• EmmaK1

BIM September 2014

Elsa83 skrev 2014-09-14 10:52:02 följande:

Vad tror ni om detta? 

BIM -5, strecket är rosa/lila. 

Spök eller vågar man hoppas? 

Vågar mig på ett grattis:)
  • EmmaK1
    Elsa83 skrev 2014-09-14 16:19:41 följande:

Helt otrolig här, testade med ägglossningstest nu (alltså inte morgon urin och du var bara någon timme sen jag gick på toa - så dumt jag vet)

Fick ett streck men svagare än kontrollstrecket.

Vad tror ni? Eller ska jag bara strunta i det?

Tror att det är samma regler som det är för när man testar för ägglossing att båda strecken måste vara lika starka :)
  • EmmaK1
    Elsa83 skrev 2014-09-14 16:19:41 följande:

Helt otrolig här, testade med ägglossningstest nu (alltså inte morgon urin och du var bara någon timme sen jag gick på toa - så dumt jag vet)

Fick ett streck men svagare än kontrollstrecket.

Vad tror ni? Eller ska jag bara strunta i det?

vet inte riktigt om jag litar på ägglossningstest som gravtest då jag själv testade med ett ägglossningstest dagen innan jag plussade och fick långt ifrån positivt utslag på ägglossningstestet men ett tydligt plus på gravtestet dagen efter. 
  • EmmaK1
    Fiiaaa skrev 2014-09-14 17:10:48 följande:
    Nej det finns inga "regler" när det gäller äl-test och graviditet. Jag vet för jag testade med äl-test en hel vecka innan plus och sen då och då efter också. En vecka innan bim var det ett sjuuuukt svagt andra streck på äl-testet som sen stegrade under veckan. När jag fick tydligt plus med clearblue var äl-testets andra streck fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket. Däremot några veckor till in i graviditeten gav det superstarkt utslag. Inget att bry sig om alltså! Köp ett digitalt gravtest istället :)
    Hänger nog inte riktigt med på vad du menar som skiljer sig för vad jag skrev mer än att jag skrev ordet regel, sorry! 
  • EmmaK1
    Nej det finns inga "regler" när det gäller äl-test och graviditet. Jag vet för jag testade med äl-test en hel vecka innan plus och sen då och då efter också. En vecka innan bim var det ett sjuuuukt svagt andra streck på äl-testet som sen stegrade under veckan. När jag fick tydligt plus med clearblue var äl-testets andra streck fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket. Däremot några veckor till in i graviditeten gav det superstarkt utslag. Inget att bry sig om alltså! Köp ett digitalt gravtest istället :)
    skrev 2 inlägg.
  • EmmaK1
    :)
  • EmmaK1
    TigerEmmlis skrev 2014-09-15 17:29:53 följande:

Den som vill får gärna flytta mig från bim till + listan!!!

Plussade idag på bim -6!

Så glad att det tog sig direkt efter MA!

Grattis :)
  • EmmaK1
    TigerEmmlis skrev 2014-09-15 17:29:53 följande:

Den som vill får gärna flytta mig från bim till + listan!!!

Plussade idag på bim -6!

Så glad att det tog sig direkt efter MA!

Grattis :)
  • EmmaK1
    FruA78 skrev 2014-09-20 08:14:00 följande:

Jag är gravid! Har i flera dagar fått svagt svagt positivt på testlagretsstickor men imorse på förväntad bim plussade jag på clearblue + och digital. Äntligen efter 11 månader det känns helt overkligt är så lycklig.

Grattis!!! Skam den som ger sig???
  • EmmaK1
    EmmaK1 skrev 2014-09-20 08:48:35 följande:

Grattis!!! Skam den som ger sig???

Skulle ju varit ett hjärta och inte frågetecken, testar igen <3 fick en egengjord;)
Svar på tråden BIM September 2014