• Zora

BIM September 2014

Grattis mrshellstrom och Bebben84!

Själv väntar jag med viss fasa på morgondagen. Om tempen stigit igen så kaaaaanske det finns en mikroskopisk chans, men om dem sjunker ytterligare, eller ligger kvar där den är nu så är det nog i princip kört den här månaden också.. Bim på lördag..

• Zora
    Milie skrev 2014-09-10 21:51:16 följande:

Jo, nog kan det se annorlunda ut framöver. Vad kul att vi har BIM samtidigt. När testar du nästa gång? Jag tror heller inte på plus den här gången, men om mensen mot förmodan inte kommer så testar jag på söndag.

Jag har också bim på lördag, så då är vi 3
  • Zora
    Milie skrev 2014-09-10 23:07:03 följande:

Kul! Har du några symtom? När testar du?

Har inga symptom förutom det vanliga mensvärken jag brukar ha mellan äl och mens. Jag kommer inte testa före bim, så tidigast söndag. Tyvärr tror jag mensen kommer dyka upp för min temp har sjunkit

Har du några symptom? Ska du testa innan?
  • Zora
    Beth1 skrev 2014-09-11 08:28:32 följande:

Alltså nu behöver jag lite hjälp att tänka =)

Vi hade sex i tisdags kväll efter positivt äl-test, jag tror ägget släppte igår på dan för det gjorde så förbaskat ont i magen och sen var testet svagt på kvällen igen. Idag neg.

Vi ska gå på 30-årsfest på lördag och jag har verkligen ingen anledning att inte dricka (som någon annan vet om alltså). Vi är sällan ute och nu har vi skaffat barnvakt och grejer. Kan man gå och sippa lite på ett eller ett par vinglas under kvällen så att det inte blir uppenbart för alla vad vi sysslar med?

Jag tänker verkligen inte supa mig stupfull men jag tänker att ägget i vilket fall som helst inte hunnit fästa då så nåt glas kan kanske va OK!

Gah hur tänker ni??

Jag säger ja! Jag lever som vanligt tills jag får svart på vitt att jag är gravid. Skulle jag redan nu börja akta mig för allt man ska undvika som gravid skulle livet och barngörandet bli en väldigt tråkig och stressande period, som ju kan dra ut på tiden månader och år. Däremot skulle jag aldrig supa mig full i perioden mellan Äl och Bim, men ett eller två glas vin hade jag tagit.
  • Zora
    Beth1 skrev 2014-09-11 08:42:05 följande:

Åh tack för svar! Ibland är det bara skönt att höra att nån mer resonerar som en själv =) Som du säger man kan ju inte sluta med allt för att man försöker.

Du närmar dig BIM såg jag! Spännande! Hur länge har ni försökt?

Det här är 3:e riktiga försöket, men vi har kört oskyddat sedan i april/maj. Tyvärr tror jag inte det blev något nu heller
  • Zora
    Beth1 skrev 2014-09-11 08:59:24 följande:

Ok. Men du ge inte upp hoppet förrän mensen verkligen kommer! Jag vet hur lätt det är att deppa ihop, jag tyckte det var jobbigt bara att inte min äl kom i tid den här månaden :-/  men det finns ju så många exempel tycker jag där folk inte känt något och stickorna har varit blanka men så plötsligt vid BIM händer det!

Hoppas för din skull!

Tack! Jo jag vet att man inte ska ge upp hoppet innan mensen verkligen är här, men iom att jag tempar och tempen har sjunkit (som den gör strax innan mens när man inte är gravid) så är det nog tyvärr ganska kört.
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-09-11 14:57:45 följande:
    Du har bim på söndag va? Me 2. Hur mkt har din temp sjunkit? Detta e första månaden jag Tempar. Min har inte sjunkit ån men vågar inre hoppas.
    Jag har Bim på lördag. Slänger ned en bild på kurvan så ser du.
  • Zora

Tråkigt för er som upplevt jobbiga saker tidigare i livet. Hoppas verkligen ni får lite glädje här framöver. Det som har hänt kan man inte påverka, bara försöka acceptera.

Själv ångrar jag att jag inte skaffade barn tidigare. Visst, med första sambon var det helt fel så det var ju bra att det inte blev något, synd vara att det tig 7 år att inse..

Med andra ville jag verkligen. Vi var tillsammans i 5 år och han ville inte höra talas om barn. Försökte få honom att säga någon form av tidsperiod. Om ett år, fem år eller aldrig. Men jag fick leva i ovisshet. Han blev skitsur när jag ville prata om det. Det tog slut av olika anledningar och jag träffade en ny och blev gravid väldigt oplanerat efter 3 mån och hon föddes i maj förra året.

Att jag har ett barn är jag såklart överlycklig för, men jag har alltid drömt om 2-3 (jag har 3 syskon) och gärna tätt mellan några iallafall. Är 36 nu och tiden rinner iväg känns det som. Önskar så att jag börjat tidigare, fast med mina tidigare partners är jag glad att jag inte har barn med i dagsläget.

• Zora
    eagle87 skrev 2014-09-12 07:03:54 följande:

Fan tempen sjönk rejält imorse med 0,6 grader. Så bara vänta in mensen nu. Började få hopp igår. Så jobbigt att pendla mellan hopp o besvikelse hela tiden....

Men ååååh vad tråkigt Min temp började sjunka för ett par dagar sedan så mensen lär komma imorgon
  • Zora
    Beth1 skrev 2014-09-12 10:50:15 följande:

Ni som tempar, vilken app använder ni för att lägga in tempen och få kurvor? Jag laddade hem fertility friend men den bara bråkar med mig.

Använder Fertilityfriend och tycker den är kanon! Använder mest appen, men ibland även vanliga webbsidan
Svar på tråden BIM September 2014