JOLI skrev 2014-08-21 08:55:19 följande:
Får hoppas på det bästa, ska sätta mig och ringa runt en massa ida. Enligt det fyra ställena jag blev runtskickad på igår innan vi fick en tid bokad för utredning (noll respekt, ena säger ring dit så hjälper dom er, som i sin tur säger ring dit istället för dom fårdu hjälp snabbare av, vilka i sin tur skickar mig tillbaka till föregående, sedan blev jag hänvisad två gånger till), men när jag väl fick tid så säger dom att dom bara utreder mig, ingenting med mannen. Varpå jag ledsnade rejält, först blir runtskickad en massa och få dra en så pass känslig situation för en massa olika människor, och därefter inte få den hjälp jag ber om. Dessutom bad jag om en kvinnlig gynekolog då det känns mycket bekvämare för mig, till svar fick jag att den kvinnliga på platsen inte tyckte det var så kul med sådana utredningar, så det fick minsann bli den manliga eller ingen alls.
Min sambo blev väldigt ställd och ledsen efter. Han kände skuld gentemot mig och nämnde flera gånger att han förstår ifall jag tänker lämna honom. Han mådde inte alls bra, han känner sig ganska liten just nu. Men självklart älskar jag honom lika mycket ändå och stöttar honom igenom detta. Vi gör ju detta tillsammans. Men det är superjobbigt.
Men fy fan vad arg jag blir! Så ska INGEN behandlas!! Oj vad jag hade gått i taket! Stå på dig! Överdriv om det behövs. Säg att ni försökt längre, testat allt osv. Sjukt att man ens ska behöva det men tyvärr behövs det ibland för att dom ska lyssna. Och en utredning börjas med att kolla dig. Hittar dom inget så ska enligt regel mannen kollas. Speciellt nu när ni fått neg på testet! Bor du i Sthlm?