• Emmissara

BIM September 2014

Åååhh :) jag hoppas att de stämmer :D

SecretlyMe skrev 2014-12-26 16:09:16 följande:

Emmissara - ser nåt svagt! :)

• Emmissara

Känner bara att jag behöver skriva av mig lite om de är okej,

Om en halvtomma går jag in i dag 57 på den här cykeln, sedan MA i maj så har mina cyklar varit (i ordning) 33 (cykeln som började i MA), 55, 48, 43.

Sedan MA så har jag haft ont i brösten 1-1,5 vecka innan mensen (hade det aldrig så innan MA), jag känner ingenting i brösten men jag har sedan 1 vecka tillbaka haft illamående på kvällarna nästan kommit som en klocka har spytt några av kvällarna, känner inte igen mig själv nästan som att mina hormoner har förändrats, brukar aldrig ha riktig pms men nu är jag så lättirriterad, jag gråter åt allt, blir lätt deppig,

Den 23 tog jag ett test (dom jag la upp här) och för såg jag något svagt, i söndags tog jag ett digitalt och där stod det ej gravid

Det snurrar bara så mycket tankar i huvudet, är jag gravid? Är jag inte gravid? Är det något annat som har hänt i min kropp? Varför fungerar inte jag som jag ska?

Jag hoppas att 2015 blir ett bättre år med många plus till alla som försöker

• Emmissara

(Såg att det blev konstig svenska på vissa ställen så fixade till det här istället)

Känner bara att jag behöver skriva av mig lite om de är okej,

Om en halvtimma går jag in i dag 57 på den här cykeln, sedan MA i maj så har mina cyklar varit (i ordning) 33 (cykeln som började i MA), 55, 48, 43. (Innan var de 35)

Sedan MA så har jag haft ont i brösten 1-1,5 vecka innan mensen (hade det aldrig så innan MA), jag känner ingenting i brösten nu men jag har sedan 1 vecka tillbaka haft illamående på kvällarna och det har nästan kommit som en klocka, har spytt några av kvällarna. känner inte igen mig själv nästan som att mina hormoner har förändrats, brukar aldrig ha riktig pms men nu är jag så lättirriterad, jag gråter åt allt, blir lätt deppig,

Den 23e tog jag ett test (dom jag la upp här) och där såg jag något svagt, i söndags tog jag ett digitalt test och där stod det "ej gravid"

Det snurrar så mycket tankar i huvudet, är jag gravid? Är jag inte gravid? Är det något annat som har hänt i min kropp? Varför fungerar inte jag som jag ska?

Jag hoppas att 2015 blir ett bättre år med många plus till alla som försöker

• Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-02 05:13:26 följande:
    Min kropp beter sig inte likadant från cykel till cykel. Ena cykeln har jag inte ont i brösten alls, andra får jag ont i brösten på typ ÄL+5, tredje så har jag ont i brösten innan äl.

Vet du när du hade ÄL?

Hoppas du får ett plus snart och att det bara var för tidigt att ta testet. Kram

okej, de som är konstigt är ju att jag aldrig hade haft det innan mitt MA (som var ett tidigt MA) men har haft det varje cykel sedan dess.

jag har ingen aning om när jag hade ÄL. eftersom att vi slutade försöka aktivt för några månader sedan så har jag inte velat ha koll direkt (för att minska den psykiska stressen) 

Tack så mycket :) hoppas du också får ett plus snart kram 

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-01-02 16:08:57 följande:
    Jag beklagar för det första för ditt MA. <3

Sen tänker jag på hur du faktiskt mår. Kanske r det inte kroppen som spökar, utan att du mår dåligt psykiskt. Ett MA är inte konstigt att det får en att tappa balansen och må dåligt. Det är väldigt normalt. Din önskan att få barn kan göra mycket skumma saker med psyket och det reagerar kroppen på.

Jag vill inte låta negativ utan bara visa stöd och du kan när som helst ventilera tankar här. Hoppas du inte missuppfattar mig. Kram <3

tack <3 

Mitt MA skedde väldigt tidigt och jag har inte mått så dåligt över det, det är lite jobbigt nu när det närmar sig det datumet som jag isf skulle ha fött. Sedan vi slutade försöka aktivt så har jag inte tänkt på barn lika mycket, visst det fanns/finns en enort stor längtan efter en liten. men jag har inte mått dåligt, jag pluggar och jobbar och har haft väldigt mycket att göra den senaste tiden så barn har inte funnits på våra tankar på samma sätt. 

Du låter inte negativ, du låter som jag skulle ha sagt till någon som skrev så som jag skrev <3 det är bara jobbigt att inte veta vad det är som händer med kroppen, har haft problem med cystor för något år sedan och har börjat tänkte de senaste dagarna att det kanske är något sådant som spökar igen, så ska ringa till in läkare på måndag och se om hon kan skicka en remiss till gyn.

Tack för din omtanke <3 kram 

• Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-01-03 11:30:40 följande:

Det är så skönt att ha samma gäng här inne. Inte så att jag inte önskar att vi alla blir gravida såklart! Men mesans vi kämpar är det en trygghet att finnas i det här rummet, utan massa nya människor varje månad. <3

Tycker alltid mensen är den jobbigaste och mest deppiga perioden när vi försöker bli gravida. Både för att den representerar ett misslyckat försök, men också för att det känns så långt till nästa gång och man har inte orkat jobbat upp glädjen och hoppet igen. Kanske extra denna gången då jag gick över tiden, har mensvärk från helvetet och vi gått in i ett nytt år.

Kram på er alla <3

Jag har varit borta i några månader men jag hoppas att det var okej för alla att jag kom tillbaka? Jag kände att jag inte ville gå in i någon annan grupp och skriva för den här har det i stort sätt alltid varit trevlig ton i och det finns en sådan fin omtanke om hur alla har det. 

2015 kommer bli vårt år kram på er <3
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-01-03 18:37:09 följande:

Emmissara - vill du hoppa in i BIM listan igen?

Vet inte riktigt vad jag skulle skriva, har ingen aning om när jag har/hade bim och den här gången var de inget aktivt försök så vet inte vad ja skulle skriva på antal försök heller
  • Emmissara

lite måndags tankar: Att ha haft kvällsillamående nästan varje kväll i snart 2 veckor utan att veta om det beror på graviditet eller ej är riktigt jobbigt. Vill inte låta negativ men att inte veta om man är gravid eller ej är sjukt jobbigt.

Ni som har försökt länga ni är så sjukt starka och även ni andra. Skickar ut massa kramar till er och hoppas att ni alla får ett fint litet plus snart Hjärta   

• Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-01-05 22:33:14 följande:

Nu är det nog slut på riktigt...

men vad nu? :( kraaam 
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-01-06 06:37:37 följande:
    Förstår att ovissheten är jobbig. Hoppas du får svar snart. <3
    aa det är nog den som är jobbigast, om man visste att illamåendet berodde på en bebis så skulle det vara så mycket enklare att tackla det. <3
Svar på tråden BIM September 2014