Beth1 skrev 2014-09-11 08:28:32 följande:
Alltså nu behöver jag lite hjälp att tänka =)
Vi hade sex i tisdags kväll efter positivt äl-test, jag tror ägget släppte igår på dan för det gjorde så förbaskat ont i magen och sen var testet svagt på kvällen igen. Idag neg.
Vi ska gå på 30-årsfest på lördag och jag har verkligen ingen anledning att inte dricka (som någon annan vet om alltså). Vi är sällan ute och nu har vi skaffat barnvakt och grejer. Kan man gå och sippa lite på ett eller ett par vinglas under kvällen så att det inte blir uppenbart för alla vad vi sysslar med?
Jag tänker verkligen inte supa mig stupfull men jag tänker att ägget i vilket fall som helst inte hunnit fästa då så nåt glas kan kanske va OK!
Gah hur tänker ni??
Jag säger ja! Jag lever som vanligt tills jag får svart på vitt att jag är gravid. Skulle jag redan nu börja akta mig för allt man ska undvika som gravid skulle livet och barngörandet bli en väldigt tråkig och stressande period, som ju kan dra ut på tiden månader och år. Däremot skulle jag aldrig supa mig full i perioden mellan Äl och Bim, men ett eller två glas vin hade jag tagit.