Bebben84
    JOLI skrev 2014-08-20 23:06:13 följande:

Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu

Men då :(. Tänk på att i testet så framgår inte kvalitén på spermierna. Han kanske har superpigga grabbar men inte så många? Vi gjorde testet och min sambo klarade testet men han äter ändå zink+folsyra varje dag för att öka ännu mer i antal och få kvickare simmare. Kanske något ni ska testa? Och sen tycker jag att ni ska ringa en läkare och be om att få göra en riktig undersökning där. Eller just det, ni har ju tid 10 sep. Då kommer dom kolla honom också. Hur mår han efter testet? :(
  • Bebben84
    JOLI skrev 2014-08-21 08:55:19 följande:
    Får hoppas på det bästa, ska sätta mig och ringa runt en massa ida. Enligt det fyra ställena jag blev runtskickad på igår innan vi fick en tid bokad för utredning (noll respekt, ena säger ring dit så hjälper dom er, som i sin tur säger ring dit istället för dom fårdu hjälp snabbare av, vilka i sin tur skickar mig tillbaka till föregående, sedan blev jag hänvisad två gånger till), men när jag väl fick tid så säger dom att dom bara utreder mig, ingenting med mannen. Varpå jag ledsnade rejält, först blir runtskickad en massa och få dra en så pass känslig situation för en massa olika människor, och därefter inte få den hjälp jag ber om. Dessutom bad jag om en kvinnlig gynekolog då det känns mycket bekvämare för mig, till svar fick jag att den kvinnliga på platsen inte tyckte det var så kul med sådana utredningar, så det fick minsann bli den manliga eller ingen alls.

Min sambo blev väldigt ställd och ledsen efter. Han kände skuld gentemot mig och nämnde flera gånger att han förstår ifall jag tänker lämna honom. Han mådde inte alls bra, han känner sig ganska liten just nu. Men självklart älskar jag honom lika mycket ändå och stöttar honom igenom detta. Vi gör ju detta tillsammans. Men det är superjobbigt.
    Men fy fan vad arg jag blir! Så ska INGEN behandlas!! Oj vad jag hade gått i taket! Stå på dig! Överdriv om det behövs. Säg att ni försökt längre, testat allt osv. Sjukt att man ens ska behöva det men tyvärr behövs det ibland för att dom ska lyssna. Och en utredning börjas med att kolla dig. Hittar dom inget så ska enligt regel mannen kollas. Speciellt nu när ni fått neg på testet! Bor du i Sthlm?
  • Bebben84
    JOLI skrev 2014-08-21 09:02:37 följande:
    Nej det var riktigt frustrerande. Nix, jag är skåning och bor i skåne
    Synd, annars hade jag ett nummer du kunde få :/
  • Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-21 09:43:55 följande:

Jag hade äl igår eller förrgår. Igår mitt på dagen fick jag jätteont på vänster sida i magen, höll i sig hel kvällen. Idag har jag inte ont men "känner av det" och då framförallt i och under naveln? Jag har aldrig känt av ägglossningen förut så jag tror inte det var det. Någon som haft något liknande? Vad kan det vara? Min temp. har inte höjt sig så mycket som den brukar så frågan är om jag ens haft äl. Men positivt test i söndags. Helt förvirrad nu. Samtidigt är det inte så mycket att gör åt det utan bara vänta och se. Och det gör ju inte så ont längre så det lär väl inte ha varit något farligt, tänker jag.

Jag har så vid varje ÄL :)
  • Bebben84
    NILE90 skrev 2014-08-21 08:07:09 följande:

Vi struntar i det där varannandagstjafset och kör lite enligt SMEP-metoden istället, verkar ju vara många som fått plus när de kört enligt den. 

Positivt på ÄL-stickan igår så mysdagar denna månad blir dag 7, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 18 och sen kanske lite varannan dag efter det bara för att. Är på dag 15 idag. :) 

Bisolvon har jag slutat med igår, som man ska göra. Så nu är det bara Mitt Val Kvinna för mig och Zink+C-vitamin för mannen. Jag ligger dessutom kvar med fötterna på sänggaveln i 20 min efter varje mys (någon sa att det också var bra). Så nu kan vi inte annat än hålla tummarna för att det går vägen. 

(Jag och sambon hade en diskussion förra veckan om drömmar, han kommer aldrig ihåg sina drömmar, eller drömmer inte alls som han påstår, medan jag har de sjukaste drömmarna till och från. I morse kom han ihåg sin dröm, jag var tydligen gravid men bara supertidigt så jag hade "en mage lika stor som min", dvs obefintlig. Hoppas hans dröm är en sanndröm för en gångs skull!) 

Visst är det dom dagarna som man ska sexa på om man kör enligt SMEP?
Svar på tråden BIM September 2014