• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-11-24 16:54:40 följande:

Så arg. Jag har sämre inkomst än min man, men vill vara delaktig i bostadsköpet. Jag kan inte ta lån eller stå med men jag vill kunna bidra till en budget/kontantinsatsen/övrigt. Får till svar av karln att "jag har inte bett dig göra det" men även "ingen idé du ger mig pengar för kontantinsatsen, du får väl hjälpa till med allt annat" och det sas NONCHALANT. Pms deluxe!

Förstår dig! Kändes lite tråkigt nu när vi köpte hus att jag bara kunde bidra med 1/4 av kontantinsatsen+alla andra utgifter som kommer med husköp. Men jag står ändå som 1/2 ägare och vi har skrivit papper på att sambon ska få den del av kontantinsatsen tillbaka som jag "lånat" av honom vid en försäljning eller om vi går isär. Man bidrar med det man kan och vill du vara med på insatsen för att känna dig mer delaktig så ska du absolut göra det också. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-24 17:19:58 följande:

Tack för input, precis så jag känner. Jag vill inte leva på honom eller låta honom stå för allt, för det är ju ändå mycket pengar det handlar om. Men det är ju VÅRAT boende (fortfarande fattar inte hans föräldrar det) och jag vill vara med och satsa. De vet hur jag tjänar och det är ändå tryggt att veta att ingen sätter press på mig ekonomiskt, men jag VILL hjälpa till med det jag kan.

Då tycker jag att du ska göra det, även fast det bara handla om en liten del av insatsen. :)
  • NILE90
    Lizzie09 skrev 2014-11-25 13:57:03 följande:
    Ja det var rätt dåligt, man vill ju gärna veta vad som har hänt och inte vänta fyra låånga veckor till för att få reda på om det är något kvar eller inte. Men kommer köpa hem fler tester så får vi se om de visar starkare eller svagare med tiden.. Men fy vad dåligt, undra hur jäkla dåligt man ska behöva må för att de ska be en komma in :/
    Jag har hört att det är jätteviktigt att man får komma in och ta blodprover som visar om hcg stiger eller sjunker, just för att det kan vara ett utomkveds. Så jag tycker du ska stå på dig och be om några blodprov i alla fall. 
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-11-25 14:50:10 följande:

Tack. Ska ta ett till senare ikväll. plus att jag ska ta ett från CB, tycker det är svårt att tolka stickorna emellanåt. Dock har jag inga märkvärdiga flytningar så jag tror inte på ÄL idag egentligen men bäst att kolla. Läste i en annan tråd att hennes flytningar försvunnit efter sitt senaste mf så man vet ju aldrig.

Jag har aldrig haft ÄL-flytningar. Men det tog sig ju ändå, vi använde fertilitetsglidmedel då det tog sig. :)
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-25 18:20:16 följande:

VI FICK LÄGENHETEN!!!!!

Åh vad kul!!! Stort stort Grattis! Massa kramar <3
  • NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-11-25 22:10:29 följande:

Det behöver du inte vara orolig för. Och även efter jag plussar så stannar jag kvar i denna tråden. Kan ju inte lämna detta härliga gäng.

Hur mår ni som redan plussat? Er hör man inget ifrån.

Jag skriver ju här lite då och då, men vill inte göra er ledsna med allt gravidprat. Men jag mår sådär, trött och illamående. Går in i vecka 9 i morgon. Idag ska vi berätta för mamma vad som är på gång :)
  • NILE90
    Zora skrev 2014-11-26 08:57:32 följande:

Idag blev det iallafall positivt på Äl Stickan! Hittills har FF satt äl till samma dag som pos test och i något enstaka fall en, max två dagar efter.

Frågan är när vi ska mysa för att inte missa och sambon ska orka... mös igår. Hur skulle ni ha gjort?

Jag skulle kört på idag och i morgon också :) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-26 08:06:14 följande:

Vad kul att höra från er alla! Tråkigt att höra att många av er lider av illamående och känner er deprimerade - inte så konstigt under denna årstid och med kroppen full av hormoner. Skickar er en bamsekram och hoppas ni får se massa bebisar innan jul :)

Gummsan, jag förstår att du känner dig nedslagen och inte tagen på allvar. Men det här är för ditt eget bästa så stå på dig och ryt ifrån. Säg att du vill komma in på kontroll snarast och våga stå på dig. Hoppas du får se en liten sen <3

I övrigt så drar ni inte ner mig iallafall med gravidsnack men andra kanske tycker det sticker lite. Jag känner mig inte fullt lika pmsig och sur längre över att vi inte blir gravida och "alla andra blir det" för vi kan inte göra mer än vad de andra kan - ha regelbundet sex kring äl.

Hoppas ni får en bra onsdag allihop :)

Illamåendet är verkligen tufft, och då har jag inte spytt än, men jag vet inte vad jag ska göra om jag börjar spy också. Så himla störande att jag alltid är som mest illamående på jobbet fram till lunch, det är ju inte som att man går in på toaletten och hulkar hur som helst. 

På måndag har vi inskrivning och ska titta på den lilla bebisen :) Är andra dagen med en kännbar växtvärk nu (+ illamåendet, tröttheten och brösten sen tidigare) så jag känner mig inte lika orolig heller. Men det kommer såklart i vågor. 

Du ska se att vips så får du ett plus på stickan! Så himla kul att höra att du "accepterar" hela bebisverkstaden lite bättre nu och att det verkar bli bättre mellan dig och killen. <3
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-11-26 12:45:05 följande:
    Åh vad mysigt! Tänker ni kolla kön? :)

Ja nån gång händer det ju :) Tack för omtanken <3
    Jaa vi ska ta reda på allt vi kan om den lilla! :) Förhoppningsvis får vi reda på kön på RUL i början på februari, om inte så tror jag att vi kommer boka in ett köns-UL. 
    Men nu siktar vi in oss på tidigt UL på måndag och förhoppningsvis KUB innan jul, om allt går som det ska :) 

Någon gång händer det för er också. Men vad spännande med lägenheten! Antar att du flyttar upp (?) till din sambo nu? När går flyttlasset? :) 
  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-11-26 14:01:14 följande:

Gud vilken jävla dag, hade tid imorse hos fertilitets kliniken. De va så jävla hemska, sa att jag fortfarande är för överviktig för att få hjälp, jag inte verkar tillräckligt motiverad att vilja bli gravid då ja inte gått ner i vikt, att den takten min viktgång går kommer ja inte få hjälp förräns av mitten på nästa år, att jag borde gå me i Viktväktarna. Jag bara hoppas att ja plussar i helgen så ja aldrig mer behöver gå dit. Äter för i övrigt typ aldrig skräpmat, aldrig bröd, sällan socker, aldrig läsk, grönsaker o sallad varje dag, aldrig vitt ris. Bifogar en bild från idag. Dem är sjuka i huvudet här i Peterborough, England. Detta är den enda fertilitetskliniken. Gråtit hela dagen.

Det är ju vansinne! Du är fortfarande allt utom överviktig. Det är väl England som har sjuka ideal. 

Du kan inte få någon kontakt i Sverige då? Kanske blir lite bökigt med resandet men det kanske det är värt? 
Svar på tråden BIM September 2014