Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Positivt utslag på ältest idag! Första gången jag provar med det. För mig känns det tryggt att veta att jag har LHökning och när det sker, för en ägglossning. Testerna var perfekt denna månad för att se när vi ska mysa extra, eftersom vi jobbar i olika städer på veckorna. Jag har nämligen ett vikariat på förskola och mannen har fast och jobbar både dag- och nattskift.

Vi har inte tittat på barnkläder alls. Jag tar det som det kommer :) Mycket ärver vi nog, på min sida har jag 10 syskonbarn ^^ Jag vill ha något att göra som gravid oxå, hehe ;)

Hur är läget för alla nu? Passerat äl, snart är osv? Trevlig söndag på er!

• SecretlyMe

Ja precis :)

NILE90 skrev 2014-08-17 11:29:33 följande:

Tycker den alltid ligger på första sidorna i forumet så jag tror inte man behöver puffa upp den hela tiden. :) såg att den andra tråden redan blivit påmind en gång om att denna tråd finns. :)

• SecretlyMe

Tur i oturen ;) krya på dig!

NILE90 skrev 2014-08-17 11:40:23 följande:

Beräknad ÄL den 22a tror jag, men jag har på känn att den kommer tidigare. Fortfarande så himla förkyld så det är väl inte så kul att mysa, men sambon klagar inte än i alla fall. Jobbig hosta har jag också, så det är väl bra på två sätt att jag äter bisolvon nu. :)

• SecretlyMe

STORT lycka till. Hoppas denna metod funkar för er :)

SRMmamma87 skrev 2014-08-17 11:37:19 följande:

Såg det också nu i efterhand. Då kör vi på här utan att puffa då

Dag 12 i min cykel idag. Tror jag har haft ÄL mellan dag 17-20 tidigare månader. Enligt SMEP ska man börja ha sex varannan dag från och med dag 8, men antar att det är beräknat på att man skulle ha ÄL dag 14 (alltså sex dagar innan beräknad ÄL). Så vi har förskjutit det några dagar. Om allt klaffar så kommer vi då ha sex den 17 (idag), 19, 21, 23, 24, 25 och 27. Önska oss lycka till. 

• SecretlyMe

Spännande! Lycka till, hoppas äl kommer igång direkt :) vilken dag tänkte du börja testa? :)

Fia90 skrev 2014-08-17 13:41:56 följande:

Då  var första mensen efter Cerazettestoppet slut! 12 dagar efter stoppet kom den!

Hoppas nu innerligt att ägglossning och så är igång och infaller inom det närmsta. Har beställt hem ÄL-test så ska börja testa i blindo och hoppas att jag "hittar" ägglossningen!

• SecretlyMe

Det där är positivt ältest! :) mys på!

Fjällsippa skrev 2014-08-17 16:46:26 följande:

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

• SecretlyMe

Håller tummarna hårt för att han kan prestera och ännu hårdare för att det ska räcka!

fruannie skrev 2014-08-17 18:16:14 följande:

Hade hoppats på positivt äl test idag men icke. Vet att hela tisdag är helkört för mys då vi har 3 årskalas för sonen på em/kväll sen drar jag o jobbar på kvällen. Sen blir de ju inget förens onsdag kväll i så fall. Så typiskt att äl blir just då. Känns som att de bara ska bråka hela tiden. Ska försöka få till de idag o imorrn och hoppas att prestationsångesten håller sig borta från mannen.

• SecretlyMe

Åh nej, beklagar verkligen :( hoppas du lyckas bli gravid nu direkt efter och att lillen får stanna hela vägen.

mrshellstrom skrev 2014-08-17 18:47:05 följande:

Tillbaka igen efter ytterligare ett missfall den 8/8 i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sedan och nu inväntar jag ägglossning.

Hoppas att efter en födsel, ett ma och nu ett missfall att vi kan få till ett syskon!

• SecretlyMe

För att spermierna ska ha lättare för att simma dit de ska :) Spermierna kan leva upp till tre dygn har jag läst, i sällsynta fall en vecka. Så flytningarna gör det gynnsamt för spermierna att simma lättare både före, under och en-två dagar efter ägglossning.

Stokke skrev 2014-08-17 22:01:51 följande:

Förra månaden var min cykel 26 dagar.

Nu äter jag rosenrot och bidrottninggele undrar hur lång den blir nu?

Dag 6 idag, min monitor kommer kanske be om en sticka i morgon. Funderar på att börja med CB äl test i morgon. För att inte missa äl. Tidigare cyklar har jag haft äl flytningar ca 4 dagar innan äl?! Varför då? Kan någon förklara?

• SecretlyMe

Det var ju det jag menade? Sa inte att det var hela tiden för det brukar det normalt inte vara. Några dagar innan äl har man flytningar. 1177.se skriver väldigt bra gällande det där, kolla där.

Stokke skrev 2014-08-17 22:41:41 följande:

Men jag har inte äl flyningar hela tiden, utan bara ett par dagar innan äl.

Svar på tråden BIM September 2014